Lediga jobb som Registrator i Hudiksvall

Se lediga jobb som Registrator i Hudiksvall. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Hudiksvall som finns hos arbetsgivaren.

Registrator

Ansök    Sep 11    Hudiksvalls kommun    Registrator
Arbetsuppgifter Som registrator arbetar du i team och är en av tre registratorer. Centraldiariet förvaltar närarkiv åt kommunstyrelsen, tekniska nämnden, lärandenämnden, social- och omsorgsnämnden, kultur- och fritidsnämnden, överförmyndarnämnden, valnämnden samt Svågadalsnämnden Som registrator ansvarar du tillsammans med övriga medarbetare för fungerande rutiner och processer för centraldiariet (registraturen) i sin helhet. I uppdraget ingår att uppr... Visa mer
Arbetsuppgifter
Som registrator arbetar du i team och är en av tre registratorer.

Centraldiariet förvaltar närarkiv åt kommunstyrelsen, tekniska nämnden, lärandenämnden, social- och omsorgsnämnden, kultur- och fritidsnämnden, överförmyndarnämnden, valnämnden samt Svågadalsnämnden

Som registrator ansvarar du tillsammans med övriga medarbetare för fungerande rutiner och processer för centraldiariet (registraturen) i sin helhet. I uppdraget ingår att upprätthålla en effektiv och rättssäker registrering både i analog och digital form i enlighet med tryckfrihetsförordningen, offentlighet och sekretess, GDPR, kommunallag och förvaltningslag. Arbete med kommunövergripande rutiner och digitaliseringsprocesser förekommer också.

Vid begäran om allmänna handlingar arbetar Centraldiariet utifrån en kommunövergripande rutin för att säkerställa att utlämnande av allmän handling (begäran - sekretessprövning – avslagsbeslut - utlämning) sker rättssäkert och effektivt.

I tjänsten kan även ingå att ge stöd till kommunarkivet.

Du kommer att ha nära kontakt med chefer och handläggare.

Din profil
Vi söker dig som har:

- Postgymnasial påbyggnad med inriktning offentlig förvaltning, statsvetenskap och/eller juridik, minst två år.
- God kunskap om offentlighets- och sekretesslagstiftning och de förordningar som reglerar hanteringen av allmänna handlingar.
- Goda kunskaper i svenska i både tal och skrift.

För att trivas i rollen som registrator ser vi att du är serviceinriktad, självgående, lösningsorienterad, strukturerad och kvalitetsmedveten.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper då du ingår i en enhet som har många olika funktioner där samarbetsförmåga och personlig mognad är en självklar förutsättning.

Befattningen är säkerhetsklassad och kräver att du genomgår en säkerhetsprövning för att bli godkänd för anställning.

Vi ser gärna att du:

- Är positiv, bidrar till ett bra arbetsklimat, engagerar dig i vårt arbete med förbättringar och bidrar till nya sätt att arbeta och ser förändringar som en möjlighet.
- Kommunicerar på ett tydligt och pedagogiskt sätt.
- Är trygg i din roll som registrator och trivs med att hålla en hög servicenivå med ett gott bemötande.
- Har datorvana och goda kunskaper i Officepaketets olika program.
- Har kunskap och/eller intresse av arkivarbete.

Om förvaltningen
En kommun ansvarar för många viktiga funktioner i vårt samhälle - allt från utbildning och social omsorg till teknisk service och räddningstjänst. Vi på kommunstyrelseförvaltningen ser till att alla kommunens funktioner samordnas, utvecklas och följs upp utifrån övergripande politiska beslut.
Dessutom är vi med och utvecklar nya bostadsområden, nya stadsdelar och vår landsbygd. Vi arbetar för ett mer hållbart Hudiksvall, som bidra till ekologisk, ekonomisk och social hållbarhet. När du har en fråga, fundering eller synpunkt om Hudiksvalls kommun finns vårt Servicecenter där för att lotsa dig rätt. Vi är kommunstyrelseförvaltningen – en del av Hudiksvalls kommun.

Om Hudiksvalls kommun

Mitt i Sverige, vid den vackra hälsingekusten, ligger Hudiksvalls kommun - eller kanske mer känt som Glada Hudik. Här lever 37 600 glada hudikbor, och mer än hälften av oss bor på landsbygden. 

I Hudiksvalls kommun är avstånden korta till det mesta man vill göra och det man behöver, och du får tid över till det som är viktigt i livet. Här finns närhet till kontrastrika miljöer, ett aktivt föreningsliv och ett näringsliv med stor handlingskraft - många världsledande företag har sitt säte i vår kommun.

Hudiksvalls kommun är den största arbetsgivaren i kommunen. Tillsammans är vi 3 800 medarbetare, inom 300 olika yrken, som varje dag jobbar för att skapa värde för dem vi är till för – våra kommuninvånare. Det är ett stort och viktigt uppdrag som ska genomsyras av trygghet, öppenhet, delaktighet och jämlikhet. På så sätt hjälps vi åt att bygga ett samhälle där alla människor är lika mycket värda.

Tänk på att inte skriva känsliga personuppgifter eller värderande information i din ansökan. Om du har skyddade personuppgifter vill vi att du ansöker genom att kontakta den rekryteringsansvariga som står i annonsen.
Din ansökan blir en allmän handling enligt offentlighetsprincipen.

Läs mer om vad vi som arbetsgivare kan erbjuda dig: www.hudiksvall.se/jobbahososs Visa mindre

Registrator vid Hälsinglands tingsrätt

Ansök    Feb 16    Sveriges Domstolar    Registrator
Varje dag avgörs hundratals mål och ärenden i domstolarna runt om i Sverige. Vår organisation består av medarbetare med olika kompetenser, där var och en är betydelsefull i att upprätthålla rättssäkerhet och hög kvalitet i alla led. https://www.domstol.se/om-sveriges-domstolar/sa-fungerar-domstolarna/    Registrator, administrativa enheten Vid Hälsinglands tingsrätt arbetar ca 30 personer bestående av domare, tingsnotarier, beredningsjurister, d... Visa mer
Varje dag avgörs hundratals mål och ärenden i domstolarna runt om i Sverige. Vår organisation består av medarbetare med olika kompetenser, där var och en är betydelsefull i att upprätthålla rättssäkerhet och hög kvalitet i alla led.



https://www.domstol.se/om-sveriges-domstolar/sa-fungerar-domstolarna/ 


 




Registrator, administrativa enheten
Vid Hälsinglands tingsrätt arbetar ca 30 personer bestående av domare, tingsnotarier, beredningsjurister, domstolshandläggare samt administrativ personal.

Tingsrätten leds av lagmannen. Under lagmannen finns en dömande enhet, en beredningsenhet med en målavdelning, en administrativ enhet och en enhet för säkerhet, IT, lokaler & inventarier. Tingsrätten avgör mål och ärenden från kommunerna i Hälsingland.

Från och med våren 2023 kommer tingsrätten att flytta in i nybyggda lokaler i centrala Hudiksvall.

Hudiksvalls tingsrätt söker nu en registrator. Vill du arbeta med service och administration och ha ett meningsfullt arbete i en av samhällets viktigaste funktioner? Har du en utpräglad känsla för service och ett flexibelt förhållningssätt? Då kan det vara dig vi söker.

Arbetsuppgifter:
Registrering och handläggning

- Registrera handlingar som kommer in i kanalerna fysisk post och registratorsbrevlåda (även delgivningskvitton).
- Lägga upp nya mål/ärenden som kommer in i kanalerna fysisk post och registratorsbrevlåda samt lägga in bevakning av ansökningsavgift.
- I förordnandemål (offentliga försvarare) i ovan angivna kanaler; bifalla begäran eller lämna förslag på avslag till ansvarig domare.
- I förekommande fall besluta om betänketid i mål om gemensamma ansökningar och, i annat fall, överlämna målet till notarie för dom.
- I övriga fall skicka nytt mål/ärende eller handling till ansvarig domare för beslut om åtgärd.

Särskilt ansvarsområde

- Ansvara för att – i samråd med beredningschefen – utveckla, upprätthålla och dokumentera för tingsrätten enhetliga och effektiva registreringsrutiner i överenstämmelse med gällande regelverk.
- Följa och bland tingsrättens personal (inom kärnverksamheten) sprida nyheter om registratur/diarieföring från ex. Domstolsverket och Riksarkivet.
- Löpande identifiera behovet av utbildning i diarieföring för tingsrättens anställda (inom kärnverksamheten).
- Vid behov ge stöd i diarieföring åt tingsrättens anställda (inom kärnverksamheten). 

 

Registratorn ska i övrigt fullgöra de arbetsuppgifter som chefsadministratören tilldelar.

Just nu pågår ett arbete med att se över avdelningens ansvarsområden och fördelning av arbetsuppgifter. Det innebär att de tjänster vi nu utlyser kan komma att utformas efter hand.

Du förväntas också delta i de utbildningar som Domstolsverket erbjuder som är kopplade till dina arbetsuppgifter.

Vem är du?
- Vardagen är händelsestyrd och det kan snabbt inkomma brådskande ärenden som gör att du behöver ta snabba beslut och kunna göra en avvägning av vad som är brådskande eller inte.
- Vara noggrann, strukturerad och följa de förhållningsregler och rutiner som finns.
- Arbeta självständigt och vara ansvarstagande, hög stresstålighet då arbetsbelastningen vid vissa tillfällen kan vara hög,
- Vara stabil med god självkännedom, ha lätt för att samarbeta och ha ett öppet förhållningssätt gentemot din omgivning.

Vid behov kan även arbetsuppgifter som innefattar handläggning av mål och ärenden förekomma.

Kvalifikationskrav
- Att du har utbildning inom relevant område, paralegal eller likvärdig.
- Erfarenhet av registratur minst 6 månader, eller arbetsuppgifter som bedöms som likvärdiga.

Tidigare erfarenhet från arbete inom rättsväsendet, företrädesvis domstol är meriterande.

Stor vikt i rekryteringen läggs vid personlig lämplighet.

Vi erbjuder dig
Ett varierande, utvecklande och ansvarsfullt arbete i en viktig och spännande verksamhet.
När Sveriges Domstolar rekryterar framtida medarbetare är det viktigt att vi får rätt person på rätt plats och som har ett inkluderande synsätt. Det är också viktigt att vi hanterar alla som söker jobb hos oss rättvist och att vårt urval bygger på kandidaternas kompetenser och meriter. Därför tillämpar vi kompetensbaserad rekrytering.

För att säkerställa en inkluderande och rättvis rekryteringsprocess tillämpar Sveriges Domstolar kompetensbaserad rekrytering. Vårt urval bygger på kandidaternas kompetenser och meriter.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Visa mindre

Administratör till byggnadsnämndens ärendehantering

Ansök    Jun 28    Hudiksvalls kommun    Registrator
Hudiksvalls kommun är i ett expansivt skede och som medarbetare på plan- och bygglovskontoret får du möjlighet att delta i utvecklingen av vår framtida kommun. Vi erbjuder dig en trevlig arbetsmiljö, glada kollegor och spännande projekt samt möjligheter till personlig utveckling. Vi söker nu dig som är en erfaren administratör eller registrator och som vill ta dig an arbetet med mycket eget ansvar och engagemang. Som person är du lika intresserad av att a... Visa mer
Hudiksvalls kommun är i ett expansivt skede och som medarbetare på plan- och bygglovskontoret får du möjlighet att delta i utvecklingen av vår framtida kommun. Vi erbjuder dig en trevlig arbetsmiljö, glada kollegor och spännande projekt samt möjligheter till personlig utveckling.

Vi söker nu dig som är en erfaren administratör eller registrator och som vill ta dig an arbetet med mycket eget ansvar och engagemang. Som person är du lika intresserad av att arbeta med människor som med ärendehantering och arkivering. Som administratör kommer du att tillsammans med 15 andra kompetenta kollegor på plan- och bygglovskontoret arbeta med kommunens bygglov, tillsyn och planläggning.

Vi släcker bränder. Vi mäter buller, fukt och radon. Vi jobbar för att minimera risker för människors hälsa och miljö genom kontroller av livsmedel, avlopp, kemikalier, alkoholservering, dricksvatten, hissar och ventilationer. Vi planerar kommunens framtid genom översiktsplaner och detaljplaner. Ska du bygga nytt, bygga om eller bygga till hemma ser vi över ditt bygglov. Vi arbetar med strandskydd, för tobak- och rökfria miljöer och kan vara ett stöd i frågor som handlar om din och andras säkerhet. Vi bidrar till en säkrare och tryggare kommun för de som lever, verkar och bor här. Vi är bygg-, miljö- och räddningsförvaltningen en del av Hudiksvalls kommun.



ARBETSUPPGIFTER
I rollen som administratör arbetar du i huvudsak med diarieföring, registrering av bygglovsansökan med tillhörande ritningar och andra handlingar samt hanterar byggnadsnämndens mejllåda. Arbetet sker till stor del i vårt ärendehanteringssystem Castor och i nära samarbete med andra administratörer, bygglovshandläggare/inspektörer m.fl. inom plan- och bygglovskontoret. Du går igenom byggnadsnämndens mejllåda och skickar svar på frågor och handlingar ur arkivet samt delar ut information från vår hemsida till kommunens medborgare och företagare. Du kan även komma att hantera kontering och fakturering, inköp och beställningar samt arkivering och ta fram statistik.

Hos oss får du ett omväxlande arbete där du oftast samarbetar i team med andra administratörer och servar både kollegor i olika steg i våra arbetsprocesser som kommunens medborgare och sökande av bygglov. Du deltar aktivt i arbetet med att förbättra och utveckla processerna, rutinerna och arbetssättet i verksamheten.

Tjänsten kräver närvaro på arbetsplatsen, men det kan finnas möjlighet till överenskommelse om att arbeta på distans delar av veckan.


KVALIFIKATIONER
Vi söker i första hand dig med lägst gymnasial utbildning och som har minst ett års erfarenhet av administrativt arbete med dokument- och ärendehantering i databaserade stödsystem. Vi ser gärna att du har erfarenhet från arbete i ärendehanteringssystemet Castor och i politiskt styrd organisation. Det är meriterande om du har arbetat med ärenden kopplad till plan-och bygglagen och miljöbalken.
Erfarenhet av kontering, fakturering, inköp och arbete i serviceinriktad verksamhet är också meriterande.
Arbetet på en myndighet kräver att du är tydlig och strukturerad och att du uttrycker dig väl i både svenskt tal och skrift.

I denna rekrytering kommer vi att lägga stor vikt på personliga egenskaper. Som person är du positiv, noggrann, kvalitetsmedveten samt uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. I din yrkesroll är det viktigt att du har förmåga att visa respekt och hänsyn för dem du möter utifrån allas lika värde. Du har god samarbetsförmåga och är serviceinriktad.

Vi vill att du har ett starkt engagemang och känner entusiasm för ditt arbete. Du tar initiativ och ansvar för ditt arbete oavsett om du arbetar ensam eller med andra. Vi på plan- och bygglovskontoret jobbar tillsammans, stöttar och ställer upp för varandra och värdesätter därför dig som är ansvarstagande mot både dig själv och dina kollegor. Som medarbetare i vårat team är du även med och bidrar till kontorets kontinuerliga utvecklingsarbete.

Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas under annonstiden.


ÖVRIGT
Mitt i Sverige, vid den vackra hälsingekusten, ligger Hudiksvalls kommun - eller kanske mer känt som Glada Hudik. Här lever 37 600 glada hudikbor, och mer än hälften av oss bor på landsbygden.

I Hudiksvalls kommun är avstånden korta till det mesta man vill göra och det man behöver, och du får tid över till det som är viktigt i livet. Här finns närhet till kontrastrika miljöer, ett aktivt föreningsliv och ett näringsliv med stor handlingskraft - många världsledande företag har sitt säte i vår kommun.

Hudiksvalls kommun är den största arbetsgivaren i kommunen. Tillsammans är vi 3 800 medarbetare, inom 300 olika yrken, som varje dag jobbar för att skapa värde för dem vi är till för våra kommuninvånare. Det är ett stort och viktigt uppdrag som ska genomsyras av trygghet, öppenhet, delaktighet och jämlikhet. På så sätt hjälps vi åt att bygga ett samhälle där alla människor är lika mycket värda.

Läs mer om vad vi som arbetsgivare kan erbjuda dig: www.hudiksvall.se/jobbahososs

I och med att du ansöker om denna tjänst lämnar du också ditt samtycke till att Hudiksvalls kommun behandlar dina uppgifter i enlighet med Dataskyddsförordningen (GDPR). Läs mer om hur vi behandlar dina personuppgifter: https://www.hudiksvall.se/Ovrigt/Om-personuppgifter.html
Observera att vi endast tar emot ansökningar via www.offentligajobb.se. Visa mindre

Registrator

Ansök    Apr 7    Hudiksvalls kommun    Registrator
I Servicecenter jobbar vi för att Hudiksvalls kommun ska vara tillgänglig, enklare att komma i kontakt med samt att ge hög service till våra kommuninvånare. När du har en fråga, fundering eller synpunkt om Hudiksvalls kommun finns vårt Servicecenter där för att lotsa dig rätt. Enheten består av många olika funktioner och bred kompetens. Här finns kommunvägledning, energi- och klimatrådgivning, budget- och skuldrådgivning, arkiv och centralt diarium. ... Visa mer
I Servicecenter jobbar vi för att Hudiksvalls kommun ska vara tillgänglig, enklare att
komma i kontakt med samt att ge hög service till våra kommuninvånare. När du har
en fråga, fundering eller synpunkt om Hudiksvalls kommun finns vårt Servicecenter
där för att lotsa dig rätt.

Enheten består av många olika funktioner och bred kompetens. Här finns kommunvägledning, energi- och klimatrådgivning, budget- och
skuldrådgivning, arkiv och centralt diarium.

Servicecenter ingår i kommunledningsförvaltningen och tillsammans med övriga
enheter ser vi till att alla kommunens funktioner samordnas, utvecklas och följs upp
utifrån övergripande politiska beslut.
Vi arbetar för ett mer hållbart Hudiksvall, som
bidrar till ekologisk, ekonomisk och social hållbarhet




ARBETSUPPGIFTER
Som registrator arbetar du i team och är en av tre registratorer. Centraldiariet
förvaltar närarkiv åt kommunstyrelsen, tekniska nämnden, lärandenämnden, social- och omsorgsnämnden, kultur- och fritidsnämnden, överförmyndarnämnden samt
valnämnden.

Tillsammans med övriga medarbetare ansvarar du för fungerande rutiner och processer för centraldiariet (registraturen) i sin helhet. I uppdraget ingår att upprätthålla en effektiv och rättssäker registrering både i analog och digital form i enlighet med tryckfrihetsförordningen, offentlighet och sekretess, GDPR, kommunallag och förvaltningslag. Arbete med kommunövergripande rutiner och digitaliseringsprocesser förekommer också.

Vid begäran om allmänna handlingar arbetar Centraldiariet utifrån en kommunövergripande rutin för att säkerställa att utlämnande av allmän handling (begäran - sekretessprövning avslagsbeslut - utlämning) sker rättssäkert och
effektivt.

Du hanterar postöppning och e-post.

Du kommer att ha nära kontakt med chefer och handläggare.

I tjänsten ingår att vid behov stötta kommunvägledarna. Kommunvägledarna
vägleder och informerar framförallt invånare så att fler ska få rätt hjälp redan vid en första kontakt med kommunen. Kommunvägledarna arbetar bland annat med rådgivning, vägledning, extern service och intern service.

Befattningen är säkerhetsklassad och kräver att du genomgår en säkerhetsprövning för att bli godkänd för anställning

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
• Akademisk utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet som vi som
arbetsgivare bedömer är likvärdig.
• God kunskap om den lagstiftning och de förordningar som reglerar
hanteringen av allmänna handlingar.
• Goda kunskaper i svenska i både tal och skrift.

För att trivas i rollen som registrator ser vi att du är strukturerad, noggrann, tar egna initiativ, kan arbeta självständigt och är proaktiv. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper då du ingår i en enhet som har många olika funktioner där
samarbetsförmåga är en självklar förutsättning.

Vi ser gärna att du:
• Är positiv, bidrar till ett bra arbetsklimat, engagerar dig i vårt arbete med förbättringar och bidrar till nya sätt att arbeta och ser förändringar som en möjlighet.
• Kommunicerar på ett tydligt och pedagogiskt sätt.
• Är trygg i din roll som registrator och trivs med att hålla en hög servicenivå med ett gott bemötande.
• Inte är inte rädd att hoppa in och hjälpa till där det behövs.
• Har datorvana och goda kunskaper i Officepaketets olika program.

ÖVRIGT
Mitt i Sverige, vid den vackra hälsingekusten, ligger Hudiksvalls kommun - eller kanske mer känt som Glada Hudik. Här lever 37 600 glada hudikbor, och mer än hälften av oss bor på landsbygden.

I Hudiksvalls kommun är avstånden korta till det mesta man vill göra och det man behöver, och du får tid över till det som är viktigt i livet. Här finns närhet till kontrastrika miljöer, ett aktivt föreningsliv och ett näringsliv med stor handlingskraft - många världsledande företag har sitt säte i vår kommun.

Hudiksvalls kommun är den största arbetsgivaren i kommunen. Tillsammans är vi 3 800 medarbetare inom 300 olika yrken som varje dag jobbar för att skapa värde för dem vi är till för - våra kommuninvånare. Det är ett stort och viktigt uppdrag som ska genomsyras av trygghet, öppenhet, delaktighet och jämlikhet. På så sätt hjälps vi åt att bygga ett samhälle där alla människor är lika mycket värda.

Läs mer om vad vi som arbetsgivare kan erbjuda dig: www.hudiksvall.se/jobbahososs

I och med att du ansöker om denna tjänst lämnar du också ditt samtycke till att Hudiksvalls kommun behandlar dina uppgifter i enlighet med Dataskyddsförordningen (GDPR). Läs mer om hur vi behandlar dina personuppgifter: https://www.hudiksvall.se/Ovrigt/Om-personuppgifter.html

Observera att vi endast tar emot ansökningar via www.offentligajobb.se. Visa mindre

Flexibelt extrajobb som ID-administratör

Ansök    Jun 29    Svensk E-Identitet AB    Registrator
Om jobbet Svensk e-identitet erbjuder ett flexibelt extrajobb som ID-administratör. Jobbet innebär i korthet att hämta ut REK-försändelser som innehåller vårdpersonals tjänstelegitimationer, så kallade SITHS-kort, hos ett postombud för att sedan lämna det vidare till den person inom vården som står som kortinnehavare - via ett personligt möte. Kortutlämningen sker enligt en fastställd rutin. Alla som har fyllt 18 år (18 år är minimumkrav för att få hantera... Visa mer
Om jobbet
Svensk e-identitet erbjuder ett flexibelt extrajobb som ID-administratör. Jobbet innebär i korthet att hämta ut REK-försändelser som innehåller vårdpersonals tjänstelegitimationer, så kallade SITHS-kort, hos ett postombud för att sedan lämna det vidare till den person inom vården som står som kortinnehavare - via ett personligt möte. Kortutlämningen sker enligt en fastställd rutin. Alla som har fyllt 18 år (18 år är minimumkrav för att få hantera SITHS-kort) och som har en fast adress där man befinner sig minst två vardagar per vecka har klarat de första urvalskriterierna.


Det här är Svensk e-identitet
Svensk e-identitet är marknadens främsta och tryggaste leverantör av molntjänster för inloggning, autentisering och signering till webbplatser och applikationer. Bolaget erbjuder också som landets största aktör heltäckande ombudstjänster för HSA och SITHS. I snart ett decennium har vi utvecklat en tung produktportfölj som fortsätter växa. Idag består den av ett fyrtiotal tjänster som stödjer fem miljoner inloggningar varje månad. Därmed hjälper vi ett tusental kunder hos kommuner, vårdgivare, företag, systemleverantörer, myndigheter, lärosäten och många andra att kunna effektivisera sina verksamheter, följa allt mer skärpta lagkrav och underlätta för sina användare och kunder.
Sedan oktober 2017 är Visma delägare, samtidigt som de tre grundarna och deras stora kompetens finns kvar i bolaget. Vi är drygt 35 medarbetare på huvudkontoret centralt på gågatan i Uppsala samt i Göteborg. Läs mer på www.e-identitet.se .


Vi söker dig som:
- Har fyllt 18 år
- Behärskar flytande svenska i tal och skrift
- Kan ha SITHS-korten inlåsta i någon typ av förvaringsutrymme, låda/skåp/rum eller liknande i väntan på kortutlämning
- Har en positiv inställning
- Brinner för att jobba med människor
- Har egen bärbar dator - PC (ej Linux eller Mac)
- Har egen mobiltelefon
- Är ansvarstagande och att du ser det som en självklarhet att hålla bokade tider
- God datorvana
- Tycker om att ha många personkontakter och att arbeta självständigt, samt har en positiv inställning.
- Är självgående


Tjänsten innebär konkret att du:
Hämtar REK-försändelser innehållande SITHS-kort hos ditt närmaste postombud.
Bokar tid för utlämning av SITHS-kort med kortanvändare.
Lämnar ut SITHS-kort till kortanvändare vid personliga möten.
Administrerar utlämningen i systemet SITHS Admin.
Ha kontakt med Svensk e-identitet.



Du kommer innan start att få genomgå en kort webbutbildning.


Det är meriterande
– om du själv jobbar inom vård och omsorg
– om du har ett giltigt SITHS-kort (ej Telia e-leg)


Omfattning
Då vi har stor geografisk spridning på våra kunder så kan tjänsten innebära utlämning av allt från noll kort till flera stycken i veckan.


Ersättning
För varje utlämnat SITHS-kort ges en ersättning om 500 kr brutto, inklusive semesterersättning. Ersättningen betalas ut som lön via www.frilansfinans.se Eventuella avgifter som nämns är redan avdragna i ersättningen från oss. Dvs du får 500 kr per SITHS-kort i lön, innan avdrag av eventuell inkomstskatt.


Urval och ansökan
Intervjuer sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag!
Ansökan skickar du in genom att fylla i ett formulär via följande länk:
https://e-identitet.se/kortutlamningskontor-ansokan/


Mer information
http://e-identitet.se/tjana-pengar-som-kortutlamningskontor Visa mindre

2 Registrator / Kommunvägledare

I Hudiksvalls kommun är vi 3700 kollegor inom 300 olika yrken som tillsammans jobbar med att få en hel kommun att fungera varje dag. Här påverkar vi nutid och framtid, samtidigt som vi gör skillnad i människors vardag. I Servicecenter jobbar vi för att det ska bli enklare för de vi är till för att kontakta kommunen en väg in. Vårt mål är att så många som möjligt ska få rätt hjälp redan vid en första kontakt utan att behöva veta hur kommunen är organisera... Visa mer
I Hudiksvalls kommun är vi 3700 kollegor inom 300 olika yrken som tillsammans jobbar med att få en hel kommun att fungera varje dag. Här påverkar vi nutid och framtid, samtidigt som vi gör skillnad i människors vardag.
I Servicecenter jobbar vi för att det ska bli enklare för de vi är till för att kontakta kommunen en väg in. Vårt mål är att så många som möjligt ska få rätt hjälp redan vid en första kontakt utan att behöva veta hur kommunen är organiserad. Idag är vi 4 kommunvägledare. Vi växer och blir ännu fler medarbetare och funktioner från september. Nu söker vi 2 registratorer/kommunvägledare som tillsammans med 2 medarbetare ska ansvara för hanteringen av allmänna handlingar.



ARBETSUPPGIFTER
Du kommer att tillhöra Servicecenter som fortsätter att utvecklas i nära samarbete med förvaltningarna. Som ett led i att Hudiksvalls kommun ska effektivisera och kvalitetssäkra processer i organisationen för att bland annat öka kommunal samordning och enhetlighet, tar vi nu nästa steg och centraliserar hanteringen av allmänna handlingar.
Som registrator är arbetsuppgifterna hantering, registrering samt utlämnande av allmänna handlingar, postöppning, hantering av e-post samt arkivläggning av diarieförda handlingar. Det innebär att vi ska upprätthålla en effektiv och rättssäker diarieföring i enlighet med offentlighet och sekretess, GDPR och kommunallag och förvaltningslag.
I tjänsten ingår även att vara behjälplig som kommunvägledare. Arbetsuppgifterna varierar mycket där målet är att allt fler ska få rätt hjälp redan vid en första kontakt utan att behöva veta hur kommunen är organiserad. Det innebär att lotsa rätt i kommunens verksamhet och söka information. En del i det arbetet är också att bedöma om det är kommunen eller någon annan som äger frågan och hänvisa/vägleda till rätt instans eller handläggare.


KVALIFIKATIONER
För att trivas i rollen som registrator/kommunvägledare ser vi att du är strukturerad, noggrann och har ett stort ordningssinne. Vi lägger stor vikt på dina personliga egenskaper då du ingår i en arbetsgrupp där samarbetsförmåga är en självklar förutsättning.
För den här tjänsten är det ett krav att du har högskoleutbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet som vi som arbetsgivare bedömer är likvärdig. Du ska även ha kunskaper av dokument- och ärendehanteringssystemet Ciceron.
Vi söker dig som har:
• god kunskap om den lagstiftning och de förordningar som reglerar hanteringen av allmänna handlingar.
• god samarbetsförmåga och kan snabbt lära dig nya områden. Att du snabbt kan ändra ditt synsätt och förhållningssätt. Du ser möjligheterna i förändringar.
• är uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande och har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra.
• hög servicekänsla och antar ett lösningsorienterat förhållningssätt till arbetsuppgifter och sammanhang. Du är positiv, bidrar till ett bra arbetsklimat, engagerar dig i vårt arbete med förbättringar och bidrar till nya sätt att arbeta. Du är inte rädd att hoppa in och hjälpa till där det behövs.
• datorvana och goda kunskaper i Officepaketets olika program
• goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift.


ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Hudiksvalls kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Läs mer om Hudiksvalls kommun på vår hemsida www.hudiksvall.se
Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Hudiksvalls kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre

Registrator/kommunvägledare

Ansök    Jun 22    Hudiksvalls kommun    Registrator
ARBETSUPPGIFTER Tjänsten som registrator/kommunvägledare innehåller två delar. Som registrator arbetar du med att hantera, registrera samt att lämna ut allmänna handlingar, hantera e-post samt arkivlägga diarieförda handlingar. I uppdraget ingår att upprätthålla en effektiv och rättssäker diarieföring i enlighet med offentlighet och sekretess, GDPR och kommunallag och förvaltningslag. Som kommunvägledare jobbar du för att fler ska få rätt hjälp redan vid ... Visa mer
ARBETSUPPGIFTER
Tjänsten som registrator/kommunvägledare innehåller två delar. Som registrator arbetar du med att hantera, registrera samt att lämna ut allmänna handlingar, hantera e-post samt arkivlägga diarieförda handlingar. I uppdraget ingår att upprätthålla en effektiv och rättssäker diarieföring i enlighet med offentlighet och sekretess, GDPR och kommunallag och förvaltningslag.

Som kommunvägledare jobbar du för att fler ska få rätt hjälp redan vid en första kontakt utan att behöva veta hur kommunen är organiserad. Det innebär att lotsa rätt i kommunens verksamhet och söka information. En del i det arbetet är också att bedöma om det är kommunen eller någon annan som äger frågan och hänvisa/vägleda till rätt instans eller handläggare. Som kommunvägledare hanterar man även interna uppdrag.

I den här tjänsten finns det möjlighet att utveckla enheten ytterligare med exempelvis rutiner, effektivisering och digitalisering.

KVALIFIKATIONER
Krav för tjänsten som registrator/kommunvägledare är att du har:
• Akademisk utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet som vi som arbetsgivare bedömer är likvärdig.
• God kunskap om den lagstiftning och de förordningar som reglerar hanteringen av allmänna handlingar.
• Goda kunskaper i svenska i både tal och skrift.

För att trivas i rollen som registrator/kommunvägledare ser vi att du är strukturerad, noggrann och har ett stort ordningssinne. Vi lägger stor vikt på dina personliga egenskaper då du ingår i en enhet som har många olika funktioner där samarbetsförmåga är en självklar förutsättning.

Vi ser gärna att du:
• Har hög servicekänsla med kunden i fokus och antar ett lösningsorienterat förhållningssätt till arbetsuppgifter och sammanhang.
• Är positiv, bidrar till ett bra arbetsklimat, engagerar dig i vårt arbete med förbättringar och bidrar till nya sätt att arbeta.
• Inte är inte rädd att hoppa in och hjälpa till där det behövs.
• Har datorvana och goda kunskaper i Officepaketets olika program.

ÖVRIGT
Mitt i Sverige, vid den vackra hälsingekusten, ligger Hudiksvalls kommun - eller kanske mer känt som Glada Hudik. Här lever 37 600 glada hudikbor, och mer än hälften av oss bor på landsbygden.

I Hudiksvalls kommun är avstånden korta till det mesta man vill göra och det man behöver, och du får tid över till det som är viktigt i livet. Här finns närhet till kontrastrika miljöer, ett aktivt föreningsliv och ett näringsliv med stor handlingskraft - många världsledande företag har sitt säte i vår kommun.

Hudiksvalls kommun är den största arbetsgivaren i kommunen. Tillsammans är vi 3 800 medarbetare inom 300 olika yrken som varje dag jobbar för att skapa värde för dem vi är till för - våra kommuninvånare. Det är ett stort och viktigt uppdrag som ska genomsyras av trygghet, öppenhet, delaktighet och jämlikhet. På så sätt hjälps vi åt att bygga ett samhälle där alla människor är lika mycket värda.

Läs mer om vad vi som arbetsgivare kan erbjuda dig: www.hudiksvall.se/jobbahososs

I och med att du ansöker om denna tjänst lämnar du också ditt samtycke till att Hudiksvalls kommun behandlar dina uppgifter i enlighet med Dataskyddsförordningen (GDPR). Läs mer om hur vi behandlar dina personuppgifter: https://www.hudiksvall.se/Ovrigt/Om-personuppgifter.html

Observera att vi endast tar emot ansökningar via www.offentligajobb.se. Visa mindre