Lediga jobb som Inköps-, logistik- och transportchefer i Hudiksvall

Se lediga jobb som Inköps-, logistik- och transportchefer i Hudiksvall. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Hudiksvall som finns hos arbetsgivaren.

Produktionsledare, Hudriksvall

Vi hanterar mer än leveranser, vi hanterar mening. PostNord är Sveriges kanske mest kända varumärke - och vi finns överallt. Det finns en stark drivkraft och vilja att ta brevet eller paketet ända fram. Vi är länken mellan människor och företag, och har en ambition att genom vårt jobb göra vardagen enklare för alla i Sverige. Nu söker vi en driven produktionsledare till affärsområde Brev i Hudiksvall. Du, vi och jobbet En viktig del av PostNord handlar o... Visa mer
Vi hanterar mer än leveranser, vi hanterar mening. PostNord är Sveriges kanske mest kända varumärke - och vi finns överallt. Det finns en stark drivkraft och vilja att ta brevet eller paketet ända fram. Vi är länken mellan människor och företag, och har en ambition att genom vårt jobb göra vardagen enklare för alla i Sverige. Nu söker vi en driven produktionsledare till affärsområde Brev i Hudiksvall.

Du, vi och jobbet En viktig del av PostNord handlar om vad vi åstadkommer tillsammans. Som produktionsledare är du en viktig del av gemenskapen och samarbetet som skapar en effektiv logistikapparat. Du är verksamhetens ögon och öron som planerar framåt samt leder och fördelar produktionen så att kunderna får vad de förväntar sig: En pålitlig, hållbar och professionell partner.

Vad du kommer att göra

- Jobba nära Distributionschef och övriga Produktionsledare i området för att utveckla och driva enheten framåt.
- Leda och följa upp den dagliga operativa verksamheten.
- Agera utifrån kundens perspektiv, prioritera och ta ansvar för helheten.
- Planera och fördela det dagliga arbetet med motiverande ledarskap.
- Vara en förebild som kan inspirera och motivera medarbetare genom att föregå med gott exempel.
Vem du är

- Mål- & resultatinriktad: Med ett tydligt mål blir resan enklare.
- Driven: Att ta initiativ smittar av sig. Det blir roligare och bättre då.
- Strukturerad och ordningsam: Skapar tydlighet i arbetet och gör det lättare att ligga steget före.
- Kommunikativ: Ett tydligt sätt att kommunicera skapar lugn i alla lägen.
- Flexibel: Att kunna hitta lösningar för det oförutsedda är viktigt.
- Du är unik: Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Vad du tar med dig

- Goda kunskaper i Officepaketet
- Behärskar svenska i tal och skrift
- God kundservice- och kommunikationsförmåga
- B-körkort
- Gymnasieexamen eller motsvarande
Varför vi finnsPostNord är ett av Sveriges äldsta och största företag och vi har ett viktigt samhällsuppdrag, att säkerställa postservice till företag och privatpersoner i hela Sverige. Vi är i en ständig transformation och arbetar konsekvent med att utveckla både vårt erbjudande och våra medarbetare. Som den ledande leverantören av kommunikationslösningar till, från och inom Sverige förenklar vi vardagen för människor. Hos oss arbetar människor med olika bakgrund och erfarenheter och du blir en del av en arbetsplats som aktivt arbetar med mångfald. Vi är PostNord – ett fantastiskt företag att jobba och växa med. Läs mer på postnord.se.

Välkommen med din ansökan Vi gör ett urval av kandidater löpande, så vänta inte med att skicka din ansökan. Undrar du något över tjänsten? Mejla till [email protected]. Vi ser fram emot att höra från dig!

För fackliga kontaktpersoner se Fackliga kontakter.

Dygnet runt är vi på väg – från en människa till en annan, från ett företag till ett annat. Varje dag levererar vi över 4,5 miljoner brev och 600 000 paket. Varje försändelse är viktig – post möjliggör relationer och affärer. Här får du vara med och påverka!



PostNord är den ledande leverantören av paket- och logistiktjänster till, från och inom Norden.

Vi leder branschen in i den koldioxidsnåla ekonomin, med målet att bli fossilfria till 2030. Vi arbetar kontinuerligt med att minska vår miljöpåverkan genom att investera i fossilfria transporter och utveckla hållbara lösningar för våra kunder och medarbetare. Med vår expertis och vårt unika distributionsnät utvecklar vi förutsättningar för framtidens kommunikation och handel.

Vi är över 26 500 medarbetare och som en av Nordens största arbetsgivare kommer ett stort socialt ansvar. Vi erbjuder en attraktiv och utvecklande arbetsplats där medarbetarna kan växa och trivas. Den kultur, de värderingar och det självledarskap vi på PostNord vill skapa fokuserar runt ABC – Accountable, Brave, Committed. Ansvarstagande, mod och engagemang driver förändring och utveckling, oavsett om vi leder oss själva eller andra. Det är ett synsätt som uppmuntrar lagarbete, uppriktighet och positiva relationer på arbetsplatsen. ABC bygger vidare på framgångar och låter oss lära av varandra – och av våra misstag. Visa mindre

Lagerchef till Hexatronic

Ansök    Jul 5    Cleverex Bemanning AB    Lagerchef
Om tjänsten Vi hjälper nu Hexatronic i Hudiksvall att hitta deras nästa lagerchef! Vi söker dig som har engagemanget, intresset och ledarskapsegenskaperna. Rollen innebär ett ansvar för att leta och fördela arbetet för cirka 20 medarbetare. Just nu befinner sig Hexatronic i en expansiv fas och nu har du möjlighet att vara en del av resan. Start för tjänsten är enligt överenskommelse. Hexatronic Cables & Interconnect Systems AB är en del av Hexatronic Gro... Visa mer
Om tjänsten
Vi hjälper nu Hexatronic i Hudiksvall att hitta deras nästa lagerchef! Vi söker dig som har engagemanget, intresset och ledarskapsegenskaperna. Rollen innebär ett ansvar för att leta och fördela arbetet för cirka 20 medarbetare. Just nu befinner sig Hexatronic i en expansiv fas och nu har du möjlighet att vara en del av resan. Start för tjänsten är enligt överenskommelse.

Hexatronic Cables & Interconnect Systems AB är en del av Hexatronic Group, en teknikkoncern specialiserad inom fiberkommunikation. Koncernen levererar produkter och lösningar för optiska fibernät. Inom Hexatronic tror vi att människor med olika perspektiv, kunskaper och erfarenheter är en avgörande faktor för att skapa det innovativa klimat som krävs för långsiktig, affärsmässig framgång.

Detta är ett rekryteringsuppdrag vilket betyder att Cleverex Bemanning sköter rekryteringsprocessen och att du blir anställd direkt hos Hexatronic Cables & Interconnect.


Du erbjuds
• Ett spännande företag med tydliga mål om att expandera mot nya marknader och kundsegment
• En modern arbetsmiljö, där engagerade medarbetare skapar framtidens fiberkommunikation åt en global marknad
• Möjligheter att utvecklas i din roll och ta nästa steg i din karriär

Arbetsuppgifter
Som chef för lagret kommer du att ha ett brett ansvar som inkluderar att leda och fördela arbetet för cirka 20 medarbetare. Du kommer att ansvara för interntransport och lagerplacering av Hexatronics produkter, samt övervaka plockning och packning för utleverans. En del av din roll innebär att hantera lossning och lastning av bilar.

Förutom dessa operativa uppgifter, kommer du att säkerställa att verksamheten är kostnadseffektiv och når uppsatta mål för kvalitet och leveransförmåga. Du kommer att driva ständiga förbättringar med kunden i centrum, vilket innebär att du kontinuerligt arbetar för att optimera våra processer och arbetsflöden.

Arbetsuppgifterna innefattar även tvärfunktionellt samarbete med andra avdelningar och funktioner för att säkerställa ett smidigt och effektivt arbetsflöde. Du kommer att spela en nyckelroll i att skapa en arbetsmiljö där medarbetarna känner sig engagerade och motiverade.


Din profil
Vi söker dig som:
• Har några års erfarenhet av personalansvar som ex. chef, arbetsledare eller liknande
• Har erfarenhet av lagerhantering och flöden inom tillverkningsindustrin
• Det är meriterande om du har en högskoleutbildning inom lager och logistik

Vi värderar dina personliga egenskaper starkt. Du trivs med att arbeta både operativt och strategiskt, och har en stark förmåga att leda och fördela arbetet i ditt team. Du tror på ett coachande, kommunikativt ledarskap, är närvarande och kan skapa en motiverande arbetsmiljö där medarbetarna känner sig delaktiga. Du är öppen, positiv och har en förmåga att ge energi till ditt team, samtidigt som du kan stå upp för dina beslut och agera med integritet.


Övrigt
Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Arbetstid: Dagtid
Plats: Hudiksvall

Intresserad?
Skicka in din ansökan redan idag! Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten så fort vi hittat rätt person.
Välkommen med din ansökan!

Om oss
På Cleverex Bemanning arbetar vi med att rekrytera och hyra ut rätt medarbetare till rätt kund. Vårt största fokus ligger på våra kunder, konsulter och kandidater och vårt mål är att du som kandidat ska känna att du hamnat helt rätt! Visa mindre

Servicechef till Servicebolaget i Sverige AB i Region mitt

Har du erfarenhet av ledarskap och verksamhetsutveckling? Är arbete på chefsnivå inom teknikbranschen något som känns spännande för dig? Då kan det här vara chansen för dig att ta nästa steg i karriären. Servicebolaget i Sverige AB, som är en del av Systemair Group är inne i en expansiv fas och söker därför en kompetent och erfaren person till rollen som Servicechef. Känns det som ett jobb för dig? Tveka inte med att skicka in din ansökan! Vad går arbetet... Visa mer
Har du erfarenhet av ledarskap och verksamhetsutveckling? Är arbete på chefsnivå inom teknikbranschen något som känns spännande för dig? Då kan det här vara chansen för dig att ta nästa steg i karriären. Servicebolaget i Sverige AB, som är en del av Systemair Group är inne i en expansiv fas och söker därför en kompetent och erfaren person till rollen som Servicechef. Känns det som ett jobb för dig? Tveka inte med att skicka in din ansökan!

Vad går arbetet ut på?
Systemair Group gör nu en satsning på den svenska marknaden genom att bygga upp en rikstäckande serviceorganisation för varumärkena Systemair, Menerga och Frico. Som Servicechef kommer du att leda arbetet med att bygga upp den nya svenska serviceorganisationen. Du kommer tillsammans med dina kollegor driva företaget mot vår vision att vara det självklara valet inom ventilation, klimat- och värmesystem.

Du kommer ha det övergripande ansvaret för personalgruppen, som består av servicetekniker, administratörer och säljare. Du kommer ansvara för kollegor som utgår från olika platser. vilket ställer krav på tydlig kommunikation och god förmåga att leda på distans. Din uppgift blir att utveckla och driva ditt team framåt för att möta våra kunders behov. Rollen är mycket utvecklingsinriktad och innefattar stort eget ansvar.

Tjänsten är placerad på något av våra kontor för Menerga eller Systemair. Du kommer att rapportera till VD.  

Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden:
  Bygga upp en rikstäckande serviceorganisation
Rekrytera personal
Sätta interna rutiner för servicearbete
Skapa strategier och arbetsprocesser för lönsam serviceverksamhet tillsammans VD
Vara operativt ansvarig för den nya serviceorganisationen

Vem söker vi för tjänsten som Servicechef?
Vi söker en ledare som motiveras av en tjänst med stora utvecklingsmöjligheter. Vi lägger stor vikt på din personlighet och söker därför dig som är engagerad, utåtriktad och organiserad. Du trivs i rollen att utveckla såväl personal som verksamhet och eftersträvar ständigt förbättringar för att uppnå högsta kvalitet. Du har god förmåga att prioritera mellan dina arbetsuppgifter och delegerar på ett sätt som skapar förtroende och engagemang.

Vi önskar även att du har följande kvalifikationer: Eftergymnasial utbildning inom teknik eller likvärdig erfarenhet
5-10 års erfarenhet som servicechef inom installation och service
Erfarenhet av rekrytering och personalfrågor
Erfarenhet av budget- och resultatansvar
Stort intresse för att driva förändringsarbeten  

Vårt koncernspråk är engelska, du behöver därför behärska både svenska och engelska i tal och skrift. Flera av våra stora produktionsanläggningar ligger i Tyskland varför även kunskaper i tyska är en fördel. B-körkort är ett krav då tjänsteresor ingår i rollen. Meriterande för tjänsten är erfarenhet och kunskaper av service inom HVAC.

Kontaktuppgifter och ansökan
Den här rekryteringsprocessen hanteras av Isaksson Rekrytering för Servicebolaget i Sverige AB:s räkning, vilket innebär att du kommer att bli anställd direkt av Servicebolaget i Sverige AB. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att ansvariga rekryteringskonsulter Josefin Chapovalova på telefonnummer: 076-000 11 97 eller via e-post: [email protected] alternativt Peter Zethraeus på telefonnummer: 073-310 36 08 eller via e-post: [email protected]

Vi ser fram emot din ansökan! Visa mindre

Head of Procurement till Senseair

Ansök    Jul 7    Skills i Mälardalen AB    Inköpschef
Head of Procurement to Senseair Are you passionate about Sourcing & Supply? Are you a true “people manager” who enjoy working in a fast-growing company? Senseair is in a very interesting stage with ongoing industrialization projects targeting the Automotive industry and with significant growth ahead. This is a great time to join a highly dynamic company during a very exciting phase. The position offers a combination of local and international work environ... Visa mer
Head of Procurement to Senseair

Are you passionate about Sourcing & Supply? Are you a true “people manager” who enjoy working in a fast-growing company? Senseair is in a very interesting stage with ongoing industrialization projects targeting the Automotive industry and with significant growth ahead. This is a great time to join a highly dynamic company during a very exciting phase. The position offers a combination of local and international work environment with the possibility for individual development and growth.

What we do? Senseair is a global, high technology company that develops and manufactures air sensors for CO2,  Alcohol and other gases. Senseair in Sweden consists of 190 employees in Delsbo, Västerås and Kista. Internationally we are located in Chengdu and Düsseldorf. Our head office and production are located in Delsbo.and we have R&D operations in both Delsbo and Västerås. Location for this position is Delsbo/Hudiksvall or Västerås.

As our Head of Procurement you will lead the sourcing department, which currently consists of seven talented employees, and you will have full responsibility for all sourcing activities like category management and project purchasing.

The role includes:

Coach and develop all employees within your function in line with Senseair culture and values
Keep developing Senseair Sourcing including organizational and process development
High focus on developing category/commodity management practices and aligning strategies with other management functions
Develop Business Intelligence (BI) infrastructure and improve Performance Management
Implementation of supporting tools as needed
Responsible for building and developing strong, sustainable and ethic partnerships with vendors, and Senseair teams on a global level
Standard management activities/responsibilities such as process & staff responsibility, performance management (KPIs), budgeting and follow-up


Who are you?

We are looking for a true leader with commitment, energy and great interest and ability to build a strong and professional sourcing team. You love supplier collaboration and development and are always prepared to go the extra mile to reach new levels. The role involves many contacts within the organization. It is therefore important that you are unpretentious and like working with other people, combined with being able to act independently and manage your work in a structured way. If you enjoy driving change and implementations, being relations- and customer oriented, then this might be the role for you!

Your background

Strong background in leadership
Experience from developing and leading Sourcing & Supply functions
Previous experience in manufacturing industry preferred
Project and change management capability
Probably logistics, business administration, engineering or equivalent education at academic level
Fluent Swedish and English speaking and writing required
International work experience preferred


We offer an exciting job where you get the chance to work with sourcing & supply, great colleagues and development of high-tech sensor products for a global market. You become an important teamplayer in a creative and positive work environment.

Welcome to team Senseair!

We look forward to receiving your application. We are working on this assignment with the Skills Rekrytering recruitment agency. Apply for this post at www.skillsrekrytering.se by no later than 15 of August. Please contact Annika Frii at Skills Rekrytering on +46 (0)70- 33 55 290 if you have any questions about this position.

Senseair is a global, high technology company that develops and manufactures air sensor solutions for CO2 and alcohol, based on cutting-edge NDIR technology. Senseair has subsidiaries in Sweden, Germany, the USA, and China. As an industry leader with over 20 patented products, Senseair strives to continue to deliver innovative and cost-efficient solutions to customers and retailers all around the world. Senseair is an Asahi Kasei Group Company since 2018. For more information: www.senseair.com Visa mindre

Gruppledare, Hudiksvall

Har du ett stort engagemang och vill utvecklas inom ledarskap? Trivs du i en dynamisk och snabbt föränderlig miljö? Då är detta en tjänst för dig!   Bli en del av vårt team PostNords verksamhet i Hudiksvall består av brevsortering, brevutdelning och logistikdistribution. Hos oss arbetar brevbärare och chaufförer, totalt cirka 40 medarbetare. I denna roll som gruppledare arbetar du både med vår brevverksamhet och logistikverksamhet i nära samarbete me... Visa mer
Har du ett stort engagemang och vill utvecklas inom ledarskap? Trivs du i en dynamisk och snabbt föränderlig miljö? Då är detta en tjänst för dig!

 

Bli en del av vårt team
PostNords verksamhet i Hudiksvall består av brevsortering, brevutdelning och logistikdistribution.

Hos oss arbetar brevbärare och chaufförer, totalt cirka 40 medarbetare. I denna roll som gruppledare arbetar du både med vår brevverksamhet och logistikverksamhet i nära samarbete med övrig arbetsledning. Hos oss blir du en del av en trevlig och dynamisk arbetsplats där kunden alltid har högsta prioritet.

 

Om rollen
Som gruppledare i Hudiksvall arbetar du i nära samarbete med produktionschefen och det övriga teamet. Du leder och följer upp den dagliga verksamheten, prioriterar arbetsuppgifter och vid behov omfördelar resurser. I rollen ingår även arbete i den dagliga produktionen.

 

Om dig
Vi söker dig som vill vara med och utveckla vår verksamhet och har en förståelse för vilka krav och förväntningar våra kunder har på oss. Du har intresse för att leda medarbetare samt är intresserad av process- och produktionsflöden.

Som person är du ordningsam, noggrann och inte rädd att ta i när det behövs. Du har ett positivt förhållningssätt och är duktig på att kommunicera både internt och externt.

Som gruppledare på PostNord levererar du värde genom att förstå och agera utifrån kundens perspektiv, göra prioriteringar och alltid ta ansvar för helheten. Det är ett krav att du har B-körkort, behärskar svenska i tal och skrift samt har en utbildning på gymnasienivå.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

 

Vi erbjuder dig

PostNord erbjuder dig arbete i en dynamisk och förändringsorienterad miljö på en av Sveriges största arbetsplatser. Vi har goda tjänstepensionsvillkor, friskvårdsbidrag och personalförmåner genom PostNords egen personalstiftelse PostNordPlus och det finns bra utvecklingsmöjligheter. PostNords ABC-ledarskap är vår ledstjärna; Accountable, Brave and Committed.

Vi gör vardagen enklare
PostNord är den ledande leverantören av kommunikations- och logistiklösningar till, från och inom Sverige samt över hela Norden. Vi säkerställer postservicen till privatpersoner och företag i Sverige och Danmark. Vi strävar efter att göra vardagen enklare och mer hållbar för alla som bor och arbetar i Sverige och Norden. Vi är ansvarstagande, modiga och engagerade, och leder effektivt förändring oavsett om vi leder oss själva eller andra. Vi uppmuntrar lagarbete, uppriktighet och positiva relationer på arbetsplatsen. Vi bygger vidare på våra framgångar och lär oss av både kollegor och misstag. Människor med olika bakgrund arbetar hos oss. Du kommer därför vara en del av en arbetsplats med stor mångfald, vilket bidrar till bättre resultat för verksamheten. Besök oss på www.postnord.com.



Ansök

Urval sker löpande så skicka gärna in din ansökan omgående. Har du någon fråga om tjänsten är du välkommen att kontakta produktionschef Håkan Wallin på tel. 073-063 72 55.

 

Besök oss gärna på postnord.com/karriär, där du kan läsa mer om PostNord som arbetsplats.

 

Fackliga kontaktpersoner, se www.postnord.com/fackliga.

 

Vi ser fram emot att höra från dig. Visa mindre

Enhetschef åkeriverksamhet

Ansök    Apr 1    Hudiksvalls kommun    Transportchef
Vill du hjälpa oss på avfallsavdelningen att bygga upp en ny verksamhet och vara en av våra ledare medan vi räddar världen på arbetstid? Välkommen till en växande organisation inom ett av de viktigaste områden som finns! Vi arbetar aktivt med ett långsiktigt hållbarhetsperspektiv och är en verksamhet i ständig förändring. Det har nu tagits beslut om att vi ska hämta kommunens hushållsavfall i egen regi. Vi söker därför en ny enhetschef med ansvar för upp... Visa mer
Vill du hjälpa oss på avfallsavdelningen att bygga upp en ny verksamhet och vara en av våra ledare medan vi räddar världen på arbetstid? Välkommen till en växande organisation inom ett av de viktigaste områden som finns!

Vi arbetar aktivt med ett långsiktigt hållbarhetsperspektiv och är en verksamhet i ständig förändring. Det har nu tagits beslut om att vi ska hämta kommunens hushållsavfall i egen regi. Vi söker därför en ny enhetschef med ansvar för uppbyggnad och drift av den verksamheten. För att passa i rollen krävs god kunskap om åkeribranschen och erfarenhet av ansvar för personal, fordon och arbetsmiljöfrågor.

Avfallsavdelningen består för närvarande av återvinning/återbruk, kundtjänst samt drift & anläggning och är organiserad under tekniska förvaltningen. Som enhetschef ingår du i verksamhetens ledningsgrupp där vi tillsammans driver och utvecklar avfallshanteringen.


ARBETSUPPGIFTER
I tjänsten ingår att vara projektledare för arbetet med att bygga upp en åkeriverksamhet för insamling av hushållens avfall. Det innebär planering av bemanning, fordonspark, logistik, ekonomi m.m. Du kommer sedan som enhetschef att ansvara för att leda delar av avfallsverksamhetens drift, personal och maskinpark med tillhörande ekonomi.

Vi söker dig som är en person som värnar om goda relationer och kan representera Avfallsavdelningen och Hudiksvalls kommun på bästa sätt. Du har ett genuint miljöintresse och vi ser det som en fördel om du har kunskap eller erfarenhet av avfallsbranschen. Vi arbetar aktivt med att säkerställa en god kvalitet på den avfallshantering som är kommunens ansvar och skyldighet.


KVALIFIKATIONER
• Kunskap inom relevant lagstiftning, administration och ekonomi.
• Du har dokumenterad erfarenhet av att leda personal och en vilja att utveckla verksamheten. Du är engagerad med förmåga att inspirera andra.
• Du har erfarenhet av upphandlingar och kunskap om LOU.
• Du har ett eget driv, tar ansvar och är effektiv och strukturerad. Du samarbetar bra med andra.
• Lösningsorienterad, lugn och metodisk. Du levererar trots återkommande störningsmoment. Ansvarsfull och noggrann i ditt uppdrag.
• God kommunikativ förmåga, såväl skriftligt som muntligt på korrekt svenska. Har lätt för att knyta nya kontakter, är prestigelös och har ett positivt bemötande. Du är bekväm med att ta svåra diskussioner.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.
God lokalkännedom underlättar.
Du har ett genuint miljöintresse.

Utbildningsbakgrund:
• Akademisk examen eller motsvarande
• Goda IT-kunskaper
• B och C-körkort
• Erfarenhet från avfallsbranschen är meriterande.



ÖVRIGT
Mitt i Sverige, vid den vackra hälsingekusten, ligger Hudiksvalls kommun - eller kanske mer känt som Glada Hudik. Här lever 37 600 glada hudikbor, och mer än hälften av oss bor på landsbygden.

I Hudiksvalls kommun är avstånden korta till det mesta man vill göra och det man behöver, och du får tid över till det som är viktigt i livet. Här finns närhet till kontrastrika miljöer, ett aktivt föreningsliv och ett näringsliv med stor handlingskraft - många världsledande företag har sitt säte i vår kommun.

Hudiksvalls kommun är den största arbetsgivaren i kommunen. Tillsammans är vi 3 800 medarbetare, inom 300 olika yrken, som varje dag jobbar för att skapa värde för dem vi är till för våra kommuninvånare. Det är ett stort och viktigt uppdrag som ska genomsyras av trygghet, öppenhet, delaktighet och jämlikhet. På så sätt hjälps vi åt att bygga ett samhälle där alla människor är lika mycket värda.

Läs mer om vad vi som arbetsgivare kan erbjuda dig: www.hudiksvall.se/jobbahososs

I och med att du ansöker om denna tjänst lämnar du också ditt samtycke till att Hudiksvalls kommun behandlar dina uppgifter i enlighet med Dataskyddsförordningen (GDPR). Läs mer om hur vi behandlar dina personuppgifter: https://www.hudiksvall.se/Ovrigt/Om-personuppgifter.html
Observera att vi endast tar emot ansökningar via www.offentligajobb.se. Visa mindre

Sektionschef Inköp

Ansök    Mar 11    Holmen AB    Inköpschef
Ett smart och meningsfullt val Har du ett stort intresse för teknik? Trivs du med att arbeta i team och brinner för problemlösning? Din nästa arbetsplats? Iggesunds bruk tillverkar världsledande kartong under varumärket Invercote. Förpackningar av vår kvalitetskartong är en viktig del av köpupplevelsen för våra kunders kunder. Vi är en internationell och hållbar verksamhet med stora utvecklingsmöjligheter för alla medarbetare. Vi värdesätter våra medar... Visa mer
Ett smart och meningsfullt val

Har du ett stort intresse för teknik? Trivs du med att arbeta i team och brinner för problemlösning?


Din nästa arbetsplats?
Iggesunds bruk tillverkar världsledande kartong under varumärket Invercote. Förpackningar av vår kvalitetskartong är en viktig del av köpupplevelsen för våra kunders kunder. Vi är en internationell och hållbar verksamhet med stora utvecklingsmöjligheter för alla medarbetare. Vi värdesätter våra medarbetare och produkter högt. Hos oss jobbar idag omkring 750 medarbetare. Vårt bruk finns vid Hälsinglands kust, 9 kilometer söder om Hudiksvall. 

Din framtida utmaning
Som sektionschef för Inköp på Iggesunds bruk ligger ditt fokus på att utveckla inköp och leverantörer samt arbetsprocesser och förbättringar av dessa för hållbar lönsamhet. Organisatoriskt kommer du att tillhöra avdelning Underhåll och ingå i underhållsledningen där du leder och driver frågor som rör brukets totala resursanvändning och resultatutveckling. Vidare kommer du leda arbetet med att granska och utveckla effektiva processer och rutiner för inköp och anskaffning.

Som sektionschef har du ett personalansvar över 10 medarbetare och du leder och utvecklar gruppen i enlighet med satta mål. Du har ansvar för mål- och utvecklingssamtal, rehabilitering, kompetenssäkring och personalplanering samt budgetering.

I rollen kommer du även att vara representant/ledamot i Holmens inköpschefsgrupp.

För att lyckas i rollen
För att lyckas i rollen som sektionschef för Inköp är du Högskoleingenjör/Civilingenjör inom industriell ekonomi eller har motsvarande akademisk utbildning. Du har minst 5-10 års erfarenhet av strategiskt inköpsarbete, avtalsförhandlingar, inköpsprocesser samt leverantörskedjan. Vidare har du tidigare arbetat inom tillverkande industri och/-eller processindustri. Erfarenhet av ERP och officepaketet är ett krav. Du som söker har även mycket goda kunskaper i svenska och engelska och tycker om att göra affärer.

Personliga egenskaper som krävs för befattningen är god analysförmåga samt hög integritet. Stor vikt läggs på förmågan att skapa och vårda goda relationer både inom och utanför organisationen samt att samarbeta effektivt med både kollegor, kunder och partners. Du tycker om förändrings- och utvecklingsarbete i en miljö med betoning på högkvalitativa produkter samt är konsekvent och logisk i ditt beslutsfattande. Du är strukturerad och arbetar effektivt mot uppsatta mål och mån om att nå ett gott resultat. Du har lätt att skapa ett positivt klimat som uppmuntrar människor att engagera sig i den aktuella uppgiften och att hitta innovativa lösningar på svåra problem.

Som ledare har du en coachande och kommunikativ ledarstil, du lyssnar gärna på andras åsikter och arbetar aktivt med konstruktiv feedback. Du har lätt för att delegera, fördela ansvar och leda verksamheten så att dina medarbetare känner delaktighet i arbetet mot uppsatta mål.
Inom Holmen lägger vi stor vikt vid ledarskap och din personliga inställning. För att lyckas i din roll krävs att du visar mod, är engagerad, tar ansvar, har en helhetssyn samt är ett föredöme som chef.

Vi erbjuder dig
Hos oss får du det bästa av två världar. På Iggesunds bruk arbetar du i en prestigelös organisation med snabba beslutsvägar och korta avstånd från idé till genomförande. Samtidigt som vi är tillräckligt små för att du ska kunna påverka, så har vi också styrkan som koncern med musklerna att genomföra utveckling och förändring.

Vi erbjuder ett mycket varierande, fritt och ansvarsfullt arbete. Vi har en öppen och välkomnande atmosfär som genomsyras av våra värderingar mod, engagemang och ansvar. Detta är ett unikt tillfälle för dig som vill jobba i ett internationellt företag med utvecklande arbetsuppgifter, men ändå ser fördelar med att verka och bo på en mindre ort.

Ansök redan idag!
Urval och intervjuer kan komma att genomföras löpande under ansökningstiden, så skicka in din ansökan redan idag. 

 


Vi får skogen att växa och ge

Holmens verksamhet utgår från kraften som finns i skogen. Träden som växer, vattnet som rusar i älvarna och vinden som blåser i trädtopparna. Det är kärnan i Holmen, en affär byggd på skogens kretslopp och de förnybara produkter vi kan skapa av detta. Våra affärsområden är Skog, Energi, Trävaror, Kartong och Papper. Vi är 3 300 medarbetare som med mod, engagemang och ansvar skapar en hållbar framtid.

Premiumkartong för medvetna varumärken Holmen Iggesund utvecklar premiumkartong till förpackningslösningar inom exempelvis kosmetik, elektronik, läkemedel och livsmedel. Våra produktfamiljer Invercote och Incada passar medvetna varumärken med höga ambitioner, tack vare slitstyrkan, de goda designegenskaperna och det låga klimatavtrycket. Vi använder färska fibrer från hållbart brukade och certifierade skogar. Våra anläggningar för produktion och förädling ligger i Iggesund och Strömsbruk, Sverige, samt i Workington, Storbritannien. Visa mindre

Iggesund Paperboard

Ansök    Jan 4    Holmen AB    Logistikchef
Ett smart och meningsfullt val Your next workplace? A smart and meaningful choice! Do you want to work for an organization with a high level of commitment and many different cultures? Do you want to be part of an organization with focus on leadership and the employees? Your future challenge Holmen Iggesund is looking for a talented and qualified Logistics Director who will be based in Iggesund/Sweden. In this position, you will be responsible for Holm... Visa mer
Ett smart och meningsfullt val

Your next workplace?
A smart and meaningful choice!


Do you want to work for an organization with a high level of commitment and many different cultures? Do you want to be part of an organization with focus on leadership and the employees?


Your future challenge
Holmen Iggesund is looking for a talented and qualified Logistics Director who will be based in Iggesund/Sweden. In this position, you will be responsible for Holmen Iggesund’s logistics network from the mills in Sweden and the UK mill in Workington to the customers all over the globe, partly passing through external warehouses and/or sheeting & extrusion facilities. Within the role you select carriers, research shipping methods & alternatives, assess budgets and organise storage. You'll ensure that the right products are delivered to the right location on time and at a good cost. You collaborate with sales teams and customer service teams to ensure supplies are stored and delivered to customers in a timely manner. You implement and maintain operating policies on general logistics procedures securing premium service for our purposeful packaging solutions.

You manage a logistics organization, involving departments and people in Iggesund, Amsterdam and Workington (UK) where you will have eight people reporting directly to you. The organization is focusing on all part of the logistic value chain, from strategic infrastructure and sourcing to operational logistic planning.

In this role you report to the Supply Chain Director based in the Netherlands and will be part of the Supply Chain Management Team.

Your Main Duties Will Be To


• Ensure that the logistics setup enables Holmen Iggesund to give excellent delivery service to its customers to an optimised cost.
• Ensure that Logistics has as an efficient and effective organization.
• Evaluate future strategic logistic setup for distribution and sheeting to all delivery markets, suggest improvements and inform and discuss with different stakeholders
• Identify systems tools needed to implement process improvement and efficiency
• Establish key performance metrics and benchmarks relating to logistics
• Develop and implement logistics plans inclusive of supplier contracts, routing guidelines, problem resolution and cost containment
• Ensure that risk analysis in connection to transport of product materials from the mills is continuously updated and that mitigating actions are implemented.
• Monitor the business plan and budget. Communicate and steer financial and operational targets for the logistics organization.

To succeed in this role
Qualifications



• A University Degree in Logistics, MSc, BA or equivalent
• 6 years of experience in logistics in a global context
• Minimum 3 years of significant responsibility for staff leading logistics management teams
• Proven strong track record of managing change in cross-divisional organizations
• Experience within pulp/paper/packaging is an advantage
• Strong written and oral communication skills in Swedish and English
• Proven ability to build and manage successful teams
• Organised, flexible and easily adaptable to changing conditions

Personal qualities

To be a good fit to our organization, you need to be a solid leader with a strategic mindset and business acumen. At the same time, we expect you to have an ability to understand operational issues and support your managers in day-to-day challenges. You have strong interpersonal and influencing skills, are a great communicator and have the ability to inspire confidence and create trust with all stakeholders. You furthermore have excellent analytical skills and good structure in your way of working. Finally, you are a strong collaborator and team player and you have a non-prestigious attitude.

We offer you 


 

Apply today!

Vi får skogen att växa och ge

Holmens verksamhet utgår från kraften som finns i skogen. Träden som växer, vattnet som rusar i älvarna och vinden som blåser i trädtopparna. Det är kärnan i Holmen, en affär byggd på skogens kretslopp och de förnybara produkter vi kan skapa av detta. Våra affärsområden är Skog, Energi, Trävaror, Kartong och Papper. Vi är 3 300 medarbetare som med mod, engagemang och ansvar skapar en hållbar framtid.

Premiumkartong för medvetna varumärken Holmen Iggesund utvecklar premiumkartong till förpackningslösningar inom exempelvis kosmetik, elektronik, läkemedel och livsmedel. Våra produktfamiljer Invercote och Incada passar medvetna varumärken med höga ambitioner, tack vare slitstyrkan, de goda designegenskaperna och det låga klimatavtrycket. Vi använder färska fibrer från hållbart brukade och certifierade skogar. Våra anläggningar för produktion och förädling ligger i Iggesund och Strömsbruk, Sverige, samt i Workington, Storbritannien. Visa mindre

Logistikchef till Hexatronic

Om tjänsten Du som axlar rollen blir en operativ första linjens chef med främsta uppgift att leda ca 20 medarbetare. Logistikchefen har tillsammans med medarbetarna i sin organisation bl.a. ansvar för interntransport och lagerplacering av våra produkter, plockning och packning för utleverans samt lossning och lastning av bilar. Du ska förutom ett aktivt ledarskap även ansvara för att verksamheten är kostnadseffektiv och når uppsatta mål för kvalitet och le... Visa mer
Om tjänsten
Du som axlar rollen blir en operativ första linjens chef med främsta uppgift att leda ca 20 medarbetare. Logistikchefen har tillsammans med medarbetarna i sin organisation bl.a. ansvar för interntransport och lagerplacering av våra produkter, plockning och packning för utleverans samt lossning och lastning av bilar.
Du ska förutom ett aktivt ledarskap även ansvara för att verksamheten är kostnadseffektiv och når uppsatta mål för kvalitet och leveransförmåga. Ständiga förbättringar med kunden i centrum ska ingå som en naturlig del av det dagliga arbetet. Du kommer att få arbeta i en expansiv miljö med engagerade och erfarna medarbetare.  

Rollen ställer höga krav på kommunikativ förmåga med fokus på tydlighet och dialog. I vår verksamhet arbetar vi ofta tvärfunktionellt, vilket innebär ständigt samarbete med andra avdelningar och funktioner. Som Logistikchef ingår du i produktionsledningen och rapporterar till företagets Produktionschef. 
Din profil
I grunden bör du ha en högskoleutbildning, gärna med inriktning logistik, kombinerad med personliga egenskaper som lyhördhet, analytisk förmåga och ett drivet arbetssätt. Du är en engagerad person med förmågan att både jobba operativt och med en tydlig vilja och ambition att leda och fördela arbetet så att alla inom teamet vet vad de skall göra samt skapa förutsättningar för gruppen att lyckas med sina uppgifter. Allt med kunden i fokus.
Du bör ha erfarenhet från lagerhantering och flöden inom tillverkningsindustrin helst i ledande befattningar.
Du är övertygad om att ett coachande förhållningssätt är vägen till att lyckas som ledare. Du prioriterar och förstår vikten av närvaro och tillgänglighet för att skapa delaktighet. Att du är öppen och positiv och tycker om att arbeta med människor är förutsättningar för tjänsten. 
Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift samt har goda kunskaper i Officepaketet.

Välkommen till en spännande och dynamisk arbetsplats i ett företag med tydliga mål om att expandera mot nya marknader och kundsegment. Du kommer till en modern arbetsmiljö, där vi engagerade medarbetare skapar framtidens fiberkommunikation åt en global marknad.

Anställningsomfattning
Heltid
Anställningsform
Tillsvidareanställning
Arbetstid och lön
Dagtid/Fast lön
Övrig information
Sista ansökningsdag 2021-01-10
Urvalsarbetet kommer att ske löpande varför du bör göra din ansökan snarast möjligt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden löpt ut. Ansökan till tjänsten sker genom att du registrerar CV och ett personligt brev på www.onepartnergroup.se. Välkommen med din ansökan!
Vi samarbetar med OnePartnerGroup Hälsingland i denna rekrytering och hänvisar samtliga frågor gällande kvalifikationer etc. till Jessica Larsson 072-142 85 67 eller Oscar Jonsson 072-142 88 25. Tillsättning sker efter överenskommelse. Visa mindre

Marine Transportation Manager

Ansök    Jul 26    Holmen AB    Logistikchef
Ett smart och meningsfullt val! Din nästa arbetsplats? I trivsamma lokaler mitt i Iggesund finns Holmen Iggesunds huvudkontor. Här hjälper vi kunden att optimera sitt förpackningsval genom kommunikation och marknadsföring, affärsutveckling, produktutveckling och serviceutveckling. Vi sköter även finansiell rapportering samt produktions- och logistikplanering för hela affärsområdet. Här har du alltid nära till kunniga och engagerade kollegor. Viljan att g... Visa mer
Ett smart och meningsfullt val!

Din nästa arbetsplats?
I trivsamma lokaler mitt i Iggesund finns Holmen Iggesunds huvudkontor. Här hjälper vi kunden att optimera sitt förpackningsval genom kommunikation och marknadsföring, affärsutveckling, produktutveckling och serviceutveckling. Vi sköter även finansiell rapportering samt produktions- och logistikplanering för hela affärsområdet. Här har du alltid nära till kunniga och engagerade kollegor. Viljan att göra ett bra jobb och bidra till en hållbar framtid är tydlig. Allt som allt är vi drygt 60 medarbetare som sitter med bara några minuters promenad till Iggesunds station.

Din framtida utmaning
Har du erfarenhet av att förhandla i komplexa sammanhang och är intresserad av maritim logistikutveckling? Vi söker nästa nyckelspelare till vårt målinriktade och vänliga logistik-team. 

Logistikavdelningens ledstjärna är service och kvalitet i kombination med effektiva optimerade flöden ut till våra kunder. Transporterna sker med fartyg, järnväg och lastbil. Att få detta komplexa nätverk att fungera och utvecklas är en utmaning vi jobbar med varje dag. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir att ansvara för Holmen Iggesunds sjötransporter och Kiel terminalen med bil-leveranser ut. I arbetsuppgifterna ingår att genomföra större förhandlingar, att säkerställa att vi har en god servicenivå mot våra kunder samt att följa upp leverantörers prestanda och intitiera förbättringsarbete. Du har många kontaktytor internt och externt, och samarbetar på både operativ och strategisk nivå. Vi rekryterar löpande så välkommen med din ansökan!

För att lyckas i rollen
Vi söker dig som har relevant examen från universitet eller högskola, samt flerårig förhandlingsvana. Sakkunskap inom det maritima området och erfarenhet av komplexa logistiklösningar är meriterande. Vi söker en drivande kraft som vågar prova och utveckla nya lösningar och som använder sakkunskap och förmåga att förstå kundens problem för att hitta effektiva logistikflöden. Eftersom det är komplexa frågor tror vi att det är viktigt att du är duktig på att strukturera ditt arbete. Mycket god nivå på engelska och svenska krävs, liksom körkort.

Vi erbjuder dig
Vi erbjuder dig en utmanande och ansvarsfull roll med stora utvecklingsmöjligheter i en internationell och välmående organisation. Vi har en öppen och välkomnande atmosfär som genomsyras av våra värderingar mod, engagemang och ansvar. I din roll har du möjlighet att bidra till Holmens samt din egen utveckling och framgång.

Detta är ett unikt tillfälle för dig som vill jobba i ett internationellt företag med utvecklande arbetsuppgifter, men ändå ser fördelar med att verka och bo på en mindre ort.



 


Vi får skogen att växa och ge

Holmens verksamhet utgår från kraften som finns i skogen. Träden som växer, vattnet som rusar i älvarna och vinden som blåser i trädtopparna. Det är kärnan i Holmen, en affär byggd på skogens kretslopp och de förnybara produkter vi kan skapa av detta. Våra affärsområden är Skog, Energi, Trävaror, Kartong och Papper. Vi är 3 300 medarbetare som med mod, engagemang och ansvar skapar en hållbar framtid.

Premiumkartong för medvetna varumärken Holmen Iggesund utvecklar premiumkartong till förpackningslösningar inom exempelvis kosmetik, elektronik, läkemedel och livsmedel. Våra produktfamiljer Invercote och Incada passar medvetna varumärken med höga ambitioner, tack vare slitstyrkan, de goda designegenskaperna och det låga klimatavtrycket. Vi använder färska fibrer från hållbart brukade och certifierade skogar. Våra anläggningar för produktion och förädling ligger i Iggesund och Strömsbruk, Sverige, samt i Workington, Storbritannien. Visa mindre

Inköpschef till Iggesund Paperboard

Ansök    Feb 4    Bravura Sverige AB    Inköpschef
Om Bravura: Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas! Om tjänsten: Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du an... Visa mer
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Iggesund Paperboard.

Om företaget:

Iggesund Paperboard ingår i skogsindustrikoncernen Holmen, som äger mer än 1,3 miljoner hektar skog i Sverige. Detta gör att de kan ta hand om och tänka kvalitet från utsäde till kartong. Deras grund är ett hållbart skogsbruk och de tillverkar sina produkter i toppmoderna och biodrivna fabriker.

Iggesunds bruk tillverkar världsledande kartong under varumärket Invercote. Förpackningar av deras kvalitetskartong är en viktig del av köpupplevelsen för deras kunders kunder. De har en internationell och hållbar verksamhet med stora utvecklingsmöjligheter för alla medarbetare. De värdesätter sina medarbetare och produkter högt. Där arbetar idag omkring 750 medarbetare. Bruket finns vid Hälsinglands kust, 9 kilometer söder om Hudiksvall.

Arbetsuppgifter:

I rollen som inköpschef arbetar du inom underhåll på sektionen inköp och ansvarar för inköps utveckling. Du ansvarar för vidareutveckling av arbetsprocesser inom Bruket och ökar den strategiska andelen inköp för att minskar kostnader för produkter och tjänster. Ditt ansvarsområde består av personal- och funktionsansvar för inköpsavdelning innehållande taktiskt inköp och reservdelslager. Du leder och är involverad i de större förhandlingsprocesserna där de inköpskategorierna är teknik, entreprenader, tekniska tjänster och kapitalinvesteringar.

Din sektion består av 11 medarbetare där två av anställda har ett uttalat gruppchefansvar. Tillsammans med övriga sektioner ingår du i underhålls ledningsgrupp och deltar i Holmens inköpschefsgrupp samt samverkan i koncernen.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Högskoleutbildning inom logistik, industriell ekonomi eller motsvarande
• Du har minst 5 års erfarenhet av strategiska inköp och är en van förhandlare
• Du har erfarenhet av ledarskap
• Erfarenhet av tillverkande industri och/-eller processindustri är meriterande
• Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift

I rollen som inköpschef behöver du ha en god analytisk förmåga och en hög integritet. Det läggs stor vikt på förmågan att skapa och vårda goda relationer både inom och utanför organisationen samt att samarbeta effektivt med både kollegor, kunder och partners. Du tycker om förändrings- och utvecklingsarbete i en miljö med betoning på högkvalitativa produkter samt är konsekvent och logisk i ditt beslutsfattande. I ditt arbete förväntas att du är ansvarskännande och strukturerad. Du har lätt att skapa ett positivt klimat som uppmuntrar människor att engagera sig i den aktuella uppgiften samt att hitta innovativa lösningar på svåra problem. Som ledare har du en coachande och kommunikativ ledarstil, du lyssnar gärna på andras åsikter och arbetar aktivt med konstruktiv feedback. Du har lätt för att delegera, fördela ansvar och leda verksamheten så att dina medarbetare känner delaktighet i arbetet mot uppsatta mål. Inom Holmen lägger vi stor vikt vid ledarskap och din personliga inställning.

Övrig information:

Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Hudiksvall
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, [email protected] eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: inköpschef, inköp, prognoser, analyser, logistik, ledarskap, förändringsarbete, strategiska inköp, massaindustri, processindustri, supply Visa mindre

Gruppledare HUB, Hudiksvall

Vi levererar. Från dag till dag. Tillsammans med engagerade kollegor bidrar du till att säkra att våra kunder når fram till dem de vill, i rätt tid, säkert och effektivt. Bli en del av vårt team Till vår verksamhet i Hudiksvall söker vi en gruppledare. I dina arbetsuppgifter ingår att driva den dagliga driften i ett nära samarbete med produktionschefen. Du gillar att leda och kommunicera med personer i din omgivning och har förmågan att anpassa budskap... Visa mer
Vi levererar.

Från dag till dag. Tillsammans med engagerade kollegor bidrar du till att säkra att våra kunder når fram till dem de vill, i rätt tid, säkert och effektivt.

Bli en del av vårt team
Till vår verksamhet i Hudiksvall söker vi en gruppledare. I dina arbetsuppgifter ingår att driva den dagliga driften i ett nära samarbete med produktionschefen. Du gillar att leda och kommunicera med personer i din omgivning och har förmågan att anpassa budskapet efter målgrupp. Du drivs av att jobba mot uppsatta mål och gillar att jobba tillsammans med andra för att nå dessa. Du tror på att delaktighet och samarbete i team bidrar till lönsamhet och utveckling.  

Du har vad som krävs
Vi söker dig som har erfarenhet av att leda medarbetare och har en förståelse för vilka krav och förväntningar våra kunder har på vår verksamhet. Du gillar att leda och är duktig på att kommunicera både internt och externt. Som person är du ordningsam och du har en mycket god förmåga att självständigt planera, prioritera och genomföra ditt arbete. Du leder och följer upp den dagliga verksamheten utifrån fastställda planer, prioriterar och omfördelar resurser vid behov. Du stöttar produktionschefen i den dagliga kommunikationen genom att till exempel hålla i tavelmöten. Du kommer även att ingå i den dagliga produktionen. Det är ett krav att du har körkort och att du behärskar svenska i tal och skrift. Vi ser gärna att du har utbildning på gymnasienivå.  

Vi levererar
Människor med olika bakgrund arbetar hos oss. Du kommer därför vara en del av en arbetsplats med stor mångfald, vilket bidrar till bättre resultat för verksamheten.

Ansök
Har du frågor kring tjänsten vänligen kontakta Håkan Wallin, produktionschef på tfn 073-063 7255

För Fackliga kontaktpersoner se https://www.postnord.com/sv/karriar/kontakta-oss/facklig-kontakt/

Vi ser fram emot att höra från dig.

Vi levererar! PostNord är den ledande leverantören av kommunikations- och logistiklösningar till, från och inom Norden. Vi säkerställer postservicen till privatpersoner och företag i Sverige och Danmark. Genom vår expertis och ett starkt distributionsnät utvecklar vi förutsättningarna för morgondagens kommunikation, e-handel, distribution och logistik i Norden. 2019 hade koncernen cirka 29 000 anställda och en omsättning på 38,3 miljarder SEK. Moderbolaget är ett svenskt publikt bolag med koncernkontor i Solna. Besök oss på www.postnord.com Visa mindre

Planeringsansvarig

Ansök    Jan 10    Energihem i Sverige AB    Logistikchef
Energihem växer och nu söker vi en Planeringsansvarig. Som planeringsansvarig planerar du montage för 4 arbetsledare och 20 montageteam bestående av två man i varje team. Ditt uppdrag är att minutiöst planera montage för ca 120 kunder och över 1000 fönsterenheter per månad. Planering av uppstart, besiktning är främsta arbetsuppgiften samt kommunikation till arbetsledare och kund. Vi ska vara lösningen på byggbranschens problem med dålig kommunikation inf... Visa mer
Energihem växer och nu söker vi en Planeringsansvarig.


Som planeringsansvarig planerar du montage för 4 arbetsledare och 20 montageteam bestående av två man i varje team. Ditt uppdrag är att minutiöst planera montage för ca 120 kunder och över 1000 fönsterenheter per månad. Planering av uppstart, besiktning är främsta arbetsuppgiften samt kommunikation till arbetsledare och kund. Vi ska vara lösningen på byggbranschens problem med dålig kommunikation inför och under byggtid. Vi ska hålla kunden i handen hela vägen så att den hela tiden vet vad nästa steg är och när hantverkare kommer och går. Det är ditt uppdrag att infria detta gentemot våra kunder. Du jobbar i en sambandscentral med flera dataskärmar där du har total överblick på alla team i ett planeringschema. Dessutom har du översikt på alla resurser genom GPS positionering. Till din hjälp har du hela vår kundtjänst och arbetsledarna som har direktkontakt med kund. 


Vi söker dig som älskar att planera för andra och säkerställa att planeringen följs och fungerar i praktiken. Du behöver vara stresstålig då saker ständigt förändrar schemat varpå kunder måste hållas informerad. Vi tror att du jobbat i likande arbete förut där du planerat för resurser, produktion, personal eller dylikt


Om arbetsgivaren
Energihem hjälper fastighetsägare att tjäna pengar och öka värdet på sin fastighet med hjälp av solceller, dörrar, fönster- och takbyte samt värmepumpar. Vi tillhandahåller både produkt och montering då vi har egna montörer som genomför arbetet. Vi är ett expansivt företag på frammarsch. På kort tid har vi också tagit stora marknadsandelar inom fönsterbyte med vårt unika koncept - snabba säkra montage till rätt pris med färdiga lösningar.


Tack vare lång erfarenhet från den privata marknaden och våra produkter som ligger i tiden förutspås vi med goda recensioner, bli en ledande aktör i landet. Vår mission är att både våra kunder och vår natur ska bli vinnare av de lösningar vi säljer och monterar. Vår vision är att bli en ledande aktör i Sverige inom försäljning av Solel och fönsterbyten.


Vi på Energihem satsar alltid på att göra det så enkelt som möjligt för våra kunder. Vi svarar för ett komplett åtagande med försäljning och montering av alla våra produkter med rådgivning, projektering och besparingskalkyler för att våra kunder ska kunna välja rätt sorts energibesparande produkter till just sin unika situation. För oss är det viktigt att kundens investering ger en besparing för plånboken och samtidigt bidrar till en bättre miljö. Visa mindre