Lediga jobb som Orderadministratör i Hudiksvall

Se lediga jobb som Orderadministratör i Hudiksvall. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Hudiksvall som finns hos arbetsgivaren.

Medarbetare inom orderhantering, transport logistik montering

Ansök    Aug 25    Foreq AB    Orderadministratör
Vi söker en driven och noggrann medarbetare till vårt team. Rollen innebär ett varierande arbete där du får arbeta med orderhantering, transportlogistik samt montering. Du blir en viktig länk för att säkerställa att våra kunder får bästa möjliga service. Arbetsuppgifter Hantera inkommande order Hantera utgående transporter Ansvara för transport och leveransuppföljning Delta i montering och produktförberedelser Löpande kontakt med kunder och transportörer ... Visa mer
Vi söker en driven och noggrann medarbetare till vårt team. Rollen innebär ett varierande arbete där du får arbeta med orderhantering, transportlogistik samt montering. Du blir en viktig länk för att säkerställa att våra kunder får bästa möjliga service.
Arbetsuppgifter
Hantera inkommande order
Hantera utgående transporter
Ansvara för transport och leveransuppföljning
Delta i montering och produktförberedelser
Löpande kontakt med kunder och transportörer

Kvalifikationer
Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift (krav)
Kunskaper i tyska och spanska är meriterande
God datorvana och erfarenhet av affärssystem
Strukturerad, lösningsorienterad och serviceinriktad
Praktisk erfarenhet av montering eller liknande arbetsuppgifter är en fördel Visa mindre

Tysktalande Orderhandläggare

Har du en passion för kundservice och är flytande i tyska? Vill du bli en del av ett växande, internationellt företag som arbetar med innovativa produkter inom hydraulikindustrin? Nu har du möjligheten att bli en del av Sunfab Hydraulics AB som vår nya orderhandläggare! Om Sunfab: Sunfab är ett globalt företag med rötter i Hudiksvall, Sverige. Vi utvecklar, tillverkar och säljer hydrauliska produkter av högsta kvalitet. Våra produkter används över hela v... Visa mer
Har du en passion för kundservice och är flytande i tyska? Vill du bli en del av ett växande, internationellt företag som arbetar med innovativa produkter inom hydraulikindustrin? Nu har du möjligheten att bli en del av Sunfab Hydraulics AB som vår nya orderhandläggare!
Om Sunfab:
Sunfab är ett globalt företag med rötter i Hudiksvall, Sverige. Vi utvecklar, tillverkar och säljer hydrauliska produkter av högsta kvalitet. Våra produkter används över hela världen inom olika industrisektorer, och vi är stolta över vår tekniska expertis och kundfokus. Läs mer på www.sunfab.se
Din roll:
Som Orderhanläggare hos Sunfab kommer du att vara en viktig länk mellan våra kunder, säljansvariga, produktions- och leveransavdelning. Du ansvarar för att hantera inkomna frågor, ordermottagning, leveranser och fakturering för våra tysktalande kunder och säkerställa att dessa behandlas korrekt och effektivt. Då du kommer att fylla en viktig servicefunktion, lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du är en person som skapar positiva relationer, har lätt för att samarbeta och sprider glädje omkring dig. Du tycker om att jobba både praktiskt och administrativt med högt kundfokus.
Som person är du ansvarstagande, handlingskraftig och du trivs med hög arbetsintensitet. Rollen kräver god förmåga i att kommunicera på tyska, engelska och svenska.
Arbetsuppgifter:
Hantera kundkontakter och inkomna ärenden från våra tysktalande kunder.
Registrera inkomna order och säkerställa pris- och leveranstidskontroll.
Skicka orderbekräftelser till kunder och registrera kundinformation i våra system.
Sköta fakturering samt hantering av kundportaler för våra dotterbolag.
Ansvara för orderhantering och logistik för våra lagerställen.
Hantera utfärdande av certifikat och posthantering.
Attestera fraktfakturor och koordinera utleveranser, inklusive packning, etiketter och villkor.
Rapportera orderstatus, fakturering samt aktuella leveranstider till relevanta avdelningar.
Aktivt delta i och utveckla interna arbetsprocesser inom Order Management för att öka effektiviteten och kvaliteten.
Hantera reklamationer och returer vid behov.

Kvalifikationer:
Flytande i tyska och engelska både i tal och skrift, svenska men inte krav som modersmål.
Erfarenhet av försäljning, orderhantering eller liknande administrativa uppgifter.
Erfarenhet av att arbeta i affärssystem, helst Monitor eller liknande.
God organisatorisk förmåga, analytisk och noggrann.
Förmåga att arbeta självständigt, ta egna initiativ och samarbeta i grupp.
God teknisk förståelse.

Vi erbjuder:
En spännande och varierande roll i ett internationellt företag.
Möjlighet att utvecklas inom företaget och ta på dig nya utmaningar.
En arbetsplats med engagerade kollegor och en stark teamkänsla.
Marknadsmässig lön och förmåner.

Plats: Hudiksvall, Sverige
Anställningsform: Tillsvidare, heltid
Ansökan:
Urvalsarbetet kommer att ske löpande varför du bör göra din ansökan snarast möjligt, dock senast den 13 oktober.
Placeringsort är Hudiksvall. För mer information om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Per Olof Ohlsson, Sales and Marketing Director, 0650-367 17, alternativt Mathias Ericson, HR på 0650-367 12.
Facklig kontaktperson, vänligen kontakta Björn Holmberg Unionen, [email protected], eller Anders Grönlund, Sveriges Ingenjörer, [email protected]
Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Orderhanterare till OilQuick

Vill du arbeta på Sveriges bästa industri? Till vårt försäljningskontor i Hudiksvall söker vi en engagerad Orderhanterare. Beskrivning: OilQuick behöver stärka upp försäljningsavdelningen med en orderhanterare. Du kommer att vara stationerad på vår försäljningsavdelning i Hudiksvall och ingå i vårt säljteam. Dina arbetsuppgifter kommer att vara att ge säljstöd till våra återförsäljare, ta emot order, lämna offerter och administrera dessa i affärssystemet ... Visa mer
Vill du arbeta på Sveriges bästa industri? Till vårt försäljningskontor i Hudiksvall söker vi en engagerad Orderhanterare.

Beskrivning:
OilQuick behöver stärka upp försäljningsavdelningen med en orderhanterare. Du kommer att vara stationerad på vår försäljningsavdelning i Hudiksvall och ingå i vårt säljteam. Dina arbetsuppgifter kommer att vara att ge säljstöd till våra återförsäljare, ta emot order, lämna offerter och administrera dessa i affärssystemet Monitor. Tjänsten är ett vikariat som löper året ut men med möjlighet till förlängning.

Kvalifikationer:
Vi söker dig med erfarenhet av order-, reservdelshantering eller service/försäljning av produkter inom entreprenad/fordonssektorn. Meriterande om du har vana av att arbeta i affärssystemet Monitor. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. 

För att passa i rollen tror vi att du: Är serviceinriktad
Är kund- och lösningsfokuserad
Har god teknisk förståelse
Är positiv och drivande
Har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift

Anställningsform
Vikariat tom 2021-12-31
Sysselsättningsgrad
Heltid
Arbetstid och lön
Dagtid. Fast lön
Övrig information
Sista ansökningsdag 2021-04-18

Urvalsarbetet kommer att ske löpande varför du bör göra din ansökan snarast möjligt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden löpt ut. Ansökan till tjänsten sker genom att du registrerar CV och ett personligt brev på www.onepartnergroup.se. Välkommen med din ansökan.

Vi samarbetar med OnePartnerGroup Hälsingland i denna rekrytering och hänvisar samtliga frågor gällande kvalifikationer etc. till Jessica Larsson 072-142 85 67 eller Oscar Jonsson 072-142 88 25. Tillsättning sker efter överenskommelse. Visa mindre

Sommarjobba som administratör i Hudiksvall!

Om oss Hej! Det är vi som är Clockwork. Enligt Bolagsverket tillhör vi bemanningsbranschen men vi ser det inte som att vi arbetar med bemanning (inte bekvinning heller, för den delen) – vi jobbar med människor! Visst, vi rekryterar chefer och specialister, vi kompetensförsörjer industrier, teknikbolag, handelsföretag och andra, vi hjälper skolor att höja sin kompetens och vi matchar talanger och förmågor mot arbetsmarknadens behov. Men vårt erbjudande hand... Visa mer
Om oss
Hej! Det är vi som är Clockwork. Enligt Bolagsverket tillhör vi bemanningsbranschen men vi ser det inte som att vi arbetar med bemanning (inte bekvinning heller, för den delen) – vi jobbar med människor! Visst, vi rekryterar chefer och specialister, vi kompetensförsörjer industrier, teknikbolag, handelsföretag och andra, vi hjälper skolor att höja sin kompetens och vi matchar talanger och förmågor mot arbetsmarknadens behov. Men vårt erbjudande handlar egentligen om en enda sak: kraften att gå framåt. Därför säger vi hellre att vi är i ”bättre-framtids-branschen”. Med hög kompetens, personligt engagemang och ett prestigelöst arbetssätt är det vår ambition att varje dag vara en laddstation för människor och företag som vill utvecklas. Du kan hämta kraft hos oss i över tjugo städer från Stockholm i söder till Luleå i norr. Läs gärna mer på www.clockworkpeople.se

Dina arbetsuppgifter
Just nu söker vi en positiv, driven och strukturerad person som vill sommarjobba som administratör hos vår kund i Hudiksvall.

Som administratör arbetar du med datorn som ditt främsta redskap och du hanterar i regel olika system. Dina arbetsuppgifter kommer främst bestå av:

- Orderhantering
- Leveransbevakning
- Fakturering
- Bokning av frakter
- Andra vanligt förekommande administrativa arbetsuppgifter

Vi ser att du tidigare har arbetat med någon form av kundservice då det i rollen även ingår kontakt med kunder och leverantörer, såväl via telefon som mail.

Din profil
Vi söker dig som förslagsvis har en gymnasieutbildning inom ekonomi och meriterande är om du tidigare har erfarenhet av administrativt arbete. För att trivas i rollen krävs god struktur och tack vare din positiva och serviceinriktade inställning bidrar du med en god stämning till såväl medarbetare som kunder. Du har en förmåga att prioritera bland dina arbetsuppgifter och lämnar inget åt slumpen.

För att lyckas i rollen behöver du kunna uttrycka dig väl i svenska och engelska både i tal och skrift.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Ansökan
Uppdraget startar omgående där du blir anställd av Clockwork och arbetar hos vår kund augusti ut, med chans till förlängning.

Arbetet som konsult hos Clockwork ger dig ett brett kontaktnät, goda karriärmöjligheter samt goda chanser att påverka såväl din arbetssituation som personlig utveckling.

Låter detta som något för dig?
I denna process tillämpar vi löpande urval så skicka in din ansökan redan idag via www.clockworkpersonal.se.

Har du några frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Samuli Helavuori på: [email protected], 073-351 27 63 eller Rebecka Lindh på: [email protected], 070-821 53 15 Visa mindre