Lediga jobb som Marknadskommunikatör i Hudiksvall

Se lediga jobb som Marknadskommunikatör i Hudiksvall. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Hudiksvall som finns hos arbetsgivaren.

Vi söker en Marknadsansvarig till Hälsinglands Sparbank

Känner du dig redo för att driva och utveckla marknadskommunikationen för både varumärke, marknadsföring och försäljning i en lokal sparbank och vill vara med och göra skillnad i bygden där vi verkar? Då kan det vara dig vi söker! Om tjänsten Vi söker en marknadsansvarig som har förmågan att arbeta både strategiskt och operativt. I arbetsuppgifterna ingår ansvar för att driva och utveckla bankens marknad- och kommunikationsstrategi. Tillsammans med l... Visa mer
Känner du dig redo för att driva och utveckla marknadskommunikationen för både varumärke, marknadsföring och försäljning i en lokal sparbank och vill vara med och göra skillnad i bygden där vi verkar?

Då kan det vara dig vi söker!

Om tjänsten

Vi söker en marknadsansvarig som har förmågan att arbeta både strategiskt och operativt.

I arbetsuppgifterna ingår ansvar för att driva och utveckla bankens marknad- och kommunikationsstrategi. Tillsammans med ledningen skapar och utvecklar du bankens marknadsplan utifrån vår affärsidé, vision och långsiktiga mål. På ett engagerat och självständigt sätt äger och driver du arbetet med marknadsplanen i nära samarbete med marknadsteamet.

Du initierar och genomför marknadsföringsprojekt som stödjer marknadsstrategin och följer upp effekt och resultat. Som marknadsansvarig genomför du marknads- och kundgruppsanalyser samt planerar och genomför olika event så som kundträffar och andra lokala engagemang. I uppdraget ingår att positionera bankens varumärke på marknaden genom en kommunikation som ger avtryck, och som både syns och känns.

Som marknadsansvarig ansvarar du för bankens arbete med sponsring och samhällsnytta där
stärka befintliga och etablera nya samarbeten och partnerskap ingår. Du arbetar med att ta fram
affärs- och relationsskapande kampanjer och aktiviteter som leder till fler och bättre affärer.

Du blir en del av vår marknadsgrupp som idag består av två medarbetare. Marknadsgruppen jobbar med bankens webbplatser, digitala kanaler och producerar det mesta av marknads- och kommunikationsmaterialen, även foto, film och event.

Vi söker dig som

Är prestigelös och gillar att jobba på bred front med allt från strategiskt till operativt arbete inom marknad och kommunikation. Du har erfarenhet från liknande roller där du haft arbetsuppgifter med strategisk karaktär men också arbetsuppgifter där du jobbat mer hands-on.

Är nyfiken och håller dig uppdaterad inom marknadskommunikation och inte minst digital utveckling.

Drivs utav att se resultat och har ett stort kund- och målgruppsfokus.

Är utåtriktad och som lägger stor vikt vid att underhålla och bygga nya relationer.

Trivs med att arbeta i en organisation där man kavlar upp ärmarna, jobbar tillsammans och ger varandra möjlighet att utvecklas.

Har en mycket god förmåga att utrycka dig såväl i tal som i skrift på svenska.

- Körkort för personbil är ett krav.
- Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden. 

 

 





 




Om oss

Hälsinglands Sparbank är en fristående lokal och nära bank med ca 100 anställda och vi finns på 6 orter i 4 kommuner. Vi har inga aktieägare utan ger tillbaka utav vår vinst till samhället i form av sponsring, bidrag, projekt samt satsningar inom näringslivet. Vi har sedan år 2000 gett tillbaka över 140 miljoner kronor till utveckling och livskraft i vår bygd.


Vi driver vår bank efter Sparbanksidén och med ett stort intresse och engagemang för våra kunder. Tillsammans utvecklar vi vår bank och vår målsättning är en hållbar och trygg ekonomisk framtid för våra kunder.


Vi erbjuder en arbetsplats med ett positivt och omtänksamt arbetsklimat där vi hjälper varandra, har roligt tillsammans och utvecklas tillsammans utifrån våra ledord engagerad, nära och öppen.


För oss är det viktigt att våra medarbetare mår bra och har en fungerande balans mellan jobb och privatliv.


Tillsammans med oss blir du även en del utav en organisation som dagligen arbetar för bygdens bästa och dess fortsatta utveckling. Tillsammans gör vi skillnad. Visa mindre

Kommunikatör med inriktning mot Webb

Gillar du att jobba med webb? Under 2023 lanserade vi en helt ny hemsida som ett led i vår internationella satsning. Nu söker vi dig som vill fortsätta förvalta, utveckla och underhålla vår hemsida i samarbete med vår webbpartner och globala marknadsteamet. Om rollen Du kommer att ha huvudansvaret för vår hemsida som finns på olika språk. I rollen kommer du att ansvara för struktur, innehåll, användarhantering och specning av vidareutveckling. Du kommer ... Visa mer
Gillar du att jobba med webb? Under 2023 lanserade vi en helt ny hemsida som ett led i vår internationella satsning. Nu söker vi dig som vill fortsätta förvalta, utveckla och underhålla vår hemsida i samarbete med vår webbpartner och globala marknadsteamet.
Om rollen
Du kommer att ha huvudansvaret för vår hemsida som finns på olika språk. I rollen kommer du att ansvara för struktur, innehåll, användarhantering och specning av vidareutveckling. Du kommer även att skapa och publicera innehåll i samarbete med marknadsteamet. Huvudsyftet med vår hemsida är att kommunicera vår produkt med tillhörande integrationer för att öka försäljningen.
Exempel på arbetsuppgifter:
Projektleda vidareutveckling av hemsidan med tillhörande integrationer i samarbete med marknadsteamet och våra externa utvecklare.
Samordna översättning på samtliga språk i samarbete med dokumentationsavdelningen.
Utbilda webbredaktörer och skapa gemensamma rutiner för hemsidearbetet.
Skapa, uppdatera och publicera innehåll på vår hemsida.
Omvärldsspana trender och komma med idéer.
Jobba aktivt med A/B testning och utvärdera hemsidestatistik för att arbeta med ständiga förbättringar.

Om marknadsteamet
Vi är i dag sex personer som jobbar tillsammans i marknadsteamet. Alla i teamet har olika expertisområden och samarbetet inom gruppen är en avgörande faktor för att vi ska lyckas. Teamet arbetar med marknadsföring av Monitors varumärke, produkter och tjänster, i samarbete med bland andra företagsledningen, sälj- och konsultorganisationen, dokumentation och HR-avdelningen. Vi samarbetar med översättare, våra dotterbolag och partners runt om i världen.
Vem är du?
Vi vill att du identifierar dig med våra värdeord; jordnära, långsiktig och engagerad. Det innebär att du bland annat tycker om att samarbeta och har lätt för att se lösningar och komma på idéer. Du är organiserad och gillar att skapa struktur och rutiner.
För att lyckas i rollen är det bra att du känner igen dig i följande:
Du har tidigare erfarenhet av hemsidearbete och skapande av innehåll.
Du har en känsla för försäljning och marknadsföring.
Du har en utbildning inom området kommunikation/marknadsföring/webb på eftergymnasial nivå, alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet.
Dina kunskaper i svenska och engelska är mycket goda.

Stort plus om du dessutom har:
Erfarenhet av CMS-verktyget Umbraco och UmarketingSuite eller liknande.
Har kunskaper i SEO och A/B-testning
Tidigare erfarenhet av globalt företag

Om Monitor
Monitor är ett stabilt, globalt produktbolag med huvudkontor i den vackra kuststaden Hudiksvall i Sverige. Vi utvecklar och säljer vårt eget affärssystem – Monitor ERP – som främst vänder sig till små och medelstora företag inom tillverkningsindustrin. Här förenklar vi kundernas vardag vid tillverkning av allt ifrån sportbilar till julmust. För närvarande är vi cirka 470 anställda globalt, varav drygt 230 jobbar i Hudiksvall. Just nu är vi inne i en mycket spännande och expansiv fas där vårt fokus är att växa på den internationella marknaden. Vi jobbar med ny teknik, leder utvecklingen och är marknadsledande i Sverige inom vårt område.
Varför jobba på Monitor ERP System?
Vi är en engagerad organisation som brinner för att tillsammans utveckla det bästa affärssystemet och erbjuda den bästa servicen.
Vi är Sveriges ledande affärssystemsleverantör och expanderar ständigt, både i Sverige och globalt. De senaste åren har vår omsättning årligen ökat med cirka 17%.
Din personliga utveckling är viktig för oss! Vi jobbar hårt för att du ska utvecklas tillsammans med oss och att det ska öppnas karriärvägar internt. Hos oss finns även internationella karriärmöjligheter.
Hälsa är en viktig faktor och vi jobbar aktivt med både arbetsmiljö och rörelse. Detta gör vi genom att skapa förutsättningar och erbjuda olika förmåner relaterade till hälsa och välmående.
Våra anställda får en gång om året ta del av en mycket förmånlig vinstdelning.
eNPS = 56 (Employee Net Promoter Score, mäter engagemang och lojalitet hos medarbetare). Benchmark = -2, över 20 = mycket bra, över 50 = exceptionellt bra.



Vi sitter i nya och fräscha kontorsmiljöer med bra sociala ytor. Vi har eget gym och matsal samt spelrum med bland annat biljard- och pingisbord. Vi erbjuder massage, vi fredagsfikar tillsammans och vi arrangerar både löpartävlingar, familjedagar och personalfester.
Mer information och rekryteringsprocessen
Start: Enligt överenskommelse
Plats: Hudiksvall
Omfattning: Tillsvidareanställning, Heltid
Ansökan: Skicka in din ansökan så snart som möjligt, senast 18/2-2024. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.
Monitor strävar efter att erbjuda en arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Vi ser olikheter som en tillgång och uppmuntrar därför en mångfald av sökande till alla våra tjänster.

Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Digital Marknadskoordinator - Vikariat?Hudiksvall

Monitor expanderar kraftigt globalt och vi behöver etablera och utöka vår digitala närvaro. Vi söker dig som gillar digital marknadsföring och vill vara med och stärka Monitors varumärke världen över. Om rollen Vi söker nu en digital marknadskoordinator som ska vikariera för vår kollega som kommer att gå hem på föräldraledighet. Vikariatet sträcker till fram till september 2024, med chans till eventuell förlängning. Ditt ansvarsområde kommer att vara våra... Visa mer
Monitor expanderar kraftigt globalt och vi behöver etablera och utöka vår digitala närvaro. Vi söker dig som gillar digital marknadsföring och vill vara med och stärka Monitors varumärke världen över.
Om rollen
Vi söker nu en digital marknadskoordinator som ska vikariera för vår kollega som kommer att gå hem på föräldraledighet. Vikariatet sträcker till fram till september 2024, med chans till eventuell förlängning.
Ditt ansvarsområde kommer att vara våra sociala medier och digital marknadsföring. Ansvaret innebär att skapa innehåll, publicering, annonsering och analysering. I ditt arbete ingår även omvärldsbevakning, du ska hålla dig uppdaterad om digitala trender.
Arbetsbeskrivning i korthet:
Ansvara för Monitors sociala medier. Vi arbetar främst med Facebook, LinkedIn, Instagram och Youtube.
Ansvara för digital annonsering och kampanjer.
Arbete med vår hemsida, skapa innehåll samt säkerställa att den följer aktuella trender.
Arbeta med sökordsoptimering.
Arbeta med leads-generering.

Om teamet
Marknadsteamet består idag av sju personer. Teamet arbetar med marknadsföring av Monitors varumärke, produkter och tjänster i samarbete med företagsledningen samt sälj- och konsultorganisationen. Därtill samarbetar vi med HR för att profilera Monitors arbetsgivarvarumärke. Vi arbetar även med marknadsansvariga hos våra dotterbolag och partners runt om i världen.
Alla i teamet har olika expertisområden och den samlade kompetens som finns inom teamet gör att vi sällan tar in extern hjälp. Samarbetet inom gruppen är en avgörande faktor för att vi ska lyckas. Det du ser i vår marknadsföring är vad vi tillsammans arbetar med om dagarna. Då Monitor expanderar kraftigt runt om i världen ligger stort ansvar på marknadsavdelningen och vårt arbete.
Vi är stolta huvudpartners till det svenska skidskyttelandslaget och gör varje år flera marknadsaktiviteter tillsammans med dem. Förutom skidskyttelandslaget är vi arenapartner till Brynäs hockey och Monitor ERP Arena.
Vem är du?
Du är social, självgående och driven. Du kan prioritera och strukturera bland dina arbetsuppgifter. Du kan driva egna projekt och är en bra lagspelare - ett gott samarbete i teamet är viktigt för oss och våra framgångar. Du gillar variation i arbetet, att jobba både strategiskt och operativt. Vi hoppas även att du gillar att uttrycka dig i skrift, då vi har ett stort behov av att skapa innehåll till våra olika kanaler.
För att trivas i rollen bör du känna igen dig i följande:
Kunskaper inom digital marknadsföring och sociala medier.
Du är öppen för att lära dig nya digitala verktyg för marknadsföring.
Relevant utbildning inom marknadsföring.
Goda kunskaper inom svenska och engelska, både i tal och skrift.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Vi ser också att du identifierar dig med våra värdeord; jordnära, långsiktig och engagerad.
Om Monitor
Monitor är ett stabilt, globalt produktbolag med huvudkontor i den vackra kuststaden Hudiksvall i Sverige. Vi utvecklar och säljer vårt eget affärssystem – Monitor ERP – som främst vänder sig till små och medelstora företag inom tillverkningsindustrin. Här förenklar vi kundernas vardag vid tillverkning av allt ifrån sportbilar till julmust. För närvarande är vi cirka 400 anställda globalt, varav drygt 220 jobbar i Hudiksvall. Just nu är vi inne i en mycket spännande och expansiv fas där vårt fokus är att växa på den internationella marknaden. Vi jobbar med ny teknik, leder utvecklingen och är marknadsledande i Sverige inom vårt område.
Varför jobba på Monitor ERP System?
Vi är en engagerad organisation som brinner för att tillsammans utveckla det bästa affärssystemet och erbjuda den bästa servicen.
Vi är Sveriges ledande affärsystemsleverantör och expanderar ständigt, både i Sverige och globalt. De senaste åren har vi gjort en årlig ökning om ca 17 %.
Din personliga utveckling är viktig för oss! Vi jobbar hårt för att du ska utvecklas tillsammans med oss och att det ska öppnas karriärvägar internt. Hos oss finns även internationella karriärmöjligheter.
Hälsa är en viktig faktor och vi jobbar aktivt med både arbetsmiljö och rörelse. Detta gör vi genom att skapa förutsättningar och erbjuda olika förmåner relaterade till hälsa och välmående.
Våra anställda får en gång om året ta del av en mycket förmånlig vinstdelning.
eNPS = 55 (Employee Net Promoter Score, mäter engagemang och lojalitet hos medarbetare). Benchmark = -2, över 20 = mycket bra, över 50 = exceptionellt bra.

Mer information och rekryteringsprocessen
Start: Enligt överenskommelse. Vikariat som sträcker sig fram till september 2024, med chans till förlängning.
Plats: Hudiksvall
Omfattning: Heltid 100 %
Ansökan: Urval och intervjuer sker löpande.
Monitor strävar efter att erbjuda en arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Vi ser olikheter som en tillgång och uppmuntrar därför en mångfald av sökande till alla våra tjänster.
För mer information, vänligen kontakta Stina Allgulander, HR. [email protected] Visa mindre

Webbansvarig kommunikatör l Hudiksvall

Gillar du att jobba med webb? Under våren 2023 lanserar vi en helt ny hemsida som ett led i vår internationella satsning. Nu söker vi dig som vill fortsätta förvalta, utveckla och underhålla vår hemsida i samarbete med vår webbpartner och marknadsteam. Om rollen Du kommer att ha huvudansvaret för vår hemsida som finns på olika språk. I rollen kommer du att ansvara för struktur, innehåll, användarhantering och specning av vidareutveckling. Du kommer även ... Visa mer
Gillar du att jobba med webb? Under våren 2023 lanserar vi en helt ny hemsida som ett led i vår internationella satsning. Nu söker vi dig som vill fortsätta förvalta, utveckla och underhålla vår hemsida i samarbete med vår webbpartner och marknadsteam.
Om rollen
Du kommer att ha huvudansvaret för vår hemsida som finns på olika språk. I rollen kommer du att ansvara för struktur, innehåll, användarhantering och specning av vidareutveckling. Du kommer även att skapa och publicera innehåll i samarbete med marknadsteamet.
Exempel på arbetsuppgifter:
Projektleda vidareutveckling av hemsidan med tillhörande integrationer i samarbete med marknadsteamet och våra externa utvecklare.
Samordna översättning på samtliga språk i samarbete med dokumentationsavdelningen
Utbilda webbredaktörer och skapa gemensamma rutiner för hemsidearbetet
Skapa, uppdatera och publicera innehåll på vår hemsida
Omvärldsspana trender och komma med idéer
Jobba aktivt med A/B testning och utvärdera hemsidestatistik för att arbeta med ständiga förbättringar

Om marknadsteamet
Vi är i dag fem personer som jobbar tillsammans i marknadsteamet. Alla i teamet har olika expertisområden och samarbetet inom gruppen är en avgörande faktor för att vi ska lyckas. Teamet arbetar med marknadsföring av Monitors varumärke, produkter och tjänster, i samarbete med bland andra företagsledningen, sälj- och konsultorganisationen, dokumentation och HR-avdelningen. Vi samarbetar med översättare, våra dotterbolag och partners runt om i världen.
Vem är du?
Vi vill att du identifierar dig med våra värdeord; jordnära, långsiktig och engagerad. Det innebär att du bland annat tycker om att samarbeta och har lätt för att se lösningar och komma på idéer. Du är organiserad och gillar att skapa struktur och rutiner.
För att lyckas i rollen är det bra att du känner igen dig i följande:
Du har tidigare erfarenhet av hemsidearbete och skapande av innehåll.
Du har en utbildning inom området kommunikation/marknadsföring/webb på eftergymnasial nivå, alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet.
Dina kunskaper i svenska och engelska är mycket goda.

Stort plus om du dessutom har:
Erfarenhet av CMS-verktyget Umbraco och UmarketingSuite eller liknande.
Har kunskapaer i SEO och A/B-testning
Tidigare erfarenhet av globalt företag

Om Monitor
Monitor är ett stabilt, globalt produktbolag med huvudkontor i den vackra kuststaden Hudiksvall i Sverige. Vi utvecklar och säljer vårt eget affärssystem – som främst vänder sig till små och medelstora företag inom tillverkningsindustrin. Här förenklar vi kundens vardag vid tillverkning av allt ifrån sportbilar till julmust. För närvarande är vi cirka 400 anställda globalt, varav drygt 220 jobbar i Hudiksvall. Just nu är vi inne i en mycket spännande och expansiv fas där vårt fokus är att växa på den internationella marknaden. Vi jobbar med ny teknik, leder utvecklingen och är marknadsledande i Sverige inom vårt område.
Varför jobba på Monitor ERP System?
Vi är en engagerad organisation som brinner för att tillsammans utveckla det bästa affärssystemet och erbjuda den bästa servicen.
Din personliga utveckling är viktig för oss! Vi jobbar hårt för att du ska utvecklas tillsammans med oss och att det ska öppnas karriärvägar internt. Hos oss finns även internationella karriärmöjligheter.
Hälsa är en viktig faktor och vi jobbar aktivt med både arbetsmiljö och rörelse. Detta gör vi genom att skapa förutsättningar och erbjuda olika förmåner relaterade till hälsa och välmående.
Våra anställda får en gång om året ta del av en mycket förmånlig vinstdelning.
Monitor har ett eNPS-värde på 54 (Employee Net Promoter Score mäter engagemang och lojalitet hos medarbetare) där benchmark är 2 (över 20 = mycket bra, över 50 = exceptionellt bra).

Vi sitter i nya och fräscha kontorsmiljöer med bra sociala ytor. Vi har eget gym och matsal samt spelrum med bland annat biljard- och pingisbord. Vi erbjuder massage, vi fredagsfikar tillsammans och vi arrangerar både löpartävlingar, familjedagar och personalfester.
Mer information och rekryteringsprocessen
Start: Enligt överenskommelse
Plats: Trädgårdsgatan 7, 82430?Hudiksvall
Omfattning: Heltid 100%
Ansökan: Skicka in din ansökan så snart som möjligt, senast 15/1-2023. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.
Monitor strävar efter att erbjuda en arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Vi ser olikheter som en tillgång och uppmuntrar därför en mångfald av sökande till alla våra tjänster.
För mer information, vänligen kontakta Johanna Jonsson, HR. [email protected]
Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Kommunikatör med intresse för teknik | Hudiksvall

Är du pedagogisk och ser en utmaning i att göra det som är komplext lätt att förstå? Sök då rollen som Teknisk kommunikatör på Monitor ERP System AB. Om rollen Du kommer att tillhöra Team Dokumentation. Här har du en viktig roll. Det är du, i samarbete med Business Analysts, Produktägare och teamets Översättare, som formulerar manualer och installationsanvisningar för vår kärnprodukt Monitor G5 samt de tillvalsprodukter som vi erbjuder våra kunder. I rolle... Visa mer
Är du pedagogisk och ser en utmaning i att göra det som är komplext lätt att förstå? Sök då rollen som Teknisk kommunikatör på Monitor ERP System AB.
Om rollen
Du kommer att tillhöra Team Dokumentation. Här har du en viktig roll. Det är du, i samarbete med Business Analysts, Produktägare och teamets Översättare, som formulerar manualer och installationsanvisningar för vår kärnprodukt Monitor G5 samt de tillvalsprodukter som vi erbjuder våra kunder.
I rollen som kommunikatör ingår också korrekturläsning, viss översättning, skapa nyhetsvideos och publicera tillsammans med ändringsloggar för våra produkter. Vi som team har ett gemensamt ansvar över vårt intranät, vilket innebär publicering av artiklar och att sköta viss administration.
Om Team Dokumentation
Teamet Dokumentation består av tekniska kommunikatörer och översättare. Rollen som teknisk kommunikatör är bred och varierande och du kommer att samarbeta med våra utvecklingsteam och övriga avdelningar på Monitor.
Vem är du?
För att trivas i rollen bör du känna igen dig i följande:
Dina kunskaper i svenska och engelska är mycket goda och du har en bra förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.
Du kan hålla en hög servicenivå, är strukturerad, håller deadlines och gillar att arbeta med ständiga förbättringar, där fokus ligger på kundnytta och slutresultat.
Ett plus är om du har erfarenhet av att spela in video. I teamet spelar vi in nyhetsvideos på engelska till vår huvudprodukt Monitor G5.
Om du har kännedom om CSS är det en fördel för design av de olika manualerna.
Du bör ha en akademisk examen eller motsvarande, till exempel som ingenjör, systemvetare.
Meriterande om du har förståelse om hur affärssystem fungerar.
Om du har erfarenhet av Single-sourcing och Help Authoring Tools, som till exempel MadCap Flare, Adobe RoboHelp, eller liknande är det meriterande.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Vi ser också att du identifierar dig med våra värdeord; jordnära, långsiktig och engagerad.
Monitor är ett stabilt, globalt produktbolag med huvudkontor i den vackra kuststaden Hudiksvall i Sverige. Vi utvecklar och säljer vårt eget affärssystem – Monitor G5 – som främst vänder sig till små och medelstora företag inom tillverkningsindustrin. Här förenklar vi kundernas vardag vid tillverkning av allt ifrån sportbilar till julmust. För närvarande är vi cirka 350 anställda globalt, varav drygt 200 jobbar i Hudiksvall. Just nu är vi inne i en mycket spännande och expansiv fas där vårt fokus är att växa på den internationella marknaden. Vi jobbar med ny teknik, leder utvecklingen och är marknadsledande i Sverige inom vårt område.
Varför jobba på Monitor ERP System?
Vi är en engagerad organisation som brinner för att tillsammans utveckla det bästa affärssystemet och erbjuda den bästa servicen.
Din personliga utveckling är viktig för oss! Vi jobbar hårt för att du ska utvecklas tillsammans med oss och att det ska öppnas karriärvägar internt. Hos oss finns även internationella karriärmöjligheter.
Hälsa är en viktig faktor och vi jobbar aktivt med både arbetsmiljö och rörelse. Detta gör vi genom att skapa förutsättningar och erbjuda olika förmåner relaterade till hälsa och välmående.
Våra anställda får en gång om året ta del av en mycket förmånlig vinstdelning.
eNPS = 55 (Employee Net Promoter Score, mäter engagemang och lojalitet hos medarbetare). Benchmark = -2, över 20 = mycket bra, över 50 = exceptionellt bra.

Vi sitter i nya och fräscha kontorsmiljöer med bra sociala ytor. Vi har eget gym och matsal samt spelrum med bland annat biljard- och pingisbord. Vi erbjuder massage, vi fredagsfikar tillsammans och vi arrangerar både löpartävlingar, familjedagar och personalfester.
Mer information och rekryteringsprocessen
Start: Enligt överenskommelse
Plats: Hudiksvall.
Omfattning: Heltid.
Ansökan: I din ansökan vill vi att du bifogar CV och personligt brev. Skicka in din ansökan så snart som möjligt, senast 12/3. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.
Monitor strävar efter att erbjuda en arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Vi ser olikheter som en tillgång och uppmuntrar därför en mångfald av sökande till alla våra tjänster.
För mer information, vänligen kontakta Johanna Jonsson, HR. [email protected]
Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Kommunikatör med inriktning foto och film l Hudiksvall

Gillar du att skapa film, fotografera och skriva? Har du några års erfarenhet och vill utvecklas inom visuell kommunikation? Monitor ERP System växer och vi önskar att få välkomna en ytterligare kollega till vårt marknadsteam med fokus foto och film. Om rollen I rollen kommer du att skapa rörligt och stillbildsinnehåll till främst våra externa kommunikationskanaler. Du ansvarar för manus, ljud, ljus, bild och filmning samt klippning och efterproduktion. D... Visa mer
Gillar du att skapa film, fotografera och skriva? Har du några års erfarenhet och vill utvecklas inom visuell kommunikation? Monitor ERP System växer och vi önskar att få välkomna en ytterligare kollega till vårt marknadsteam med fokus foto och film.
Om rollen
I rollen kommer du att skapa rörligt och stillbildsinnehåll till främst våra externa kommunikationskanaler. Du ansvarar för manus, ljud, ljus, bild och filmning samt klippning och efterproduktion. Du kommer även skriva text och publicera innehåll. I processen kommer du att samarbeta med projektledare, grafiker, digital specialist och eventsamordnare. Då vi är ett globalt växande företag kommer du även vara ett stöd internationellt vid framtagning av foto och film.
Exempel på arbetsuppgifter:
Filma och fota till korta sociala medier inlägg till längre filmer.
Möta kund och leda inspelningar/fotograferingar ute på plats.
Redigera och färdigställa det material både du själv skapat och som kommer från dina kollegor.
Texning av film och samordna översättning.
Publicera innehåll i våra kommunikationskanaler.
Ansvara för vår interna och externa bildbank.
Sätta upp riktlinjer för foto och film globalt.
Coacha bild- och filmproduktioner globalt.
Producera text till hemsida och sociala medier

Om marknadsteamet
Vi är i dag fem personer som jobbar tillsammans i marknadsteamet. Alla i teamet har olika expertisområden och samarbetet inom gruppen är en avgörande faktor för att vi ska lyckas. Teamet arbetar med marknadsföring av Monitors varumärke, produkter och tjänster, i samarbete med bland andra företagsledningen, sälj- och konsultorganisationen, dokumentation och HR-avdelningen. Vi samarbetar med översättare, våra dotterbolag och partners runt om i världen.
Vem är du?
Vi vill att du identifierar dig med våra värdeord; jordnära, långsiktig och engagerad. Det innebär att du bland annat är driven, gillar att arbeta tillsammans i ett team samtidigt som du driver projekt framåt. Du ska ha ett öga för både helhet och detaljer. Du tar gärna egna initiativ, är självgående i ditt arbete och vågar komma med nya idéer.
För att lyckas i rollen är det bra att du känner igen dig i följande:
Du har tidigare erfarenhet av bild- och filmproduktion.
Du har en utbildning inom foto och film på eftergymnasial nivå, alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet.
Erfarenhet av arbete i Premiere Pro, After Effects, Lightroom, Photoshop och/eller liknande program.
Dina kunskaper i svenska och engelska är mycket goda.
Du känner igen dig i våra värdeord: Jordnära, långsiktig och engagerad.

Stort plus om du dessutom har:
Erfarenhet av CMS-verktyget Umbraco
Tidigare erfarenhet av globalt företag

Om Monitor
Monitor är ett stabilt, globalt produktbolag med huvudkontor i den vackra kuststaden Hudiksvall i Sverige. Vi utvecklar och säljer vårt eget affärssystem – som främst vänder sig till små och medelstora företag inom tillverkningsindustrin. Här förenklar vi kundens vardag vid tillverkning av allt ifrån sportbilar till julmust. För närvarande är vi cirka 400 anställda globalt, varav drygt 220 jobbar i Hudiksvall. Just nu är vi inne i en mycket spännande och expansiv fas där vårt fokus är att växa på den internationella marknaden. Vi jobbar med ny teknik, leder utvecklingen och är marknadsledande i Sverige inom vårt område.
Varför jobba på Monitor ERP System?
Vi är en engagerad organisation som brinner för att tillsammans utveckla det bästa affärssystemet och erbjuda den bästa servicen.
Din personliga utveckling är viktig för oss! Vi jobbar hårt för att du ska utvecklas tillsammans med oss och att det ska öppnas karriärvägar internt. Hos oss finns även internationella karriärmöjligheter.
Hälsa är en viktig faktor och vi jobbar aktivt med både arbetsmiljö och rörelse. Detta gör vi genom att skapa förutsättningar och erbjuda olika förmåner relaterade till hälsa och välmående.
Våra anställda får en gång om året ta del av en mycket förmånlig vinstdelning.
Monitor har ett eNPS-värde på 54 (Employee Net Promoter Score mäter engagemang och lojalitet hos medarbetare) där benchmark är 2 (över 20 = mycket bra, över 50 = exceptionellt bra).

Vi sitter i nya och fräscha kontorsmiljöer med bra sociala ytor. Vi har eget gym och matsal samt spelrum med bland annat biljard- och pingisbord. Vi erbjuder massage, vi fredagsfikar tillsammans och vi arrangerar både löpartävlingar, familjedagar och personalfester.
Mer information och rekryteringsprocessen
Start: Enligt överenskommelse
Plats: Trädgårdsgatan 7, 82430?Hudiksvall
Omfattning: Heltid 100%
Ansökan: Skicka in din ansökan så snart som möjligt, senast 15/1-2023. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.
Monitor strävar efter att erbjuda en arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Vi ser olikheter som en tillgång och uppmuntrar därför en mångfald av sökande till alla våra tjänster.
För mer information, vänligen kontakta Johanna Jonsson, HR. [email protected]


Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Praktik inom event och kommunikation

Ansök    Jun 10    Bokadero AB    Marknadskommunikatör
Vi är en växande start-up som går mer och mer mot en uppskalning. Vi har väldigt bra erfarenheter av att tidigare ta in praktikanter och hoppas att du vill göra en personlig och gemensam utvecklingsresa tillsammans med oss på Bokadero! Vi är flexibla med hur upplägget kan se ut och anpassar oss efter din situation, exempelvis om du söker LIA-praktik, praktik vid sidan av högskolestudier eller om du är arbetssökande. Vilka är vi? Bokadero är en digital och ... Visa mer
Vi är en växande start-up som går mer och mer mot en uppskalning. Vi har väldigt bra erfarenheter av att tidigare ta in praktikanter och hoppas att du vill göra en personlig och gemensam utvecklingsresa tillsammans med oss på Bokadero! Vi är flexibla med hur upplägget kan se ut och anpassar oss efter din situation, exempelvis om du söker LIA-praktik, praktik vid sidan av högskolestudier eller om du är arbetssökande.
Vilka är vi?
Bokadero är en digital och lokal kompetensarena. Vi har utvecklat och driver en digital rekryteringstjänst som gör det enklare för organisationer att annonsera, attrahera och rekrytera kompetens.
Förutom det driver vi också lokala och digitala nätverksträffar med föreläsningar och erfarenhetsutbyten i fokus. På träffarna står vi för uppstyrt mingel med runda-bordssamtal så att vem som helst kan delta och känna sig välkommen.
Vi startade Bokaderos nätverk då vi själva saknade en arena där alla typer av företag är välkomna att på ett lättsamt sätt utöka sitt kontaktnät, utbyta erfarenheter och samtidigt utvecklas med kompetenshöjande föreläsningar av hög klass. En annan del av Bokadero är att vi driver en marknadsplats för föreläsare och utbildare, vilket gör att vi kan boka några av Sveriges bästa föreläsare till våra träffar.
Vi har sedan succéstarten i Söderhamn expanderat till flera kommuner och under pandemin startade vi även upp flera digitala temanätverk. Vår tjänst har växt och blivit bredare och vi kan stolt säga att vi erbjuder en helhetslösning för att hitta och utveckla kompetens, genom våra nätverk och vår rekryteringsplattform.
Vi är väldigt måna om vårt varumärke och arbetar med att vara ett ansvarstagande företag, framförallt genom vår intäktsdelning med idrottsföreningar men också genom vår vision att sammanföra och utveckla människor och samhällen som vi lever och verkar i.
Vad ska du göra?
Dina arbetsuppgifter kommer att vara varierande och kreativa. Du kommer framförallt:
- vara involverad i att planera event och utveckla vårt koncept.
- marknadsföra eventen genom att skapa eventsidor med copy som konverterar besökare till deltagare samt skapa content via sociala medier och e-postmarknadsföring.
- ta fram marknadsföringsmaterial kring event i olika former.
- moderera event.
- skapa content kring att marknadsföra föreläsarna som är bokade på våra event.
På praktiken får du testa mycket själv, du kommer få göra fel och lära dig av det tillsammans med oss andra. Du kommer inte enbart få följa en handledare utan du får även ta eget ansvar och växa med det. Exempel på verktyg du kommer arbeta i/med är Canva och Confetti.
Vem är du?
Det viktigaste för oss är vad du vill göra framöver, inte vad du gjort tidigare. Vi tror att din vilja betyder mer än din erfarenhet.
Vi tycker dock att det är centralt att du är duktig på att uttrycka dig i text. För att trivas hos oss är du lösningsorienterad, glad, öppen och kreativ. Det är toppen om du är intresserad av personlig utveckling, kompetensutveckling och föreläsningar eftersom detta är en stor del av vad våra event handlar om.
Det är meriterande om du studerar/har studerat något inom event/kommunikation/marknadsföring och extra meriterande om du har erfarenhet av Canva eller Confetti.
Hur är det att arbeta hos oss då?
Det kan du läsa mer om på vår karriärsida (https://www.bokadero.se/career/bokadero_1) och kika gärna på hur vår kollega Erik tyckte att det var att praktisera på Bokadero: https://www.info.bokadero.se/post/bokaderos-alldeles-egna-designer-erik
Vi är flexibla med startdatum för praktiken och var du utgår från har mindre betydelse då vi arbetar helt digitalt idag och kommer även erbjuda den möjligheten framöver.
Är du rätt person tänker vi att du kommer växa in i rollen och förhoppningsvis bli anställd. Vi ser fram emot att höra från dig som vill vara en del av vår spännande resa! Visa mindre

Copywriter/kommunikatör l Hudiksvall

Monitor ERP System expanderar och nu söker vi fler talanger till marknadsteamet. Vi söker dig som är en skicklig skribent som har ett intresse för att skapa innehåll till olika mottagare i våra kommunikationskanaler. Om rollen Som Copywriter/kommunikatör ansvarar du för att planera, skapa, publicera och uppdatera innehåll i form av text och bild. Du kommer att skapa innehåll som vänder sig till befintliga kunder, nya kunder och potentiella nya medarbetare... Visa mer
Monitor ERP System expanderar och nu söker vi fler talanger till marknadsteamet. Vi söker dig som är en skicklig skribent som har ett intresse för att skapa innehåll till olika mottagare i våra kommunikationskanaler.
Om rollen
Som Copywriter/kommunikatör ansvarar du för att planera, skapa, publicera och uppdatera innehåll i form av text och bild. Du kommer att skapa innehåll som vänder sig till befintliga kunder, nya kunder och potentiella nya medarbetare. I rollen kommer du att ha ett nära samarbete med våra översättare och dela innehåll globalt.
Exempel på arbetsuppgifter:
Skapa innehåll som vänder sig till potentiellt nya kunder till exempel nyheter, annonser, kundcase och säljmaterial.
Skapa innehåll till befintliga kunder till exempel nyheter och inspirationsmaterial.
Skapa innehåll till potentiellt nya medarbetare till exempel nyheter och personporträtt.
Genomföra intervjuer med våra medarbetare och kunder.
Publicering och uppdatering av vår hemsida och digitala kanaler.
Enklare foto och film med telefonen.
Samordna översättning och dela innehåll med våra dotterbolag och partners

Om marknadsteamet
Vi är i dag fem personer som jobbar tillsammans i marknadsteamet. Alla i teamet har olika expertisområden och samarbetet inom gruppen är en avgörande faktor för att vi ska lyckas. Teamet arbetar med marknadsföring av Monitors varumärke, produkter och tjänster, i samarbete med bland andra företagsledningen, sälj- och konsultorganisationen, dokumentation och HR-avdelningen. Vi samarbetar med översättare, våra dotterbolag och partners runt om i världen.
Vem är du?
Vi vill att du identifierar dig med våra värdeord; jordnära, långsiktig och engagerad. Det innebär att du bland annat är social, självgående och driven. Du har lätt för att komma på idéer och skapa säljande innehåll till olika målgrupper.
För att lyckas i rollen är det bra att du känner igen dig i följande:
Du har tidigare erfarenhet av planering, skapande av innehåll och publicering i olika kanaler.
Du har en utbildning inom kommunikation/marknadsföring på eftergymnasial nivå, alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet.
Dina kunskaper i svenska och engelska är mycket goda.

Meriterande om du dessutom har:
Erfarenhet av CMS-verktyget Umbraco.
Erfarenhet av Adobes programsvit (Photoshop, Indesign och Illustrator).
Tidigare erfarenhet av globalt företag

Om Monitor
Monitor är ett stabilt, globalt produktbolag med huvudkontor i den vackra kuststaden Hudiksvall i Sverige. Vi utvecklar och säljer vårt eget affärssystem – som främst vänder sig till små och medelstora företag inom tillverkningsindustrin. Här förenklar vi kundens vardag vid tillverkning av allt ifrån sportbilar till julmust. För närvarande är vi cirka 400 anställda globalt, varav drygt 220 jobbar i Hudiksvall. Just nu är vi inne i en mycket spännande och expansiv fas där vårt fokus är att växa på den internationella marknaden. Vi jobbar med ny teknik, leder utvecklingen och är marknadsledande i Sverige inom vårt område.
Varför jobba på Monitor ERP System?
Vi är en engagerad organisation som brinner för att tillsammans utveckla det bästa affärssystemet och erbjuda den bästa servicen.
Din personliga utveckling är viktig för oss! Vi jobbar hårt för att du ska utvecklas tillsammans med oss och att det ska öppnas karriärvägar internt. Hos oss finns även internationella karriärmöjligheter.
Hälsa är en viktig faktor och vi jobbar aktivt med både arbetsmiljö och rörelse. Detta gör vi genom att skapa förutsättningar och erbjuda olika förmåner relaterade till hälsa och välmående.
Våra anställda får en gång om året ta del av en mycket förmånlig vinstdelning.
Monitor har ett eNPS-värde på 54 (Employee Net Promoter Score mäter engagemang och lojalitet hos medarbetare) där benchmark är 2 (över 20 = mycket bra, över 50 = exceptionellt bra).

Vi sitter i nya och fräscha kontorsmiljöer med bra sociala ytor. Vi har eget gym och matsal samt spelrum med bland annat biljard- och pingisbord. Vi erbjuder massage, vi fredagsfikar tillsammans och vi arrangerar både löpartävlingar, familjedagar och personalfester.
Mer information och rekryteringsprocessen
Start: Enligt överenskommelse
Plats: Trädgårdsgatan 7, 82430?Hudiksvall
Omfattning: Heltid 100%
Ansökan: Skicka in din ansökan så snart som möjligt, senast 15/1-2023. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.
Monitor strävar efter att erbjuda en arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Vi ser olikheter som en tillgång och uppmuntrar därför en mångfald av sökande till alla våra tjänster.
För mer information, vänligen kontakta Johanna Jonsson, HR. [email protected]


Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Junior Projektledare till Sundsvall

Vi söker dig med ett stort intresse för kommunikation och service. Är du strukturerad och organiserad samt gillar att ta ansvar över projekt och event? Då är denna tjänst för dig. Ansök idag! Om rollen För kunds räkning söker vi nu en projektledare med ett genuint intresse av att erbjuda ett professionellt bemötande och god service. Som projektledare kommer du att stötta medarbetare och intressenter inom organisationen samt vara en aktiv kommunikatör för v... Visa mer
Vi söker dig med ett stort intresse för kommunikation och service. Är du strukturerad och organiserad samt gillar att ta ansvar över projekt och event? Då är denna tjänst för dig. Ansök idag!
Om rollen
För kunds räkning söker vi nu en projektledare med ett genuint intresse av att erbjuda ett professionellt bemötande och god service. Som projektledare kommer du att stötta medarbetare och intressenter inom organisationen samt vara en aktiv kommunikatör för verksamheten såväl på event som i sociala medier. I rollen som projektledare kommer du att samordna event för olika projekt och ändamål inom regionen samt säkerhetsställa protokoll och förmedla relevant information i artiklar utåt.
Vi söker dig som är lyhörd, flexibel och serviceinriktad med förmåga att sätta sig in i andras situationer. Du lyssnar, förstår och visar hänsyn samtidigt som du står upp för egna åsikter och ser logik och samband som hör till omvärlden och dess perspektiv. Som medarbetare hos kunden får du utökande semesterdagar, flexibla arbetstider och goda utvecklingsmöjligheter.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer innefatta:
Samordning av event
Stötta kundens intressenter och medarbetare i olika ändamål och frågor
Säkerhetsställa protokoll
Kommunikativt / grafiskt förmedla innehåll i såväl artiklar som på sociala medier
Aktivt deltagande på organiserade event och företagsträffar vilket innebär i snitt två resdagar i veckan samt fyra till sex övernattningar per månad

Vem är du?
Lyhörd / flexibel
Stark kommunikationsförmåga
Serviceinriktad samt har förmåga sätta sig in i andras situationer
Strukturerad och organiserad
Möjlighet att resa i arbetet. Event och möten sker under kvällstid vilket innebär att du får räkna med cirka två kvällar per vecka. Även övernattningar är vanligt förekommande.
Har tidigare arbetslivserfarenhet inom projektledning / kommunikation / sälj eller annat motsvarande inom service

Krav för tjänsten
Tidigare arbetslivserfarenhet inom projektledning / kommunikation / sälj eller motsvarande inom service
God datorvana
B-körkort

Meriterande
Eftergymnasial utbildning inom kommunikation & PR eller motsvarande

Övrigt
Startdatum: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Ort: Sundsvall
Du söker tjänsten genom att besvara några frågor och bifoga ditt CV eller din Linkedin-profil. De kandidater som uppfyller grundkraven kommer att få en länk till ett personlighetstest och ett logiskt tänkande test. De som går vidare därefter bjuder vi in till digital intervju. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela rekryteringsprocessen.
Vi går igenom urvalet löpande vilket innebär att rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Line Andersson via 076-023 02 17 eller [email protected]
Stegra Rekrytering AB hanterar hela rekryteringsprocessen och alla frågor om tjänsten besvaras av Stegra. Visa mindre

Content Manager

Ansök    Mar 19    Holmen AB    Marknadskommunikatör
Are you a creative mind with a strong sense for text and visual design? Do you want to be responsible for the planning and creation of brand building and converting content? Right now we are looking for a Content Manager at Holmen Iggesund Paperboard. Your next workplace? Holmen Iggesund is the premium paperboard company for purposeful solutions. We invite our customers and partners to be part of creating the next generation of sustainable packaging solut... Visa mer
Are you a creative mind with a strong sense for text and visual design? Do you want to be responsible for the planning and creation of brand building and converting content? Right now we are looking for a Content Manager at Holmen Iggesund Paperboard.

Your next workplace?
Holmen Iggesund is the premium paperboard company for purposeful solutions. We invite our customers and partners to be part of creating the next generation of sustainable packaging solutions and graphical applications together with us. At the Marketing & Brand department we work with building awareness and strengthening the Holmen Iggesund brand among our key target groups worldwide. Our head office is in Iggesund and we also have workplaces in Stockholm at the Holmen Group head office. At Holmen Iggesund you are always close to knowledgeable and committed colleagues. The desire to do a good job and contribute to a more sustainable future is clear

Your future challenge
Content is an essential part of our communication in both online and offline channels. As Content Manager you will be responsible for the planning and creation of content, inhouse or purchased, for brand building and sales driving activities. You will actively search for and evaluate relevant stories both within and outside the organisation and coordinate production and distribution to reach specified target groups. You will also be responsible for ongoing follow up and analysis of content in all channels

To succeed in this role
Our ideal candidate has a few years of experience in a similar role, likely in B2B marketing. You have experience in developing cross-channel content, including text, imagery, video, print, digital presentations, and experience in driving multiple content productions and leveraging content produced across target groups and channels. You have a strong editorial perspective and the ability to identify relevant topics and review and edit content in both English and Swedish. You are operations-minded and a results-oriented person who optimise performance against set objectives with a solution-focused approach and a natural people engaging ability. You can take the initiative, set bold goals, and drive for results independently with an operational efficiency focus. You are creative with a strong sense of visual design and project management skills and understand how to manage multiple stakeholders' priorities in a complex environment and focus on delivering results in target group engagement.

We offer you 
We offer you a challenging and responsible role with great development opportunities in an international and prosperous organization. We have an open and welcoming atmosphere permeated by our values of courage, commitment, and responsibility.



 

Apply today!
We let the forest grow and give

Holmen’s operations are powered by the forest. The growing trees, the water rushing down the mighty rivers and the wind blowing through the treetops. This is the heart of Holmen, a business built around the forest ecocycle and the renewable products we can create from it. Our business areas are Forest, Renewable Energy, Wood Products, Paperboard and Paper. With a workforce of 3 300 people, we create a sustainable future and value for shareholders, customers and society with courage, commitment and responsibility.

Premium paperboard for conscious brands Holmen Iggesund develops premium paperboard for conscious brands with high ambitions in sectors such as cosmetics, electronics, pharmaceuticals and food. With a focus on creating solutions that stem from real insights together with our customers, our product families Invercote and Incada are reknowned for their durability, excellent design properties and low climate footprint. We use fresh fibre from sustainably managed and certified forests. Our production and processing facilities are located in Iggesund and Strömsbruk in Sweden and Workington in the UK. Visa mindre

Digital Marketing Specialist

Vi behöver förstärka vår Marknadsavdelning med ett proffs på marknadsföring och digitala/sociala medier! Vårt mål är att bli ännu bättre på att nå ut till både befintliga och nya kunder. Därför söker vi en specialist inom området som kan ta vår marknadsföring till nya nivåer. Vilka är vi? På marknadsavdelningen i Hudiksvall stöttar vi hela organisationen, inklusive våra utländska kontor. Rollen erbjuder därför en hel del spännande utmaningar på olika mark... Visa mer
Vi behöver förstärka vår Marknadsavdelning med ett proffs på marknadsföring och digitala/sociala medier! Vårt mål är att bli ännu bättre på att nå ut till både befintliga och nya kunder. Därför söker vi en specialist inom området som kan ta vår marknadsföring till nya nivåer.
Vilka är vi?
På marknadsavdelningen i Hudiksvall stöttar vi hela organisationen, inklusive våra utländska kontor. Rollen erbjuder därför en hel del spännande utmaningar på olika marknader med olika behov och ett internationellt förhållningssätt. Monitor är just nu inne i den mest spännande och expansiva fasen i vår historia, där vårt fokus är att erövra den svenska och internationella marknaden.
Arbetsbeskrivning
I rollen som Digital Marketing Specialist kommer du att vara en viktig pusselbit för att komplettera vår befintliga marknadsavdelning. Avdelningens huvudfokus är att marknadsföra Monitors varumärke, produkt och tjänster. Vi är ett gäng med olika expertisområden och samarbetet inom teamet är en avgörande faktor för att vi ska lyckas. Vi har både grafiker och fotograf i gruppen vilket gör att dessa kompetenser inte är ett krav för den här tjänsten. Gruppen ansvarar för att marknadsföra oss gentemot potentiella och befintliga kunder och andra aktörer med koppling till vår målgrupp. Därtill samarbetar vi med HR för att marknadsföra och profilera Monitor som arbetsgivare.
Du kommer att vara vår expert på området digitala/sociala medier. Det innebär ett självständigt arbete med ansvar för hela kedjan, från omvärlds- och trendbevakning för att utreda hur vi bör synas online, till att skapa och publicera material samt analysera utfallet. I samråd med marknadschefen ska du ta fram strategier och marknadsplaner för hur vi arbetar med sociala medier och annonsering online.
Exempel på arbetsuppgifter:
Ansvar för all digital kommunikation, främst via Facebook, Instagram och Linkedin.
Planera och ta fram strategier och analyser för digitala kanaler.
Skapa innehåll till exempelvis sociala medier, hemsida, pressrelease och annat textmaterial.
Driva marknadsföringskampanjer online, ifrån idé till utförande, analys och uppföljning.



Din Profil
Du arbetar bra både i team och självständigt. Du tar egna initiativ, har ett driv och engagemang i ditt arbete, kommer gärna med nya idéer samt har en kreativ ådra. Vi ser att du identifierar dig med våra värdeord; jordnära, långsiktig och engagerad.
För att lyckas i rollen bör du känna igen dig i följande:
Du har minst två års erfarenhet av liknande arbete och roll och en avslutad högskole- eller YH-examen inom relevant område, gärna inom digital marknadsföring, marknadsföring eller kommunikation.
Du har erfarenhet av att producera textmaterial som till exempel artiklar, annonser, informationsmaterial eller säljande content.
Du har erfarenhet eller certifiering i Google analytics, Paid search, Google ads, Facebook/Instagram ads.
Du har erfarenhet eller certifiering i online marketing.
Du uttrycker dig flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift.

Stort plus om du dessutom har:
Arbetat med framtagning av marknadsplan och digital strategi.
Erfarenhet av och tidigare har arbetat med Adobes programsvit (Photoshop, Indesign, Illustrator, etc.).
Tidigare erfarenhet av marknadsföringsverktyget Emarketeer och/eller CMS-verktyget Umbraco.



Varför jobba på Monitor ERP System?
Monitor är ett globalt företag med huvudkontor i Hudiksvall. Vi utvecklar och säljer vårt egna affärssystem – MONITOR. Med mer än 40 års erfarenhet har vi i dag en marknadsledande position i Sverige. Vår expertis och vårt hjärta finns inom tillverkningsindustrin.
Vi är ett engagerat gäng som brinner för att tillsammans utveckla det bästa affärssystemet och erbjuda den bästa servicen. Det gör att vi har branschens nöjdaste kunder.
Din personliga utveckling är viktigt för oss! Vi jobbar hårt för att du ska utvecklas med oss och att det ska öppnas upp karriärvägar internt.
På Monitor värderar vi en god arbetsmiljö och vill främja våra anställdas hälsa. Vi sitter i fräscha nybyggda lokaler i centrala Hudiksvall. Här finns gott om utrymme för arbete i grupp och individuellt samt fina gemensamma utrymmen som relax, gym, spelrum och egen lunchbuffé.
Våra anställda får dessutom, en gång om året, ta del av en mycket förmånlig vinstdelning.


Ansökan
Klicka på "Ansök här" (du slussas vidare till vår karriärssida). Urval sker löpande, så skicka gärna in din ansökan så snabbt som möjligt men senast 3 oktober.
Vid frågor kring tjänsten kontakta Sandra Engström, Recruitment & Employer Branding, [email protected], 072–567 66 00.


Vi tar gärna emot material från tidigare projekt eller arbeten. Du kan också spela in en videohälsning där du berättar vem du är och varför du är den vi söker. Bifoga den direkt i ansökan. Visa mindre

Vi söker en Marknadskommunikatör

Ansök    Feb 17    SENSEAIR AB    Marknadskommunikatör
Marknadskommunikatör Senseair söker en Marknadskommunikatör till vår marknadsavdelning i Delsbo. Tjänsten innefattar bland annat att grafiskt utforma marknadsföringsmaterial, uppdatera och utveckla sidor på intern- och externwebben, skriva content för olika kanaler, designa, skicka ut och följa upp html-baserade e-post-utskick till kunder samt boka och projektleda mässor världen över.     Senseair är ett globalt, högteknologiskt företag som utvecklar och t... Visa mer
Marknadskommunikatör
Senseair söker en Marknadskommunikatör till vår marknadsavdelning i Delsbo. Tjänsten innefattar bland annat att grafiskt utforma marknadsföringsmaterial, uppdatera och utveckla sidor på intern- och externwebben, skriva content för olika kanaler, designa, skicka ut och följa upp html-baserade e-post-utskick till kunder samt boka och projektleda mässor världen över.  
 
Senseair är ett globalt, högteknologiskt företag som utvecklar och tillverkar sensorlösningar för bland annat koldioxid (CO2) och alkohol. Företaget har verksamhet i Sverige, Tyskland, USA och Kina. Senseair arbetar med två av de mer utmanande problemen i världen idag: säker alkoholmätning och mätning av den allt sämre luftkvaliteten. I april 2018 köpte Asahi Kasei Group upp företaget, och de har valt att investera i den svenska verksamheten. Idag arbetar runt 170 personer nationellt inom företaget i Delsbo, Kista och Västerås. 
 
 
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som marknadskommunikatör innefattar: 
·        Ansvara för innehåll och utveckling av den externa hemsidan  
·        Publicera samt uppdatera innehåll i företagets interna kanaler och intranät 
·        Producera och uppdatera grafiskt material samt trycksaker.Skriva och publicera content och pressreleaser 
·        Ansvara och driva företagets e-postmarknadsföring och marketing automation 
·        Boka och projektleda mässor över hela världen 
·        Stödja den interna organisationen med mallar, logotyper och se till att dokumenten följer vår grafiska profil 
·        Projektleda event och kampanjer från planeringsstadier till genomförande inom ramarna för budget 
·        Kreativt utveckla marknadsföringen och hålla kanalerna á jour med omvärlden och den digitala utvecklingen 
 
Profil: 
·        Eftergymnasial utbildning inom kommunikation och/eller marknadsföring         
·        Kan uttrycka dig obehindrat på svenska och engelska, både i tal och skrift 
·        Du har kunskap om typografi 
·        Du har ett öga för grafisk formgivning och har erfarenhet av att arbeta i Adobe CC, såsom InDesign, Photoshop och Illustrator 
·        Du är van att arbeta med webbpubliceringsverktyg, grundläggande HTML-kunskap är meriterande  
·        Du arbetar självständigt och kan planera och driva ditt eget arbete och leverera enligt tidsplan samtidigt som du har mycket god kommunikativ förmåga och förmåga att arbeta i team. 


Som person är du kreativ, van att ha många uppgifter på gång samtidigt och nyfiken med vilja att utvecklas. Du engagerar dig i ditt arbete och tar gärna egna initiativ för att komma framåt, samtidigt som du har en löpande dialog med dina kollegor.
Tjänsten rapporterar till COO.




För mer information om tjänstens innehåll kontakta Helen Fredin
[email protected]


Tillträde: Enligt överenskommelse med hänsyn till eventuell uppsägningstid
Varaktighet: Vikariat om minst 12 månader.
Lön: Enligt överenskommelse. Kollektivavtal med Teknikföretagen


Du ansöker på vår externa hemsida https://senseair.com/career/
Adress: [email protected]


Välkommen med din ansökan senast 2020-03-02 Visa mindre

Projektledare Marknad

Monitor växer och vi behöver bli fler för att kunna ta vår marknadsföring till nya nivåer. Därför söker vi en engagerad och driven projektledare till vår marknadsavdelning. Vi erbjuder en varierande roll där du får jobba med projekt både nationellt och internationellt. Vilka är vi? På marknadsavdelningen i Hudiksvall stöttar vi hela organisationen, inklusive våra utländska kontor. Rollen erbjuder därför en hel del spännande utmaningar på olika marknader m... Visa mer
Monitor växer och vi behöver bli fler för att kunna ta vår marknadsföring till nya nivåer. Därför söker vi en engagerad och driven projektledare till vår marknadsavdelning. Vi erbjuder en varierande roll där du får jobba med projekt både nationellt och internationellt.
Vilka är vi?
På marknadsavdelningen i Hudiksvall stöttar vi hela organisationen, inklusive våra utländska kontor. Rollen erbjuder därför en hel del spännande utmaningar på olika marknader med olika behov och ett internationellt förhållningssätt. Monitor är just nu inne i den mest spännande och expansiva fasen i vår historia, där vårt fokus är att erövra den svenska och internationella marknaden.
Arbetsbeskrivning
Avdelningens huvudfokus är att marknadsföra Monitors varumärke, produkt och tjänster. Vi är ett gäng med olika expertisområden och samarbetet inom teamet är en avgörande faktor för att vi ska lyckas. Vi har både grafiker och fotograf i gruppen vilket gör att dessa kompetenser inte är ett krav för den här tjänsten. Gruppen ansvarar för att marknadsföra oss gentemot potentiella och befintliga kunder och andra aktörer med koppling till vår målgrupp. Därtill samarbetar vi med HR för att marknadsföra och profilera Monitor som arbetsgivare. Du kommer att bidra med kompetens inom projektledning och marknadsföring.
I rollen som Projektledare Marknad kommer du att initiera, planera, driva och följa upp projekt, nationellt och internationellt. Du ansvarar för att driva en del av dessa projekt samt kommunicera med våra dotterbolag och partners för att vi på huvudkontoret ska kunna stötta dem på bästa sätt vad gäller marknadsföring.
Exempel på arbetsuppgifter:
Projektledning, strategi och genomförande av marknadsaktiviteter.
Projektledning med fokus på att ta fram marknadsföringsmaterial.
Projektledning av event som till exempel mässor, konferenser och seminarier.
Stöttning av säljteamet med säljmaterial och effektiv marknadsföring.
Distribuering av material via våra marknadsföringsverktyg till kunder, potentiella kunder, partners med flera (vi jobbar bland annat med marknadsföringsverktyget Emarketeer).
Koordinera samarbeten med våra dotterbolag och partners.

Därtill kommer du även att stötta inom andra marknadsaktiviteter genom att producera textmaterial till hemsidan, pressreleaser, nyhetstexter, kundcase, annonser, material till sociala medier och material till mässor/event.
Din Profil
Du är social, självgående och driven samt har en förmåga att kunna prioritera och strukturera bland dina arbetsuppgifter. Du är en duktig kommunikatör och trivs i en roll där du får utrymme att ta självständiga beslut, komma med kreativa förslag och vara en viktig spelare i laget. Vi ser att du identifierar dig med våra värdeord; jordnära, långsiktig och engagerad.
För att lyckas i rollen bör du känna igen dig i följande:
Ha har minst två års relevant arbetslivserfarenhet från en liknande roll, där du har arbetat i en projektgrupp och drivit egna projekt och en avslutad högskole- eller YH-examen inom relevant område, gärna inom digital marknadsföring, marknadsföring, kommunikation eller journalistik.
Har erfarenhet eller certificering inom projektledning.
Uttrycker dig flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift.

Stort plus om du dessutom har:
Arbetat med framtagning av marknadsplaner och digitala strategier.
Erfarenhet av och tidigare har arbetat med Adobes programsvit (Photoshop, Indesign, Illustrator, etc.).
Tidigare erfarenhet av marknadsföringsverktyget Emarketeer och/eller CMS-verktyget Umbraco.

Varför jobba på Monitor ERP System?
Monitor är ett globalt företag med huvudkontor i Hudiksvall. Vi utvecklar och säljer vårt egna affärssystem – MONITOR. Med mer än 40 års erfarenhet har vi i dag en marknadsledande position i Sverige. Vår expertis och vårt hjärta finns inom tillverkningsindustrin.
Vi är ett engagerat gäng som brinner för att tillsammans utveckla det bästa affärssystemet och erbjuda den bästa servicen. Det gör att vi har branschens nöjdaste kunder.
Din personliga utveckling är viktigt för oss! Vi jobbar hårt för att du ska utvecklas med oss och att det ska öppnas upp karriärvägar internt.
På Monitor värderar vi en god arbetsmiljö och vill främja våra anställdas hälsa. Vi sitter i fräscha nybyggda lokaler i centrala Hudiksvall. Här finns gott om utrymme för arbete i grupp och individuellt samt fina gemensamma utrymmen som relax, gym, spelrum och egen lunchbuffé.
Våra anställda får dessutom, en gång om året, ta del av en mycket förmånlig vinstdelning.
Läs mer om hur det är att arbeta hos oss här.
Ansökan
Klicka på "Ansök här" (du slussas vidare till vår karriärssida). Urval sker löpande, så skicka gärna in din ansökan så snabbt som möjligt men senast den 3 oktober 2020.
Vid frågor kring tjänsten kontakta Sandra Engström, Recruitment & Employer Branding, [email protected], 072–567 66 00.


Vi tar gärna emot material från tidigare projekt eller arbeten. Du kan också spela in en videohälsning där du berättar vem du är och varför du är den vi söker. Bifoga den direkt i ansökan. Visa mindre