Lediga jobb som Personalchef/HR-chef i Hudiksvall

Se lediga jobb som Personalchef/HR-chef i Hudiksvall. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Hudiksvall som finns hos arbetsgivaren.

Kund- och personalansvarig assistanskonsult

Ansök    Aug 29    A-Assistans Leimir AB    HR-chef
Vårt företag växer och därför söker vi en ny kollega till vårt team med utgångspunkt från Hudiksvallskontoret. Vill du arbeta i en meningsfull roll där du får kombinera ledarskap, personalansvar och kundstöd? Då kan detta vara jobbet för dig! Som Assistanskonsult (Kund- och personalansvarig) hos A-Assistans Leimir AB har du en viktig roll där du ansvarar för våra kunder och deras personliga assistenter. Tjänsten är både utmanande och stimulerande, med stor... Visa mer
Vårt företag växer och därför söker vi en ny kollega till vårt team med utgångspunkt från Hudiksvallskontoret.
Vill du arbeta i en meningsfull roll där du får kombinera ledarskap, personalansvar och kundstöd? Då kan detta vara jobbet för dig!
Som Assistanskonsult (Kund- och personalansvarig) hos A-Assistans Leimir AB har du en viktig roll där du ansvarar för våra kunder och deras personliga assistenter. Tjänsten är både utmanande och stimulerande, med stort fokus på att skapa bästa möjliga assistanslösningar för våra kunder.
Tjänsten innebär en del resor, därför är B-körkort ett krav.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
? Ansvara för våra kunder och deras personliga assistenter.
? Personalledning, rekrytering och arbetsgivaransvar.
? Budgetansvar för respektive arbetsställe.
? Dokumentation, administration och myndighetskontakter.
? Stödja och utveckla våra kunder och deras assistanslösningar.
Vi erbjuder:
? En dynamisk och meningsfull arbetsmiljö.
? Möjligheter till personlig och professionell utveckling.
? Flexibla arbetstider – vi värdesätter balans mellan arbete och privatliv.
? Fast månadslön och en tillsvidaretjänst på 100%.
? En inkluderande arbetsplats där vi värdesätter mångfald-vi välkomnar särskilt fler manliga kollegor till vårt team.


Vem är du?
? Du har gärna utbildning eller erfarenhet inom personalledning, HR, sociologi, beteendevetenskap, ekonomi med ledarskapsinriktning eller liknande.
? Kunskap eller Erfarenhet av att arbeta med personer som har rätt till insatser enligt LSS och SFB och funktionsnedsättningar är meriterande.
? Du uttrycker dig väl i tal och skrift.
? Du hanterar flera språk
? Du är flexibel och öppen för resor med övernattningar vid behov.
? Krav: Körkort (B), tillgång till bil och att du är icke-rökare.
? Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Om A-Assistans Leimir AB
A-Assistans är en privat assistansanordnare som erbjuder personlig assistans inom ramen för LSS. Vi startade i Hudiksvall 1994 och har idag cirka 650 anställda. Vårt huvudkontor ligger i Hudiksvall och vi har lokalkontor i Karlstad, Göteborg, Stockholm, Västerås, Östersund och Umeå.
Ansökan
???? Sök snarast! Vi rekryterar löpande, så vänta inte med din ansökan.
???? Skicka din ansökan till: [email protected]
???? Frågor om tjänsten? Kontakta Mira Jonsson på 070-392 95 50
Vi ser fram emot din ansökan! Visa mindre

Kund- och personalansvarig assistanskonsult

Ansök    Mar 13    A-Assistans Leimir AB    HR-chef
Vårt företag växer och därför söker vi en ny kollega till vårt team med utgångspunkt från Hudiksvallskontoret. Vill du arbeta i en meningsfull roll där du får kombinera ledarskap, personalansvar och kundstöd? Då kan detta vara jobbet för dig! Som Assistanskonsult (Kund- och personalansvarig) hos A-Assistans Leimir AB har du en viktig roll där du ansvarar för våra kunder och deras personliga assistenter. Tjänsten är både utmanande och stimulerande, med stor... Visa mer
Vårt företag växer och därför söker vi en ny kollega till vårt team med utgångspunkt från Hudiksvallskontoret.
Vill du arbeta i en meningsfull roll där du får kombinera ledarskap, personalansvar och kundstöd? Då kan detta vara jobbet för dig!
Som Assistanskonsult (Kund- och personalansvarig) hos A-Assistans Leimir AB har du en viktig roll där du ansvarar för våra kunder och deras personliga assistenter. Tjänsten är både utmanande och stimulerande, med stort fokus på att skapa bästa möjliga assistanslösningar för våra kunder.
Tjänsten innebär en del resor, därför är B-körkort ett krav.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
? Ansvara för våra kunder och deras personliga assistenter.
? Personalledning, rekrytering och arbetsgivaransvar.
? Budgetansvar för respektive arbetsställe.
? Dokumentation, administration och myndighetskontakter.
? Stödja och utveckla våra kunder och deras assistanslösningar.
Vi erbjuder:
? En dynamisk och meningsfull arbetsmiljö.
? Möjligheter till personlig och professionell utveckling.
? Flexibla arbetstider – vi värdesätter balans mellan arbete och privatliv.
? Fast månadslön och en tillsvidaretjänst på 100%.
? En inkluderande arbetsplats där vi värdesätter mångfald-vi välkomnar särskilt fler manliga kollegor till vårt team.


Vem är du?
? Du har gärna utbildning eller erfarenhet inom personalledning, HR, sociologi, beteendevetenskap, ekonomi med ledarskapsinriktning eller liknande.
? Kunskap eller Erfarenhet av att arbeta med personer som har rätt till insatser enligt LSS och SFB och funktionsnedsättningar är meriterande.
? Du uttrycker dig väl i tal och skrift.
? Du är flexibel och öppen för resor med övernattningar vid behov.
? Krav: Körkort (B), tillgång till bil och att du är icke-rökare.
? Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Om A-Assistans Leimir AB
A-Assistans är en privat assistansanordnare som erbjuder personlig assistans inom ramen för LSS. Vi startade i Hudiksvall 1994 och har idag cirka 600 anställda. Vårt huvudkontor ligger i Hudiksvall och vi har lokalkontor i Karlstad, Göteborg, Stockholm, Västerås, Östersund och Umeå.
Ansökan
???? Sök snarast! Vi rekryterar löpande, så vänta inte med din ansökan.
???? Skicka din ansökan till: [email protected]
???? Frågor om tjänsten? Kontakta Mira Jonsson på 070-392 95 50
Vi ser fram emot din ansökan! Visa mindre

HR-chef

Ansök    Apr 12    Glada Hudikhem AB    Personalchef/HR-chef
Om oss Glada Hudikhem är ett av Hudiksvalls kommun helägt bostadsbolag som äger och förvaltar 4 498 lägenheter och 18 408 kvm lokaler fördelat över hela kommunen. Vi omsätter 322 Mkr och har 91 anställda. Vi är ett aktivt bostadsbolag med stort intresse för den lokala samhällsutvecklingen. Våra kärnvärden Helhet, Engagemang och Möjlighet bygger våra gemensamma värderingar som vägleder oss i vårt dagliga arbete. De sammanfattas med ordet HEM, som en påminne... Visa mer
Om oss
Glada Hudikhem är ett av Hudiksvalls kommun helägt bostadsbolag som äger och förvaltar 4 498 lägenheter och 18 408 kvm lokaler fördelat över hela kommunen. Vi omsätter 322 Mkr och har 91 anställda. Vi är ett aktivt bostadsbolag med stort intresse för den lokala samhällsutvecklingen.
Våra kärnvärden Helhet, Engagemang och Möjlighet bygger våra gemensamma värderingar som vägleder oss i vårt dagliga arbete. De sammanfattas med ordet HEM, som en påminnelse om att vi arbetar med något mycket större och viktigare än hus. Vi arbetar med människors HEM, där minnen skapas.
Arbetsbeskrivning
Som HR chef har du ansvaret att driva, utveckla samt följa HR-arbetet i bolaget strategiskt och operativt. Du kommer att arbeta brett inom HR-området med chefs- och ledarfrågor, kompetensförsörjning, löneprocessen arbetsmiljö och fackligsamverkan. Tjänsten innehåller också att arbeta med verksamhetsutveckling samt förändringsledning. Det vill säga att fortsätta jobba med att utveckla och implementera processer och struktur, att fortsätta vår kulturresa med vår värdegrund HEM (helhet engagemang och möjlighet).
I tjänsten ingår också att leda bolagets Hållbarhetsarbete som innebär att vi har som målsättning att ta ett större ansvar inom social och ekologisk hållbarhet och verka i fronten för mångfald.
Rollen ingår i ledningsgruppen och rapporterar till VD.
Vem är du?
Du som söker rollen ska ha en dokumenterad erfarenhet av bolagsledande arbete. Lämplig bakgrund är stabschef, HR-chef, verksamhetschef i större organisationer.
Du ska ha god kunskap och erfarenhet rörande ett bolags ansvar som arbetsgivare och erfarenhet från att förvalta ett sådant ansvar. Det är ett krav att du har erfarenhet att arbeta med avtalsfrågor och lönebildning samt utveckling av chefer och medarbetare. Du kommer tillsammans med VD och ledningsgrupp arbeta med att skapa förutsättningar för organisationen att lyckas med sitt uppdrag och i det arbetet ansvara för HR-området.
Du ska ha erfarenhet av att självständigt bedriva förändringsarbeten och kunna visa på genomförda exempel där du drivit igenom organisations- och verksamhetsförändringar med lyckat resultat där medarbetare aktivt bjudits in och deltagit i arbetet
Det är meriterande om du har erfarenhet att leda och utveckla en verksamhets hållbarhetsarbete.
Det är meriterande om du har erfarenhet att rapportera till styrelse och gärna i en kommunal kontext och utarbeta beslutsunderlag som säkerställer förståelse av ärenden och väl avvägda beslut.
Som person är du drivande med förmåga att fånga in andras kompetens och synpunkter och med dessa och din kompetens som grund analysera och ge förslag på och genomdriva lösningar.
Du ska ha förmåga att utveckla individ och grupp och inspirera till gemensam utveckling och leda arbeten mot uppställda mål.
Rollen innebär inget personalansvar men är en ledarroll där du utan linjeansvar ska ha förmågan att leda individer och grupper mot uppsatta mål.
För rollen krävs relevant utbildning och eller dokumenterad erfarenhet inom området HR och verksamhetsutveckling kompletterad med dokumenterad erfarenhet att arbetat med frågorna i ledande befattning.
Vad erbjuder vi?
Som HR chef erbjuds du en varierad tjänst med fokus på utveckling och förbättring. Du kommer vara drivande i de strategiska frågorna samt ledande i operativa ärenden. De olika arbetsuppgifterna gör arbetet både mångsidigt, spännande och utvecklande.
Tjänsten är heltid, med tillträde efter överenskommelse. Vi erbjuder också massage, friskvård/peng, friskvårdstimme, hälsokontroll, flextid och möjlighet till hemarbete.
För anställningen tillämpas K-avtalet mellan Fastigo och Vision, ledarna samt AiF, Akademikerförbunden inom Fastigos avtalsområde (Sveriges Ingenjörer, Akademikerförbundet SSR, Civilekonomerna, Jusek och Sveriges Arkitekter.
Lönen är individuell och sätts med rekryterad persons erfarenhet som grund samt bolagets löneläge i övrigt. Kontroll ur straffregistret kommer att krävas. Visa mindre

HR-Chef till Bruks AB i Arbrå

Om företaget Bruks AB ingår i Bruks Siwertell Group som är en marknadsledande leverantör av bulkhanterings- och träbearbetningssystem. Med tusentals installationer över hela världen hanterar våra maskiner våra kunders råvaror från skog, fält, stenbrott och gruvor, upprätthåller kritiska funktioner för tillverkare, fabriker, kraftverk och hamnar. Vi konstruerar, producerar och levererar system för lastning, lossning, transport, lagring av torra bulkmaterial... Visa mer
Om företaget
Bruks AB ingår i Bruks Siwertell Group som är en marknadsledande leverantör av bulkhanterings- och träbearbetningssystem. Med tusentals installationer över hela världen hanterar våra maskiner våra kunders råvaror från skog, fält, stenbrott och gruvor, upprätthåller kritiska funktioner för tillverkare, fabriker, kraftverk och hamnar. Vi konstruerar, producerar och levererar system för lastning, lossning, transport, lagring av torra bulkmaterial, tillsammans med utrustning för flisning, sållning och bearbetning av trä för biobränslen, sågverk, massa- och pappersindustri. Vi är globala och lokala.
Du hittar våra huvudkontor i USA, Sverige, Tyskland, Kina, Filippinerna, och Taiwan.
Läs gärna mer om oss på www.bruks-siwertell.com

Vill du arbeta på ett internationellt företag i en utvecklande miljö?
Vi söker nu en HR-chef med genuint intresse för att skapa en positiv arbetsmiljö, förmåga att tänka och agera strategiskt och att omsätta övergripande affärsstrategi i HR-initiativ.


Dina arbetsuppgifter
Som HR-Chef på Bruks i Arbrå AB kommer du att ha en central roll i att leda och utveckla det lokala
HR-arbetet, samt vissa övergripande delar inom koncernen avseende vår tyska verksamhet.
Som HR-Chef sitter du naturligtvis med i företagets ledningsgrupp.
Du har strategiskt och operativt ansvar för alla HR relaterade frågor och budgetansvar för HR- avdelningen.

Huvudsakliga arbetsuppgifter är:

• Kompetensutveckling
• Kompetensförsörjning och verka för diversitet och mångfald.
• Arbetsrättsliga processer och arbetsmiljö
• Intern information, chefsstöd
• Ansvara för trivselgruppen och dess arbete med interna event

Vi erbjuder dig ett varierat och utvecklande arbete på ett branschledande internationellt företag.
Du kommer arbeta nära, genuint och lokalt men i tätt samarbete med hela koncernen Bruks Siwertell.
Du blir en viktig pusselbit för företagets fortsatta utveckling både inom företagskultur och vår långsiktiga affär. Vi värnar om medarbetarhälsan och erbjuder tex företagshälsovård, friskvårdsbidrag och återkommande interna trevliga event.
Bruks AB ligger beläget i en fantastisk miljö nära naturen och lugnet i Arbrå, Hälsingland.


Din profil
För att matcha våra behov har du som söker en relevant högskoleutbildning inom HR eller motsvarande. Kanske jobbar du som HR-Chef eller HR-Specialist eller liknande idag, och vill ta nästa steg. En hygienfaktor är att du har kunskap om arbetsrättsliga frågor och HR-processer.
Du är trygg med hela Officepaketet och behärskar svenska och engelska i tal och skrift.

Som person är du trygg i dig själv och har förmåga att förstå och ta hänsyn till medarbetares behov och känslor samt att hantera personalrelaterade frågor med empati och respekt.
Du har mycket god kommunikationsförmåga samt förmåga att bygga positiva relationer med olika medarbetare. Du är strukturerad och behärskar att organisera och planera ditt eget arbete.

För oss är det också viktigt att du har ett eget naturligt driv och förmåga att se vad som behöver göras. Du kommer att jobba i tätt samarbete med samtliga funktioner på Bruks, samt även delar av vår koncern, vilket ställer höga krav på din samarbetsförmåga.


Ansökan
Sök gärna denna tjänst så snart som möjligt, sista ansökningsdag är den 5:e november 2023.
Skicka in din ansökan via www.clockworkpeople.se.
För att säkerställa hållbara rekryteringar är vi på Clockwork måna om att ha ett jämlikt och inkluderande urval i alla våra processer vi hjälper våra kunder med. Med hjälp av ett brett urval och med en kompetensbaserad metodik som grund ser vi till att du som söker behandlas lika.
I denna rekrytering samarbetar vi med Clockwork Bemanning & Rekrytering. För mer information är du varmt välkommen att kontakta chefsrekryterare Beatrice Tannerstål, maila [email protected] eller ring 073 351 27 96. Visa mindre

Hudiksvalls kommun rekryterar Personalchef

Ansök    Dec 22    Poolia Sverige AB    Personalchef/HR-chef
Mitt i Sverige, vid den vackra hälsingekusten, finner du Hudiksvalls kommun - eller kanske mer känt som Glada Hudik. Hudiksvalls Kommun växer hållbart och här genomsyrar hög kvalité all verksamhet. Här arbetar man aktivt med att uppnå visionen om att vara Sveriges bästa kommun att leva och verka i. Hudiksvalls kommun rekryterar nu en Personalchef som vill vara en del av uppdraget att ge Hudiksvalls kommuns medarbetare och chefer bästa möjliga förutsättnin... Visa mer
Mitt i Sverige, vid den vackra hälsingekusten, finner du Hudiksvalls kommun - eller kanske mer känt som Glada Hudik. Hudiksvalls Kommun växer hållbart och här genomsyrar hög kvalité all verksamhet. Här arbetar man aktivt med att uppnå visionen om att vara Sveriges bästa kommun att leva och verka i.

Hudiksvalls kommun rekryterar nu en Personalchef som vill vara en del av uppdraget att ge Hudiksvalls kommuns medarbetare och chefer bästa möjliga förutsättningar för att göra ett bra jobb.

Detta är en direkt rekrytering av Hudiksvalls kommun där vi på Poolia har fått möjlighet att hjälpa till i rekryteringsprocessen. Urvalet sker löpande så ta chansen att bli Hudiksvalls kommuns nästa kollega redan idag.


Om tjänsten
Personalenheten samordnar och ger stöd inom personal- och arbetsmiljöområdet och arbetar både operativt och strategiskt för att stödja kommunens 160 chefer.
Personalenheten består av två olika delar. Ett PA-team med fem medarbetare och en teamledare. PA-teamet ger stöd till kommunens chefer inom områden som arbetsrätt och avtal, lönebildning, rehabilitering, ledarutveckling, kompetensförsörjning och arbetsmiljö. Den andra delen av personalenheten är rekryterings- och bemanningsenheten, vars uppdrag är att rekrytera korttidsvikarier och att bemanna av vissa av kommunens verksamheter. Rekryterings- och bemanningsenheten består av 16 medarbetare, varav en enhetschef som är direktrapporterande till personalchef.

Som personalchef ingår du i kommunens centrala ledning där du tillsammans med förvaltningschefer och kommundirektör tar ett helhetsansvar för kommunens verksamhet. Den centrala ledningen genomgår något av en generationsväxling där flera av kommunens erfarna chefer går i pension. Hudiksvalls Kommun står framför en spännande utvecklingsresa där du som ny personalchef kommer vara med att bygga för framtiden.


Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Som personalchef kommer du leda och samordna det kommunövergripande arbetet inom personalområdet, vilket är ett omväxlande och utvecklande uppdrag.

Den digitala transformationen och välfärdens kompetensförsörjningsutmaning Hudiksvalls kommer få stor påverkan på både medarbetare och på arbetsprocesser. Du som blivande personalchef kommer ha en avgörande betydelse för detta och vara en stor del av det strategiska arbetet för att Hudiksvalls kommun ska vara en attraktiv arbetsgivare som kännetecknas av arbetsglädje, trivsel och allas lika värde.

Andra övergripande frågor som personalenheten arbetar intensivt med just nu är exempelvis bemanning, lönebildning och att utveckla MBL-processen. Du kommer att samordna och delta på kommunövergripande MBL och skyddskommitté samt arbeta aktivt för ett gott samarbete med fackliga organisationer och skyddsombud. Du kommer dessutom vara systemägare för vissa personalrelaterade system.

I ditt uppdrag kommer du också leda och fördela arbetet inom personalenheten, där du har ett övergripande verksamhets-, ekonomi- och personalansvar. Du stödjer dina medarbetare i komplexa personalfrågor och ni arbetar tillsammans för att skapa ett kvalitativt chefsstöd.

Du kommer representera Hudiksvalls kommun i olika offentliga sammanhang. Du omvärldsbevakar inom personalområdet och deltar i flera nätverk, något som ger möjligheter till kunskaps- och erfarenhetsutbyte.

Vem är du?
För att känna dig trygg i rollen som personalchef har du relevant högskole-/universitetsexamen som t.ex. personalvetare eller annan utbildning som Hudiksvalls kommun finner likvärdigt. Vi ser att du har lång erfarenhet av framgångsrikt ledarskap i en större organisation. Du har erfarenhet från att aktivt driva strategiskt förändrings- och utvecklingsarbete i en komplex verksamhet. Vidare så har du god kännedom om de lagar som styr; främst inom arbetsrätt, MBL, arbetsmiljölagen och diskrimineringslagen. Du har även god förhandlingsvana. Det är meriterande om du har arbetat som personalchef, har god kännedom om kommunal verksamhet och arbete i politiskt styrda organisationer.

Vi fäster stor vikt vid din personlighet, din inställning till arbetet och ditt engagemang i personalfrågor. Vi tror att du är en person som trivs med att ha variation i ditt arbete, som drivs av nya utmaningar och som har ett engagemang för kommunens samhällsuppdrag. Hudiksvalls Kommun söker en trygg ledare som med sitt tillitsfulla ledarskap skapar engagemang, delaktighet och inspirerar till arbetsglädje. Vidare så tror vi att du är lyhörd, har en förmåga att samarbeta och bygga goda relationer genom förtroendefull dialog.

Hudiksvalls Kommun söker dig som inte ger upp när det är tufft utan fortsätter arbeta engagerat, målinriktat och alltid med fokus på verksamheten. Vi vill att du har ett strategiskt sätt att ta dig an arbetsuppgifter och att du ser till helheten. Du jobbar uthålligt och långsiktigt men kan också vara prestigelös och nytänkande vid behov för att se möjligheter till nya lösningar. Att snabbt kunna sätta sig in i nya situationer och sammanhang är inga problem för dig. Vidare är du bra på att skapa dig en bild av varje verksamhets unika förutsättningar. Du har också ett gott omdöme och en förmåga att göra korrekta avvägningar och prioriteringar. I denna tjänst är det viktigt med god språklig analytisk förmåga då du behöver känna dig trygg med att skriva och tolka texter.

Med ovan sagt är det viktigaste att du brinner för kommunens frågor och motiveras av att göra skillnad till det bättre för de människor som kommunen är till för.


Om verksamheten
I Hudiksvalls kommun är avstånden korta till det mesta man vill göra och det man behöver, och du får tid över till det som är viktigt i livet. Här finns närhet till kontrastrika miljöer, ett aktivt föreningsliv och ett näringsliv med stor handlingskraft - många världsledande företag har sitt säte i vår kommun.

Hudiksvalls kommun är den största arbetsgivaren i kommunen. Tillsammans är vi 3 800 medarbetare, inom 300 olika yrken, som varje dag jobbar för att skapa värde för våra kommuninvånare. Det är ett stort och viktigt uppdrag som ska genomsyras av trygghet, öppenhet, delaktighet och jämlikhet. På så sätt hjälps vi åt att bygga ett samhälle där alla människor är lika mycket värda. Visa mindre

HR Partner till Bergnäset Ställningsmontage

Ansök    Apr 1    NCC AB    Personalchef/HR-chef
En operativ och affärsmässig HR Partner Är du vår nya HR Partner och som vill vara med och utveckla ställningsbranschen till att vara den seriösa aktören som står för kraft, trygghet och pålitlighet. För ca tv år sedan fick vi en ny VD i bolaget och därmed påbörjades en förändringsresa mot en mer modern verksamhet. Vi har tills dags datum haft en inhyrd HR Partner som har påbörjat vårt arbete med att bygga upp vårt företags HR-arbete. Vi tar nu nästa steg ... Visa mer
En operativ och affärsmässig HR Partner
Är du vår nya HR Partner och som vill vara med och utveckla ställningsbranschen till att vara den seriösa aktören som står för kraft, trygghet och pålitlighet. För ca tv år sedan fick vi en ny VD i bolaget och därmed påbörjades en förändringsresa mot en mer modern verksamhet. Vi har tills dags datum haft en inhyrd HR Partner som har påbörjat vårt arbete med att bygga upp vårt företags HR-arbete. Vi tar nu nästa steg och söker en anställd HR Partner som ingår i ledningsgruppen.

Bergnäset Ställningsmontage AB är ett av Sveriges största ställningsföretag och ingår i NCC koncernen. Vi har över 350 medarbetare, varav 35 tjänstemän, från Kiruna till Oxelösund som erbjuder våra kunder inom industri-och byggsektorn tjänster i samband med såväl löpande underhåll och driftstopp som investeringar. Vi är en stor aktör på marknaden och med gott anseende. Läs mer: https://bergnaset.se/ombergnaset/

Rollen som HR Partner
Din roll blir att ta det övergripande ansvaret föra att driva HR-frågor för både tjänstemän och yrkesarbetare i enlighet med NCC:s riktlinjer, policys, lagstiftning samt utifrån Bergnäsets strategi.

Du kommer att arbeta operativt med allt ifrån bemanning, rekrytering, rehabilitering, arbetsrätt, förhandlingar, lönerevision och successionsplanering till att arbeta konsultativt genom att vara ett kvalificerat stöd till våra chefer så att vår verksamhet utvecklas. I utvecklingsarbetet ingår även att vara en del i att förändra kulturen och höja statusen inom ställningsbranschen både mot arbetsmarknaden och marknaden.

Som HR Partner i ledningsgruppen förväntas du att ta en aktiv roll och kommer att arbete nära vår VD. Du kommer dessutom att ha personalansvaret för vår HR generalist som idag har det operativa ansvaret för våra ställningsbyggare.

Du tillhör ett team om 15 HR-kollegor i Norden, varav 9 kollegor i Sverige.

Bergnäset arbetar under kollektivavtalen Svenska Byggnadsarbetareförbundet samt tjänstemannaavtalet (Ledarna och Unionen). Förutom löpande avtalsfrågor kommer du att vara sammankallande för MB-gruppen för yrkesarbetare.

Din profil
Vi söker dig som har en HR-utbildning och minst fem års erfarenhet från både operativt och strategiskt personalarbete, gärna erfarenhet från ledningsgruppsarbete.

Erfarenhet av arbete med både kollektivanställda och tjänstemän exempelvis från verksamhet inom service-/bemanning eller byggbranschen där verksamhet kräver oregelbunden bemanning.

Som person är du trygg och van att möta både chefer och medarbetare i olika personalrelaterade situationer. Du är lyhörd, skapar förtroende och har integritet i ditt arbete.

Du är van att arbeta självständigt och trivs i sammanhang med en hög grad av flexibilitet. I teamet är du är en lagspelare som vill utvecklas tillsammans med gruppen. Du är van vid att strukturera en stor variation av administrativa arbetsuppgifter, trivs med att vara ett bollplank och att initiera nya tankar för att utveckla både organisation samt ledare.

Din svenska och engelska är god i tal och skrift.

Ytterligare information
Tjänsten är en tillsvidaretjänst på heltid med placering antingen i Stockholm, Uppsala, Hudiksvall, Sundsvall eller Luleå. Arbetet innebär en del resor. Den här tjänsten bakgrundskontrolleras i enlighet med NCC:s säkerhetskultur.

Kontakt och ansökan
Vid frågor är du välkommen att höra av dig HR-chef Pierre Abrahamsson, 070-320 61 92, alternativt HR Specialist Rekrytering Monica Klersén, 070- 653 90 49. Urval och tillsättning sker löpande så registrera din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 1 maj 2022.

Varmt välkommen med din ansökan!

Om oss
På NCC blir du en del i en organisation med goda värderingar, hög miljömedvetenhet och en stark vilja att lyckas tillsammans. 

Varje dag tar våra 13 000 medarbetare beslut som förbättrar människors vardag, både idag och i morgon. Här arbetar du i en stark gemenskap tillsammans med engagerade och professionella kollegor som drivs av att lära nytt, nå uppsatta mål, dela erfarenheter och göra verklig skillnad tillsammans. Vi utmanar oss själva för att driva utvecklingen och skapar hållbara lösningar som för samhället framåt med ny kunskap. 

Som ett av Nordens ledande bygg- och fastighetsutvecklingsföretag utvecklar vi kommersiella fastigheter, bygger skolor, sjukhus, bostäder, vägar, broar och annan infrastruktur som formar vårt sätt att leva, arbeta och resa i samhället. Genom vår industriverksamhet erbjuder vi produkter och tjänster med inriktning på stenmaterial och asfaltsproduktion, beläggningsuppdrag.

Vi värnar ett hållbart arbetsliv med starkt fokus på säkerhet, personlig utveckling och balans mellan jobb och fritid.

NCC ska spegla våra kunder såväl som samhället i stort och är beroende av medarbetare med olika kompetenser. Vi strävar efter att anställa människor med olika bakgrund och värdesätter den kunskap och erfarenhet det medför. 

2021 omsatte NCC ca 53 miljarder SEK och NCC:s aktier är noterade på Nasdaq Stockholm. 

Annonssäljare och säljare av rekryteringstjänster undanbedes kontakta NCC för detta uppdrag. Visa mindre

HR-chef Ragunda Kommun

Ansök    Mar 8    Adecco Sweden AB    Personalchef/HR-chef
Om Ragunda Kommun Ragunda kommun är belägen i den östra delen av Jämtland - mellan hav och fjäll, mellan Östersund och Sundsvall. Vildhussens verk, Döda fallet, samt den thailändska paviljongen i Utanede är några av våra kända turistattraktioner. I kommunen bor ungefär 5 200 personer, koncentrerade kring tre tätorter. Avståndet till beslutsfattare och samhällsservice är kort och köer drabbar oss sällan. Kommunen är själv en av de största arbetsgivarna med ... Visa mer
Om Ragunda Kommun
Ragunda kommun är belägen i den östra delen av Jämtland - mellan hav och fjäll, mellan Östersund och Sundsvall. Vildhussens verk, Döda fallet, samt den thailändska paviljongen i Utanede är några av våra kända turistattraktioner. I kommunen bor ungefär 5 200 personer, koncentrerade kring tre tätorter. Avståndet till beslutsfattare och samhällsservice är kort och köer drabbar oss sällan. Kommunen är själv en av de största arbetsgivarna med ca 500 arbetstillfällen. Hållbarhet är vår ledstjärna i arbetet med att omvandla FN:s globala mål till Ragundas lokala mål. Läs mer om oss på www.ragunda.se

Om tjänsten
I rollen som HR-chef kommer du att arbeta både strategiskt och operativt då rollen är bred till sin karaktär. Du har huvudansvar för förhandling och samverkan med de fackliga organisationerna, arbetsrättsliga ärenden, bevakning av förändringar i lagar och avtal inom HR-området samt att driva, genomföra och utvärdera löneprocesser, lönekartläggning och lönebildning.

Vidare har du personalansvar för en HR-konsult och fyra löneadministratörer inom personalenheten. Du kommer även att ansvara för att driva och åtgärda HR-relaterade uppgifter och projekt som är delegerade från till exempel kommunstyrelsen eller kommunens ledningsgrupp.

Tillsammans med HR-konsult ingår att arbeta fram och utveckla personalpolitiska styr- och policydokument samt samordnande ansvar för arbetsmiljöfrågor, kompetensförsörjning och rekrytering.

En stor del av arbetet innebär att på strategiskt och konsultativt sätt stödja kommunens chefer i HR-området. Detta innebär exempelvis att du informerar och utbildar chefer inom specifika områden samt bistår med direkt hjälp och stöd i särskilda frågor som rör alltifrån rekrytering till avslut.

Placeringsort Hammarstrand.

Om dig
Vi söker dig som har:

• Kandidatexamen inom HR-området eller motsvarande

• Flerårig chefserfarenhet

• Erfarenhet av samverkans- och förhandlingsarbete, löneprocesser, lönekartläggning samt avtalsfrågor

• Erfarenhet av arbetsrätt samt förebyggande hälso- och rehabiliteringsarbeten

• Kunskap och erfarenhet av organisationsutveckling och förändringsledning

• Erfarenhet av politiskt styrda organisationer

• Mycket goda kunskaper inom Office-paketet samt erfarenhet av att arbeta i HR-system

Som person är du kommunikativ, har lätt för att bygga förtroendefulla relationer och trivs både i förhandlingsrollen och i den rådgivande rollen. Du har god förmåga att driva, samordna och utveckla övergripande personalfrågor i kommunen. Du har lätt för att samarbeta, är trygg i din ledarroll och ser frågor i ett helhetsperspektiv.

Rollen kräver mycket goda språkkunskaper i svenska språket och god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på engelska.

Vi kommer att lägga vikt vid personlig lämplighet och ser med fördel att du i din ansökan formulerar varför du söker tjänsten.

Kontaktuppgifter
I denna rekryteringsprocess har Ragunda Kommun valt att samarbeta med Adecco. Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig Rekryteringskonsult: Åsa Andersson på 021-470 29 03 eller [email protected]

Har du frågor angående din ansökan, var god kontakta Adeccos kandidatsupport via [email protected]

Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.

Sista ansökningsdag 2022-03-27

Välkommen med din ansökan! Visa mindre

HR Manager Sweden to Senseair

Senseair is a global, high technology company that develops and manufactures air sensor solutions for CO2 and alcohol, based on cutting-edge NDIR technology. Senseair has subsidiaries in Sweden, Germany, the USA, and China. As an industry leader with over 20 patented products, Senseair strives to continue to deliver innovative and cost-efficient solutions to customers and retailers all around the world. Senseair is an Asahi Kasei Group Company since 2018. ... Visa mer
Senseair is a global, high technology company that develops and manufactures air sensor solutions for CO2 and alcohol, based on cutting-edge NDIR technology. Senseair has subsidiaries in Sweden, Germany, the USA, and China. As an industry leader with over 20 patented products, Senseair strives to continue to deliver innovative and cost-efficient solutions to customers and retailers all around the world. Senseair is an Asahi Kasei Group Company since 2018. For more information: www.senseair.com
HR Manager Sweden to Senseair
Choose a job that makes a difference!
Are you passionate about HR, people and organizations in growth? We are now looking for our next HR Manager who will work both strategically and operationally. This is a great time to join a highly dynamic company during a very exciting phase. The position offers a combination of local and international work environment with the possibility for individual development and growth. At Senseair you will be involved and influence the company's future for real.
What we do? Senseair is a global, high technology company that develops and manufactures air sensors for CO2 and Alcohol. Senseair in Sweden consists of 190 employees in Västerås, Kista and Delsbo. Internationally we are located in Chengdu and Düsseldorf. Our head office is located in Delsbo, where we also have our production plant. We have R&D operations in both Delsbo and Västerås. Senseair is in a very interesting stage with ongoing industrialization projects towards the automotive sector. Location for this position is preferable Delsbo. Västerås can be an option, if you can be in Delsbo minimum 10 days every month.
Your role? As our next HR Manager you will continue developing the HR-function to be close to the business. The role as HR Manager at Senseair is about developing, driving and supporting processes and key projects to deliver HR expertise and support to the company. The role also involves inspiring, motivating and coaching employees and stakeholders and you will be a part in the management team. Areas of responsibilities:
Set HR business priorities and drive strategic HR initiatives in the organization aligned with the business goals and company growth
Provide support to Managers within HR
Employer Branding, Recruitment and Onboarding
Performance & Talent Management
Compensation & Benefits
Leadership Development
Internal Communication
Labour Law
Work Life Balance and overall employee lifecycle



Who are you? We are looking for a true team player with belief that the best results are achieved together. You are genuinely passionate about people and you empower them to find efficient solutions, look at new perspectives and share best practices. As a person you are a structured, with a strong can-do attitude and you capture opportunities without losing track of our direction. You can navigate comfortably in cross functional teams and you act on both urgent, short-term and long-term objectives. You have very good communicative ability. Furthermore, you are a trustworthy, open-minded and reliable person with a highly professional approach.
Bachelor’s degree HR or related field
5+ years of experience in a similar role
Experience from international business environment and preferably from a manufacturing company/business
Proven experience in developing partnership with business leaders
Flexible and adaptable to change in a fast-moving organization
Good knowledge of Swedish and English in both speech and writing



Welcome to join us! If you are looking for an opportunity where your previous experience from HR will be highly valued this is the job for you. We offer a welcoming and inclusive environment and the advantages of a smaller and flexible company, where each individual’s contribution is an important part of Senseairs success.
We look forward to receiving your application. We are working on this assignment with Skills Rekrytering. Apply no later than 9 January at www.skillsrekrytering.se/lediga-jobb Please contact Annika Frii at Skills Rekrytering on +46 (0)70- 33 55 290 if you have any questions about this position. Visa mindre

HR-chef till

Hudiksvalls kommun ligger nästan mitt i Sverige vid den vackra Hälsingekusten. Här lever ca 37 500 glada hudikbor och mer än hälften av oss bor utanför Hudiksvalls stad. I Hudiksvalls kommun är avstånden till det mesta man vill göra korta och du får tid över till det som är viktigt i livet. Här finns närhet till fantastiska miljöer, ett aktivt föreningsliv och ett näringsliv med stor handlingskraft. AB Hudiksvallsbostäder är ett allmännyttigt, kommunalt bo... Visa mer
Hudiksvalls kommun ligger nästan mitt i Sverige vid den vackra Hälsingekusten. Här lever ca 37 500 glada hudikbor och mer än hälften av oss bor utanför Hudiksvalls stad.
I Hudiksvalls kommun är avstånden till det mesta man vill göra korta och du får tid över till det som är viktigt i livet. Här finns närhet till fantastiska miljöer, ett aktivt föreningsliv och ett näringsliv med stor handlingskraft.
AB Hudiksvallsbostäder är ett allmännyttigt, kommunalt bostadsbolag och ska därför förena socialt ansvar med affärsmässighet. Som allmännytta kombinerar vi flera olika sorters nytta - kundnytta, företagsnytta och samhällsnytta. Bolaget förvaltar och hyr ut ca 4 400 lägenheter spridda på elva orter över hela kommunen och har ca 90 medarbetare.
Vem söker vi
Som person är du drivande med förmåga att fånga in andras kompetens och synpunkter och med dessa och din kompetens som grund analysera och ge förslag på och genomdriva lösningar.
Rollen innebär inget personalansvar men är en ledande befattning utan linjeansvar. Det är därför viktigt att du har förmåga att utveckla både individ och grupp samt kan inspirera till gemensamt utvecklingsarbete som leds mot uppställda mål.
Rollen
Uppdraget är företagsledande och innefattar ansvar för utveckling och förvaltning av de områden och processer som ska ge en god kvalitet avseende:
- HR, medarbetare och chefers förutsättningar.
- Kulturutveckling
- Förändringsledning och verksamhetsutveckling
- Administration
- Hållbar utveckling
Rollen omfattar ett brett ansvar och kan liknas vid funktionen stabschef. Funktionen ingår i bolagets ledningsgrupp och rapportering sker till VD. Rollen har inte personalansvar men budgetansvar inom ramen för de områden som funktionen ansvarar för.
Kvalifikationer, erfarenhet och utbildning
Du som söker rollen ska ha en dokumenterad lång erfarenhet av bolagsledande arbete.
Lämplig bakgrund är stabschef, HR-chef, VD eller vice VD.
Du ska ha god kunskap och erfarenhet rörande ett bolags ansvar som arbetsgivare och erfarenhet från att förvalta ett sådant ansvar.
Det är ett krav att du har erfarenhet att arbeta med avtalsfrågor och lönebildning samt utveckling av chefer och medarbetare. Du kommer tillsammans med VD och ledningsgrupp arbeta med att skapa förutsättningar för organisationen att lyckas med sitt uppdrag och i det arbetet ansvara för HR-området.
Du ska ha erfarenhet av att självständigt bedriva förändringsarbeten och kunna visa på genomförda exempel där du drivit igenom organisations- och verksamhetsförändringar med lyckat resultat där medarbetare aktivt bjudits in och deltagit i arbetet
Det är meriterande om du har erfarenhet att leda och utveckla en verksamhets hållbarhetsarbete.
Det är meriterande om du har kännedom om och förmåga att utveckla och förvalta en verksamhets administrativa processer.
Det är meriterande om du har erfarenhet att rapportera till styrelse och gärna i en kommunal kontext och utarbeta beslutsunderlag som säkerställer förståelse av ärenden och väl avvägda beslut.
För rollen krävs relevant utbildning inom området HR och verksamhetsutveckling kompletterad med dokumenterad erfarenhet att arbetat med frågorna i ledande befattning.
Anställningsvillkor
Anställningen är heltid.
För anställningen tillämpas K-avtalet mellan Fastigo och Vision, ledarna samt AiF, Akademikerförbunden inom Fastigos avtalsområde (Sveriges Ingenjörer, Akademikerförbundet SSR, Civilekonomerna, Jusek och Sveriges Arkitekter.
Lönen är individuell och sätts med rekryterad persons erfarenhet som grund samt bolagets löneläge i övrigt. Visa mindre

Driftledare med pondus

Märks det när du går in i ett rum? Har du lätt för att få med dig människor på dina idéer och tankar? Är du bra på att fatta beslut under pressade tidsformer? Perfekt, då är det dig vi söker! Om tjänsten: Vår kund arbetar inom området för lokalvård där denna roll är direkt riktad mot deras verksamhet ut mot region Gävleborg. Du som driftchef kommer att vara nyckeln i den dagliga operativa verksamheten där ledning av personal och kvalitetssäkring kommer... Visa mer
Märks det när du går in i ett rum? Har du lätt för att få med dig människor på dina idéer och tankar? Är du bra på att fatta beslut under pressade tidsformer?

Perfekt, då är det dig vi söker!

Om tjänsten:

Vår kund arbetar inom området för lokalvård där denna roll är direkt riktad mot deras verksamhet ut mot region Gävleborg. Du som driftchef kommer att vara nyckeln i den dagliga operativa verksamheten där ledning av personal och kvalitetssäkring kommer att vara dina primära uppgifter.

Det går att säga att du ska driva kontoret som ett mindre företag där det innefattas av exempelvis resultatuppföljning mot mål, schemaläggning, uppföljning av personal, gå igenom kvalitetskontroller samt stämma av uppdragen mot slutkund. Då du kommer att utgå från kontor i Hudiksvall men ha ansvar för anläggningar inom dess ytterområde kommer du vara rörlig i din roll och få möta nya utmaningar kontinuerligt.

Arbetet sker i en miljö som präglas av höga krav där det är viktigt att du som driftchef möter dessa krav dagligen i alla moment och framförallt gör det med ärlighet, pondus och prestigelöshet.

Vår kund:

Vår kund är en ledande leverantör av facility management i norden. De erbjuder sina kunder en helhetslösning som innefattar allt från administration, logistik, drift av personalmatsalar, kaffe, konferenslösningar och lokalvård till fastighetsdrift, tekniska säkerhetslösningar, energioptimering och lokaloptimering.

Din profil:

Skallkrav

- Utbildning inom relevant område

- Körkort B

- Goda kunskaper inom svenska samt engelska i tal och skrift

- Minst 3 års arbetslivserfarenhet av att driva samt leda projekt i olika former

Meriterande

- Eftergymnasial utbildning inom HR/ekonomi

- Erfarenhet av branschen för lokalvård

Driftchefen är nyckeln för framgång, det är ett varierande arbete med mycket ansvar under hög press. Därför är det av yttersta vikt att du är naturligt driven och lagd mot problemlösning. Du ska ha en god förståelse för människor och även hur samarbeta med människor i din omgivning. Driftchefen står för mycket av kvalitetssäkringen så du behöver vara transparent, ärlig och även besitta en stor portion pondus för att se till att leveranserna motsvarar de höga kraven.

Om oss:

Nordic Bemanning & Rekrytering är ett auktoriserat bemanning- och rekryteringsföretag med över 10års erfarenhet som är verksamma inom de flesta branscher. Vi är ett personligt företag med huvudkontor i Gävle men vi förmedlar personal på ett flertal orter i Sverige med noggrannhet och träffsäkerhet.

I och med vår auktorisation kan du som konsult känna dig trygg hos oss då du omfattas av alla kollektivavtals avtalsenliga villkor gällande lön, semester, sjukfrånvaro etc.

Detta är ett rekryteringsuppdrag där vi ansvarar för rekryteringsprocessen men du skriver anställningsavtal direkt med vår kund.

Villkor:

Start :Omgående eller enligt överenskommelse

Omfattning :Heltid

Arbetstider :Vardagar med möjlighet till flex

Placeringsort : Hudiksvall med ytterområden

Lämna in din ansökan nu eller tipsa en vän Visa mindre

HR Chef till Holmen Iggesund

Holmen Iggesund Holmen Iggesund tillverkar premiumkartong och ingår i skogsindustrikoncernen Holmen som äger mer än 1,3 miljoner hektar skog i Sverige. Holmens stora skogsinnehav utgör basen för deras verksamhet. De växande träden förädlas i egen industri till allt från trä för klimatsmart byggande till förnybara förpackningar, magasin och böcker samtidigt som de producerar vatten- och vindkraft på egen mark. En affär som skapar värde för både kunder och ... Visa mer
Holmen Iggesund

Holmen Iggesund tillverkar premiumkartong och ingår i skogsindustrikoncernen Holmen som äger mer än 1,3 miljoner hektar skog i Sverige. Holmens stora skogsinnehav utgör basen för deras verksamhet. De växande träden förädlas i egen industri till allt från trä för klimatsmart byggande till förnybara förpackningar, magasin och böcker samtidigt som de producerar vatten- och vindkraft på egen mark. En affär som skapar värde för både kunder och aktieägare samtidigt som den bidrar till ett bättre klimat och en levande landsbygd.



Iggesunds bruk tillverkar världsledande premiumkartong under varumärket Invercote. Holmen Iggesund har en internationell och hållbar verksamhet med stora utvecklingsmöjligheter för alla medarbetare. De värdesätter sina medarbetare och produkter högt. Där arbetar idag omkring 700 personer och bruket är beläget vid Hälsinglands kust, 9 kilometer söder om Hudiksvall.



Till Iggesund söker vi nu en HR-chef som vill verka i en prestigelös organisation med snabba beslutsvägar och korta avstånd från idé till genomförande. Är du den vi söker?

Vad innebär rollen?

Som HR Chef har du ett helhetsansvar för Iggesunds bruks HR-funktion och driver frågor och stöttar chefer inom arbetsområden som rekrytering, rehabilitering och omplacering. Vidare ansvarar och driver du frågor inom jämställdhet och mångfald, ser till ständiga förbättringar för att utveckla HR-kompetenser samt följer upp HR nyckeltal i verksamheten. I din roll som HR Chef driver du också de fackliga relationerna och har god koll på avtalsrelaterade frågor. Kort sagt, ansvaret som HR chef på Iggesund är brett och omväxlande mellan operativa insatser och strategiska resonemang.



Tillsammans med ditt team på sex HR kollegor driver ni HR-processerna och utvecklingen av metoder och verktyg som möjliggör för chefer att upprätthålla en god resurseffektivitet när det kommer till kompetens och organisation.



På Holmen Iggesund är HR en del av den centrala verksamhetsstyrningen och arbetar verksamhetsstödjande genom att stötta men också utveckla brukets chefer. Du är en del av brukets ledningsgrupp och medverkar aktivt i tvärfunktionellt HR arbete inom såväl affärsområde som koncernnivå.

Vem söker vi?

Vi söker dig som etablerar långsiktiga relationer till människor på ett trovärdigt och förtroendeingivande sätt. Du har en ärlig kommunikation och söker hela tiden möjligheten att samarbeta och påverka din omgivning. Du planerar och organiserar arbetet genom att säkerställa och samordna resurser. Du tar ständiga initiativ för din egen och verksamhetens utveckling som leder till förbättringar. Vidare söker vi dig som driver ditt HR-arbete med en affärsmässighet och anpassar dig efter problem och tuffa situationer med en positiv inställning.



Som person är du noggrann och ansvarstagande och arbetar enligt Holmens värderingar Mod, Engagemang och Ansvar.

I denna rekrytering kommer vi lägga stort fokus på personliga egenskaper men för att lyckas i rollen behöver du ha:

- Akademisk utbildning inriktning mot HR, beteendevetenskap, juridik, ekonomi eller för rollen annan relevant inriktning.
- Tidigare chefserfarenhet.
- Gedigen erfarenhet av det svåra samtalet.
- Tidigare erfarenhet av att delta i eller driva fackliga förhandlingar.
- Gedigen och bred kunskap inom HR-området.
- Vana att arbeta med datorn som verktyg samt god kunskap i Excel.
- Goda kunskaper inom arbetsrätt.
- Goda kunskaper i svenska i tal och skrift.
- Goda kunskaper i engelska i tal och skrift.

För rollen anses det meriterande om du har utbildning inom ledarskap och arbetsrätt. Det anses även meriterande om du har tidigare erfarenhet av rehabiliteringsärenden och uppsägningsprocesser.

Ansökan

I denna rekrytering samarbetar Holmen Iggesund med Unik Resurs i Sverige.

Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR.

Sista ansökningsdag är 2021-08-22. Urval kommer att ske löpande under sommaren, så vänta inte med din ansökan.

För frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Uniks rekryteringsteam Karolin Loström, 072-147 92 36, [email protected], alternativt Jonas Henrikson, 076-778 15 05, [email protected].

Unik Resurs

Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till! Visa mindre

Driftledare med pondus

Märks det när du går in i ett rum? Har du lätt för att få med dig människor på dina idéer och tankar? Är du bra på att fatta beslut under pressade tidsformer? Perfekt, då är det dig vi söker! Om tjänsten: Vår kund arbetar inom området för lokalvård där denna roll är direkt riktad mot deras verksamhet ut mot region Gävleborg. Du som driftchef kommer att vara nyckeln i den dagliga operativa verksamheten där ledning av personal och kvalitetssäkring kommer... Visa mer
Märks det när du går in i ett rum? Har du lätt för att få med dig människor på dina idéer och tankar? Är du bra på att fatta beslut under pressade tidsformer?

Perfekt, då är det dig vi söker!

Om tjänsten:

Vår kund arbetar inom området för lokalvård där denna roll är direkt riktad mot deras verksamhet ut mot region Gävleborg. Du som driftchef kommer att vara nyckeln i den dagliga operativa verksamheten där ledning av personal och kvalitetssäkring kommer att vara dina primära uppgifter.

Det går att säga att du ska driva kontoret som ett mindre företag där det innefattas av exempelvis resultatuppföljning mot mål, schemaläggning, uppföljning av personal, gå igenom kvalitetskontroller samt stämma av uppdragen mot slutkund. Då du kommer att utgå från kontor i Hudiksvall men ha ansvar för anläggningar inom dess ytterområde kommer du vara rörlig i din roll och få möta nya utmaningar kontinuerligt.

Arbetet sker i en miljö som präglas av höga krav där det är viktigt att du som driftchef möter dessa krav dagligen i alla moment och framförallt gör det med ärlighet, pondus och prestigelöshet.

Vår kund:

Vår kund är en ledande leverantör av facility management i norden. De erbjuder sina kunder en helhetslösning som innefattar allt från administration, logistik, drift av personalmatsalar, kaffe, konferenslösningar och lokalvård till fastighetsdrift, tekniska säkerhetslösningar, energioptimering och lokaloptimering.

Din profil:

Skallkrav

- Utbildning inom relevant område

- Körkort B

- Goda kunskaper inom svenska samt engelska i tal och skrift

- Minst 3 års arbetslivserfarenhet av att driva samt leda projekt i olika former

Meriterande

- Eftergymnasial utbildning inom HR/ekonomi

- Erfarenhet av branschen för lokalvård

Driftchefen är nyckeln för framgång, det är ett varierande arbete med mycket ansvar under hög press. Därför är det av yttersta vikt att du är naturligt driven och lagd mot problemlösning. Du ska ha en god förståelse för människor och även hur samarbeta med människor i din omgivning. Driftchefen står för mycket av kvalitetssäkringen så du behöver vara transparent, ärlig och även besitta en stor portion pondus för att se till att leveranserna motsvarar de höga kraven.

Om oss:

Nordic Bemanning & Rekrytering är ett auktoriserat bemanning- och rekryteringsföretag med över 10års erfarenhet som är verksamma inom de flesta branscher. Vi är ett personligt företag med huvudkontor i Gävle men vi förmedlar personal på ett flertal orter i Sverige med noggrannhet och träffsäkerhet.

I och med vår auktorisation kan du som konsult känna dig trygg hos oss då du omfattas av alla kollektivavtals avtalsenliga villkor gällande lön, semester, sjukfrånvaro etc.

Detta är ett rekryteringsuppdrag där vi ansvarar för rekryteringsprocessen men du skriver anställningsavtal direkt med vår kund.

Villkor:

Start :Omgående eller enligt överenskommelse

Omfattning :Heltid

Arbetstider :Vardagar med möjlighet till flex

Placeringsort : Hudiksvall med ytterområden

Lämna in din ansökan nu eller tipsa en vän Visa mindre