Lediga jobb som Ekonomikontorist i Hudiksvall

Se lediga jobb som Ekonomikontorist i Hudiksvall. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Hudiksvall som finns hos arbetsgivaren.

Ekonomiassistent till Ice Sport Nordic AB

Ansök    Sep 3    Ice Sport Nordic AB    Ekonomikontorist
Detta arbete passar perfekt för dig som gillar ett mångsidigt arbetsområde inom ekonomi i form av bokföring, löner, skatt, fakturering, mm. Hos Ice Sport finns det goda utvecklingsmöjligheter att växa inom området och att jobba med andra administrativa områden. Företaget: Företaget Ice Sport säljer, tillverkar och installerar kylanläggningar/energilösningar med Norden som marknad, men jobbar främst i Norge och Sverige. Ice Sport eftersträvar hela tiden a... Visa mer
Detta arbete passar perfekt för dig som gillar ett mångsidigt arbetsområde inom ekonomi i form av bokföring, löner, skatt, fakturering, mm. Hos Ice Sport finns det goda utvecklingsmöjligheter att växa inom området och att jobba med andra administrativa områden.


Företaget:
Företaget Ice Sport säljer, tillverkar och installerar kylanläggningar/energilösningar med Norden som marknad, men jobbar främst i Norge och Sverige. Ice Sport eftersträvar hela tiden att kunna arbeta effektivt och med hög kvalitet och kompetens på deras energilösningar. Utveckling av produkter sker i nära samarbetet med både leverantörer och kunder. Målsättningen i projekten är att effektivisera & dimensionera anläggningar och utnyttja den tillgängliga energin optimalt med säkerställning av driften som hög prioritet. Miljö och säkerhet är i stort fokus på hur vi kan utvinna och hantera den tillgängliga energin.


Information om tjänsten:
Arbete sker på vårat kontor i Mellanfjärden. Tjänsten kan delvis skötas hemifrån. Vi jobbar med Fortnox bokföringsprogram och Vismas löneprogram. Nedan listas de program vi använder idag.
Fortnox
Visma Lön 600
Office (Word, Excel, Outlook, mm)



Du kommer få möjlighet att arbeta med bokföring och skattefrågor både i Sverige och internationellt (främst Norge). Det finns även andra administrativa uppgifter som vi går igenom på plats.


Arbetsgruppen består av cirka 3–7 andra montörer samt VD:n. Du kommer att få lära dig arbetet på plats. Vår nuvarande Ekonomiassistent kommer att introducera och lära dig de uppgifter som skall utföras under en övergångsperiod.


Vi söker dig som:
Har erfarenheter inom de områden tjänsten gäller.
Har erfarenheter/kan de program vi jobbar med.
Har en vilja att lära och utvecklas.
Är en ansvarstagande, organiserad och positiv person.
Ser utmaningar som en möjlighet.
Du har B-körkort
Har goda kunskaper inom svenska (Att kunna kommunicera inom tal/språk med sina medarbetare är väldigt viktigt på våran arbetsplats).



START: Omgående, enligt överenskommelse
OMFATTNING: Heltid/Deltid
STAD: Mellanfjärden
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: John Lundholm


Sök tjänsten genom att ta kontakt och presentera dina erfarenheter och kunskaper. Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Visa mindre

Ekonomi/administratör

Ekonomi/administatör sökes Skog & Schakt Hälsingland är ett mindre entreprenadföretag beläget i Bjuråker, som utför gräv-, anläggning- och skogsarbeten med inriktning mot privatpersoner. Företaget har mestadels uppdrag i Dellenbygden med omnejd. Målsättningen är att hålla en hög kvalitet på utförda arbeten med återkommande nöjda kunder samt att följa med i en hållbar utveckling. Arbetsuppgifter: Arbetet innehåller arbetsuppgifter som att göra offerter... Visa mer
Ekonomi/administatör sökes
Skog & Schakt Hälsingland är ett mindre entreprenadföretag beläget i Bjuråker, som utför gräv-, anläggning- och skogsarbeten med inriktning mot privatpersoner. Företaget har mestadels uppdrag i Dellenbygden med omnejd. Målsättningen är att hålla en hög kvalitet på utförda arbeten med återkommande nöjda kunder samt att följa med i en hållbar utveckling.
Arbetsuppgifter:
Arbetet innehåller arbetsuppgifter som att göra offerter, hantera och upprätta skriftliga kontrakt, fakturering samt löpande administration som hör till ett företag. Till arbetsuppgifterna ingår att hålla sig uppdaterad över priser på material, inköp och försäljning. Du kommer att ha kontakt med och lämna uppgifter i god ordning till en bokföringsbyrå. Arbetet innehåller också administration av löner.
Kvalifikationer:
Utbildning eller erfarenhet av företagsekonomi och administration som beskrivs ovan. Du ska ha god ordnings- och organisationsförmåga och kunna uttrycka dig väl i tal och skrift samt ha goda datakunskaper. Du bör ha god kommunikations- och samarbetsförmåga och vara driven att vilja utveckla och hitta lösningar inom befintlig verksamhet. Körkort är ett krav.
Varaktighet och sysselsättningsgrad:
Tillträde enligt överenskommelse. Tjänstgöringsgrad ca 5 timmar/vecka. Arbetet går att kombinera mellan att arbeta på plats i Tjärna, Bjuråker och hemifrån. En tjänst för dig som vill och kan arbeta lite extra. Anställningsform är timanställning och tills vidare.
Upplysningar och kontakt: Anders Bergström, tel 070-555 73 12. Personligt brev och cv skickas till [email protected] tillsammans med befintliga referenser. Visa mindre

Administratör / lönehandläggare

Ansök    Jun 18    NCC    Ekonomikontorist
Ställningsmontage & Industritjänst samt vårt systerföretag Bergnäsets Ställningsmontage är serviceföretag som erbjuder kunder inom industrin tjänster i samband med såväl löpande underhåll och driftstopp som investeringar. Verksamheterna har funnits i över 40 år på marknaden och ingår i NCC koncernen. Ställningsmontage & Industritjänst AB har idag drygt 100 årsanställda med gedigen och hög kompetens för såväl ställningsarbeten som byggnadsarbete.  Kom och... Visa mer
Ställningsmontage & Industritjänst samt vårt systerföretag Bergnäsets Ställningsmontage är serviceföretag som erbjuder kunder inom industrin tjänster i samband med såväl löpande underhåll och driftstopp som investeringar. Verksamheterna har funnits i över 40 år på marknaden och ingår i NCC koncernen.

Ställningsmontage & Industritjänst AB har idag drygt 100 årsanställda med gedigen och hög kompetens för såväl ställningsarbeten som byggnadsarbete. 

Kom och hjälp oss att växa! Vi ser mycket positivt på framtiden inom ställningsverksamheten i vår geografi. För att vi ska lyckas med alla spännande uppdrag, behöver vi fler viktiga spelare till vårt lag. Vi söker därför en erfaren och driven Löneadministratör till vårt kontor i Iggesund.

Här är dina nya utmaningar

Som administratör hos oss har du en bred roll där du stöttar företaget med administrativ support. En viktig del i din roll är att tillsammans med övriga lönehandläggare registrera tid för våra yrkesarbetare samt att stötta platschef med upprättande av fakturaunderlag och slutfaktura. Du är även behjälplig med övrigt förekommande administrativa arbetsuppgifter. Vi söker en kvalificerad administratör som vill vara med att påverka och bli en viktig spelare i vår verksamhet.

De här erfarenheterna och egenskaperna vill vi att du har

Vi söker dig med några års erfarenhet av lönehantering och fakturering samt har god datorvana och kunskaper i MS Office. Du tycker om att ha en bredd i ditt arbete och motiveras av varierande uppgifter. För att trivas och prestera väl i rollen tror vi att du är serviceinriktad, noggrann och strukturerad. Du tycker om att arbeta självständigt, ta ansvar och egna initiativ. Du kommer att ha stora kontaktytor och det är därför viktigt att du trivs med att skapa goda relationer med olika typer av människor samt att du har förmågan att anpassa dig till nya situationer.

Vi erbjuder

Hos oss på Ställningsmontage & Industritjänst AB erbjuds du en plats i en organisation med goda värderingar, hög miljömedvetenhet och en stark vilja att lyckas. Detta är bidragande orsaker till att vi har många nöjda och stolta medarbetare. Vi är ett familjärt företag med positiv anda där vi tycker det är roligt att gå till jobbet. Du värdesätter ett företag som arbetar för en god arbetsmiljö och identifierar dig med våra värderingar: Ärlighet, Tillit, Respekt och Framåtanda.

Ytterligare information

Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Hans Pettersson på: 070-2168710 alt. [email protected]

Vid frågor om rekryteringsprocessen kontakta HR Partner Cecilia Romö på: [email protected]

Registrera din ansökan och CV nedan, gärna så snart som möjligt eftersom urvalet görs löpande, dock senast 2019-07-31. Visa mindre