Lediga jobb som Kvalitetssamordnare i Hudiksvall

Se lediga jobb som Kvalitetssamordnare i Hudiksvall. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Hudiksvall som finns hos arbetsgivaren.

Handläggare till Myndighetsservice

Ansök    Sep 26    Hudiksvalls kommun    Kvalitetssamordnare
Myndighetsservice är en enhet inom Myndighetskontoret, Social- och omsorgsförvaltningen. Inom enheten arbetar tre administratörer och sju handläggare. Myndighetsservice ansvarar för bland annat färdtjänst, dödsbohandläggning, taxor och avgifter, egenavgifter samt LOV-samordning. Vi jobbar också på uppdrag av andra enheter och har en viktig funktion inom social- och omsorgsförvaltningen. Inom Myndighetsservice söker vi nu en handläggare som ansvarar för... Visa mer
Myndighetsservice är en enhet inom Myndighetskontoret, Social- och omsorgsförvaltningen.

Inom enheten arbetar tre administratörer och sju handläggare. Myndighetsservice ansvarar för bland annat färdtjänst, dödsbohandläggning, taxor och avgifter, egenavgifter samt LOV-samordning. Vi jobbar också på uppdrag av andra enheter och har en viktig funktion inom social- och omsorgsförvaltningen.

Inom Myndighetsservice söker vi nu en handläggare som ansvarar för samordning av LOV. 

Arbetsuppgifter
Att inom ramen för Lagen om valfrihetssystem (LOV) ha en central roll i att samordna och administrera valfrihetssystem inom hemtjänst. Rollen innebär att säkerställa att brukare har möjlighet att välja mellan olika tjänsteleverantörer och att dessa leverantörer uppfyller de kvalitetskrav som ställs av kommunen eller annan huvudman. Målet är också att säkerställa att kommuninvånare får likvärdig service oavsett val av hemtjänstleverantör.

Arbetsuppgifterna inkluderar att hantera avtal och uppföljning av leverantörer, informera och stödja brukare i deras valprocess samt arbeta med kvalitetsutveckling och uppföljning av tjänster. Du är en länk mellan brukare, leverantörer och kommunen, och du samarbetar med socialsekreterare, hemtjänstutförare, chefer på flera olika nivåer samt andra kommuner. Det är viktigt att ha god kommunikationsförmåga och förmåga att arbeta strukturerat.

Du ansvarar för förfrågnings- ersättnings- och fakturaunderlag, håller i och sammankallar till samverkansmöten, tar fram och analyserar statistik månadsvis och på begäran från andra funktioner inom kommunen. Du presenterar också resultat, analyser och statistik i social- och omsorgsnämnden.

Uppdraget kan komma att ändras utifrån verksamhetens behov.

Har du frågor om uppdraget LOV-samordning och vad det innebär? Välkommen att kontakta vår nuvarande LOV-samordnare Josefine på tel: 0650-38368.

Din profil
För att lyckas i rollen som handläggare tror vi att du är strukturerad, kvalitetsmedveten och har förmåga att arbeta självständigt och tillsammans med andra. Du har god analytisk förmåga och arbetar för att nå resultat utifrån uppsatta tidsramar.

Som samordnare av LOV har du en helhetssyn och har stor förståelse för olika aktörers intressen och perspektiv.

Precis som vi så tycker du att arbetsmiljön är högt prioriterad och något som behöver hållas levande i vardagen genom gruppens engagemang i det systematiska arbetsmiljöarbetet.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Utbildning

Kandidatexamen (180 hp) som arbetsgivaren bedömer relevant.

Kunskap

God datakunskap- kunna behärska ordbehandlings- och presentationsprogram. Har fördjupade kunskaper i Excel. Det är meriterande om du har jobbat inom offentlig förvaltning och har kunskap om aktuell lagstiftning. Det är också meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i verksamhetssystemen Treserva och TES.

Du har förmågan att se samband mellan olika data, har överblick och kan identifiera fel och förändringar. Arbetet kräver att man har insikt i de lagar och föreskrifter som reglerar uppdraget. 

Intresserad? Vänta inte med att söka, urval och intervjuer sker löpande.

Om förvaltningen

Vi finns här för människor. Vi erbjuder olika typer av stöd till barn, unga, familjer och vuxna som på något sätt har behov av våra insatser. Vi ger personer det stöd som behövs för att sedan av egen kraft komma vidare till arbete, studier eller på annat sätt få hjälp för att utvecklas. Vi tar hand om våra gamla när de behöver stöd i sin vardag. Vi är en av få kommuner i Sverige som har en samlad socialtjänst. Det innebär att myndighetsutövning samt behandlande och stödjande insatser finns i en och samma förvaltning. Det ser vi som en enorm styrka. Vi skapar värde för våra kommuninvånare och bidrar till ett gott och värdigt liv – för alla, oavsett förutsättningar. Vi lägger stor vikt vid tidiga insatser och förebyggande arbete, professionellt och individuellt anpassat stöd. Vi är en lärande arbetsplats - Vi gör varandra bättre genom vårt kvalitetsarbete med fokus på dem vi är till för. Vi är social- och omsorgsförvaltningen – en del av Hudiksvalls kommun.

Om Hudiksvalls kommun

Mitt i Sverige, vid den vackra hälsingekusten, ligger Hudiksvalls kommun - eller kanske mer känt som Glada Hudik. Här lever 37 600 glada hudikbor, och mer än hälften av oss bor på landsbygden. 

I Hudiksvalls kommun är avstånden korta till det mesta man vill göra och det man behöver, och du får tid över till det som är viktigt i livet. Här finns närhet till kontrastrika miljöer, ett aktivt föreningsliv och ett näringsliv med stor handlingskraft - många världsledande företag har sitt säte i vår kommun.

Hudiksvalls kommun är den största arbetsgivaren i kommunen. Tillsammans är vi 3 800 medarbetare, inom 300 olika yrken, som varje dag jobbar för att skapa värde för dem vi är till för – våra kommuninvånare. Det är ett stort och viktigt uppdrag som ska genomsyras av trygghet, öppenhet, delaktighet och jämlikhet. På så sätt hjälps vi åt att bygga ett samhälle där alla människor är lika mycket värda.

Tänk på att inte skriva känsliga personuppgifter eller värderande information i din ansökan. Om du har skyddade personuppgifter vill vi att du ansöker genom att kontakta den rekryteringsansvariga som står i annonsen.
Din ansökan blir en allmän handling enligt offentlighetsprincipen.

Läs mer om vad vi som arbetsgivare kan erbjuda dig: www.hudiksvall.se/jobbahososs Visa mindre

Kvalitetsutvecklare

Hudiksvalls kommun arbetar för att säkerställa hög kvalitet i våra verksamheter och skapa en hållbar och välfungerande kommun för dem vi är till för. Vi är en viktig samhällsbyggare som står nära medborgarna i deras vardag och arbetar systematiskt för att utveckla och förbättra verksamheten. Vi söker nu en kvalitetsutvecklare som vill bidra till kommunstyrelseförvaltningens fortsatta arbete med kvalitet och styrning på ett framgångsrikt sätt. Hos oss f... Visa mer
Hudiksvalls kommun arbetar för att säkerställa hög kvalitet i våra verksamheter och skapa en hållbar och välfungerande kommun för dem vi är till för.

Vi är en viktig samhällsbyggare som står nära medborgarna i deras vardag och arbetar systematiskt för att utveckla och förbättra verksamheten.

Vi söker nu en kvalitetsutvecklare som vill bidra till kommunstyrelseförvaltningens fortsatta arbete med kvalitet och styrning på ett framgångsrikt sätt. Hos oss får du en nyckelroll där du har möjlighet att påverka och göra skillnad.

Välkommen till oss! Din arbetsplats är på sekreterar- och utredningsenheten i Guldsmeden, centralt belägen i Hudiksvall, nära service och kommunikationer.

Arbetsuppgifter
Som kvalitetsutvecklare har du en central roll i att säkerställa och utveckla kommunstyrelsens och kommunfullmäktiges kvalitetsarbete. Genom samarbete med olika aktörer, analys av resultat och driv i förbättringsarbetet ser du till att kvalitet är en naturlig del av planering och beslut. Du arbetar både strategiskt och operativt samt har en viktig roll i att stärka internkontrollen och se till att uppföljningen fungerar som den ska.

Du kommer bland annat att:

- Driva och utveckla kommunstyrelseförvaltningens kvalitetsarbete både på lång sikt och i det dagliga arbetet
- Samordna mål, uppföljning och kvalitetsundersökningar för att säkerställa en effektiv styrning
- Integrera kvalitetsarbetet i kommunstyrelseförvaltningens planering och beslutsfattande
- Analysera och presentera kvalitetsresultat i politiska forum och andra beslutsprocesser
- Stödja arbetet med internkontroll och kvalitetsuppföljning 

Din profil
Vi söker dig som vill driva kvalitetsutveckling och göra skillnad. Du har en strategisk helhetssyn och kan planera, prioritera och skapa långsiktiga resultat. Som person är du självgående, strukturerad och du trivs i en roll där du tar initiativ och omsätter mål till verklighet.

Eftersom du arbetar nära politiken har du en god förståelse för beslutsprocesser och kan anpassa ditt arbete efter både strategiska mål och verksamhetens behov. Du är också en skicklig relationsbyggare som skapar samsyn och engagemang i komplexa frågor.

Krav:

- Akademisk examen inom statsvetenskap, ekonomi eller annan samhällsvetenskaplig inriktning, alternativt annan utbildning som av arbetsgivaren bedöms som likvärdig
- Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter med fördel inom kvalitetsledning/ kvalitetsuppföljning
- God systemvana
- Utmärkt förmåga att uttrycka sig på svenska i både tal och skrift

Meriterande:

- Erfarenhet av arbete i politiskt styrd organisation
- Utbildning inom kvalitetsledning eller liknande
- Systemerfarenhet, med fördel Hypergene

Vid urvalet görs en sammanvägd bedömning och stor vikt läggs vid personlig lämplighet. I denna rekrytering kan det bli aktuellt med arbetspsykologiska tester.

Låter det här som en tjänst för dig? Tveka då inte att skicka in din ansökan!

Om förvaltningen
En kommun ansvarar för många viktiga funktioner i vårt samhälle - allt från utbildning och social omsorg till teknisk service och räddningstjänst. Vi på kommunstyrelseförvaltningen ser till att alla kommunens funktioner samordnas, utvecklas och följs upp utifrån övergripande politiska beslut.
Dessutom är vi med och utvecklar nya bostadsområden, nya stadsdelar och vår landsbygd. Vi arbetar för ett mer hållbart Hudiksvall, som bidra till ekologisk, ekonomisk och social hållbarhet. När du har en fråga, fundering eller synpunkt om Hudiksvalls kommun finns vårt Servicecenter där för att lotsa dig rätt. Vi är kommunstyrelseförvaltningen – en del av Hudiksvalls kommun.

Om Hudiksvalls kommun

Mitt i Sverige, vid den vackra hälsingekusten, ligger Hudiksvalls kommun - eller kanske mer känt som Glada Hudik. Här lever 37 600 glada hudikbor, och mer än hälften av oss bor på landsbygden. 

I Hudiksvalls kommun är avstånden korta till det mesta man vill göra och det man behöver, och du får tid över till det som är viktigt i livet. Här finns närhet till kontrastrika miljöer, ett aktivt föreningsliv och ett näringsliv med stor handlingskraft - många världsledande företag har sitt säte i vår kommun.

Hudiksvalls kommun är den största arbetsgivaren i kommunen. Tillsammans är vi 3 800 medarbetare, inom 300 olika yrken, som varje dag jobbar för att skapa värde för dem vi är till för – våra kommuninvånare. Det är ett stort och viktigt uppdrag som ska genomsyras av trygghet, öppenhet, delaktighet och jämlikhet. På så sätt hjälps vi åt att bygga ett samhälle där alla människor är lika mycket värda.

Tänk på att inte skriva känsliga personuppgifter eller värderande information i din ansökan. Om du har skyddade personuppgifter vill vi att du ansöker genom att kontakta den rekryteringsansvariga som står i annonsen.
Din ansökan blir en allmän handling enligt offentlighetsprincipen.

Läs mer om vad vi som arbetsgivare kan erbjuda dig: www.hudiksvall.se/jobbahososs Visa mindre

Trainee som beteendevetare till avfallsavdelningen i Hudiksvalls kommun

Bygg framtiden med oss Ta chansen att söka som trainee till programmet Trainee Sundsvallsregionen, där du får möjlighet att fördjupa dig inom det område du är utbildad, bygga nätverk inför framtiden och få både personlig och professionell utveckling! Som trainee är du med i hetluften och påverkar - på riktigt. Som trainee får du en given roll med möjligheten att se en bredd i yrken, uppdrag och karriärvägar. Det här är en stor möjlighet för dig som är i b... Visa mer
Bygg framtiden med oss
Ta chansen att söka som trainee till programmet Trainee Sundsvallsregionen, där du får möjlighet att fördjupa dig inom det område du är utbildad, bygga nätverk inför framtiden och få både personlig och professionell utveckling! Som trainee är du med i hetluften och påverkar - på riktigt.

Som trainee får du en given roll med möjligheten att se en bredd i yrken, uppdrag och karriärvägar. Det här är en stor möjlighet för dig som är i början av din karriär. Offentliga sektorn är ofta stora arbetsgivare, vilket gör att det kan finnas många karriärvägar att gå när man är anställd. Här får du dessutom bidra till samhället och arbeta för att skapa en välfärd av hög kvalitet.

Så, vill du skapa framtidens välfärd tillsammans med oss?

ARBETSUPPGIFTER
Under 9 månader arbetar du ungefär 80 procent med de arbetsuppgifter som ingår i traineetjänsten, självklart med stöd av en erfaren handledare. Den övriga tiden deltar du tillsammans med de andra traineerna i ett utvecklingsprogram. Programmet ger dig kunskap om hur kommuner, regioner och statliga myndigheter är organiserade och dessutom fördjupning i olika områden som är grundpelare i organisationerna. Det kan vara exempelvis kommunikation, ekonomi, digitalisering, samhällsbyggnad och näringsliv.

För att nå våra nationella miljömål krävs attityd- och beteendeförändringar i samhället för att förändra konsumtionsmönster och minska mängden avfall. Som trainee som beteendevetare på avfallsavdelningen i Hudiksvalls kommun kommer du vara en del av avfallsverksamhetens arbete med dessa viktiga frågor. Vår huvuduppgift är att leda och stödja medborgare och verksamheter till ökad avfallssortering, återanvändning samt förebyggande av avfall.

Du kommer bland annat jobba med:
• Avfallsminimering och andra miljö- och hållbarhetsfrågor
• Verksamhetsutveckling
• Målgruppsanpassa budskap och information
• Samarbeten i olika kanaler och former, både intern inom kommunen och externt
• Inspirera medborgare och verksamheter till en mer hållbar livsstil genom bland annat resurssmart konsumtion

Under fyra veckor våren 2024 kommer du att ha en så kallad breddningsperiod. Det innebär att du kommer vara trainee i någon av de andra organisationerna som ingår i programmet. Syftet är att du ska få bredare insikt i hur det kan se ut i olika verksamheter inom offentlig sektor. Dessutom får du chansen att bygga ett ännu större nätverk inför framtiden.

Du kommer tillsammans med de andra traineerna att få åka till Stockholm under några dagar för att träffa relevanta aktörer och lära dig mer om hur Sverige på olika nivåer kan påverka arbetet inom EU och hur vi påverkas av de beslut som tas där.


KVALIFIKATIONER
Du kan ha examen inom beteendevetenskap eller ett annat område som arbetsgivaren bedömer vara relevant för uppdraget.

För att passa och trivas i rollen behöver du:
• Ha ett intresse för miljö- och hållbarhetsfrågor
• Ha god pedagogisk insikt
• Vara intresserad av utveckling av nya digitala system och lösningar
• Ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift
• Vara strukturerad
• Vara en kreativ problemlösare
• Ha ett strategiskt tänkande
• Ha god samarbetsförmåga

För oss är det viktigaste att du har ett genuint intresse för beskrivna arbetsuppgifter och en vilja att tillsammans med oss göra skillnad för våra kommuninvånare och skapa framtidens välfärd!

Din akademiska examen får dock inte vara äldre än tre år och du ska kunna visa upp ditt examensbevis inför programstart.

Vi söker dig som är intresserad och har ett engagemang i samhällsfrågor och som vill vara med och bidra till framtidens välfärd. Du har förmåga att lyfta blicken för att se och förstå din del och ditt bidrag till helheten och ett större sammanhang. För att trivas och passa i rollen som trainee behöver du ha ett öppet och accepterande förhållningssätt gentemot andra som du möter, eftersom du kommer ställas inför många nya situationer och samverka med många olika grupper. Det är både berikande och utmanande!

Som person har du en positiv attityd till ditt arbete och har en god analytisk förmåga. Du är självorganiserande och har förmåga att självständigt planera och organisera det egna arbetet.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Följande kommuner ingår i Trainee Sundsvallsregionen: Sundsvall, Hudiksvall, Härnösand, Timrå, Ånge och Nordanstig. Även SPV (Statens tjänstepensionsverk) och SPSM (Specialpedagogiska skolmyndigheten) ingår. Traineeprogrammet är för dig som är intresserad av samhällsfrågor och är nyfiken på alla de intressanta uppdrag som finns inom offentlig sektors förvaltningar och bolag.

Din lön under programmet är 26 500 kr i månaden.

Det är viktigt att du skickar in din ansökan digitalt. Inte via e-post eller i pappersformat. Det är för att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och för att möjliggöra god kommunikation med våra sökande.

I och med att du ansöker om denna tjänst lämnar du också ditt samtycke till att Hudiksvalls kommun behandlar dina uppgifter i enlighet med Dataskyddsförordningen (GDPR). Läs mer om hur vi behandlar dina personuppgifter: https://www.hudiksvall.se/Ovrigt/Om-personuppgifter.html

Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

EU-samordnare

Ansök    Mar 31    Randstad AB    Kvalitetssamordnare
Arbetsbeskrivning Sök nu till en unik roll som EU-samordnare i Hudiksvalls kommun där du får vara med och utforma din egen position. Vi söker dig med gott självledarskap och en förmåga att bygga framgångsrika nätverk. Som vår nya EU-samordnare får du ta ett stort ansvar för att koordinera och utveckla kommunens arbete med EU-frågor, samtidigt som du är en viktig inspiratör och samordnare för kommunens EU-arbete. Du får en möjlighet att bidra till Hudiksval... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Sök nu till en unik roll som EU-samordnare i Hudiksvalls kommun där du får vara med och utforma din egen position. Vi söker dig med gott självledarskap och en förmåga att bygga framgångsrika nätverk. Som vår nya EU-samordnare får du ta ett stort ansvar för att koordinera och utveckla kommunens arbete med EU-frågor, samtidigt som du är en viktig inspiratör och samordnare för kommunens EU-arbete. Du får en möjlighet att bidra till Hudiksvalls kommuns framtida utveckling och vara en del av skapandet av en ökad närvaro och påverkan i EU-sammanhang. Här har du chansen att vara med och bygga upp en ny roll och sätta din prägel på Hudiksvalls kommuns EU-arbete. Låter detta som något för dig så tveka inte att skicka in din intresseanmälan för tjänsten som EU-samordnare redan idag!


I den här rekryteringen samarbetar Hudiksvall kommun med Randstad. För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Julia Söderberg på 0768281235 eller [email protected] 

Ansvarsområden
I rollen som EU-samordnare i Hudiksvalls kommun kommer du att arbeta med;


Att bistå verksamheterna med omvärldsbevakning inom EU:s politikområde, nationella och regionala som  har särskild betydelse för kommunens verksamheter och uppdrag
Bevakning av externa finansieringsmöjligheter såväl inom EU, nationellt och regionalt
Bistå med ansökningsförfarande, framtagande av beslut- och uppföljningsunderlag
Projektutveckling och projektrådgivning internt samt samordning av nätverk och forum inom kommunen 
Driva projekt som projektledare, projektsamordnare eller delta som resurs i projekt
Analys, redovisning och uppföljning av projekt både ur ekonomisk synvinkel och effekter av projekt
Även att ingå i regionala utvecklingsgrupper samt ha ett nära samarbete med kommunsamverkan i Hälsingland
I en viss del av tjänsten kan även andra uppdrag inom kommunens kvalitetsarbete ingå


Kvalifikationer
Relevant akademisk utbildning, gärna med ekonomisk inriktning
Erfarenhet av att arbeta med EU/internationellt arbete i offentlig sektor, gärna inom kommun/region (meriterande)
Erfarenhet att arbeta med strategiskt utvecklingsarbete
Tidigare erfarenhet av att arbeta som projektsamordnare, projektledare och med budgetarbete (meriterande)
Erfarenhet av att arbeta i en politiskt styr organisation (meriterande)
God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift, både på svenska och engelska
Förmåga att samarbeta både internt och externt, samt att kunna arbeta självständigt
Erfarenhet av IT-användning och god IT-kompetens


Om företaget
Mitt i Sverige, vid den vackra hälsingekusten, ligger Hudiksvalls kommun - eller kanske mer känt som Glada Hudik. Hudiksvalls kommun är den största arbetsgivaren i kommunen. Tillsammans är vi 3 800 medarbetare inom 300 olika yrken som varje dag jobbar för att skapa värde för dem vi är till för - våra kommuninvånare. Det är ett stort och viktigt uppdrag som ska genomsyras av trygghet, öppenhet, delaktighet och jämlikhet. På så sätt hjälps vi åt att bygga ett samhälle där alla människor är lika mycket värda. Visa mindre

HSQE-Specialist till HL Display i Sundsvall

Har du erfarenhet av kvalitetsledning och lockas av att arbeta i ett globalt bolag? Här har du chansen att vara med och utveckla den nya rollen som HSQE-specialist, ta fram rutiner och processer och arbeta i en varierande miljö. Är det dig vi söker? Skicka gärna in din ansökan idag. Om rollen I rollen som HSQE-specialist (Health, Safety, Quality & Environment-specialist) kommer du att ingå i HR-teamet i Sundsvall. Du ansvarar för att leda och genomföra... Visa mer
Har du erfarenhet av kvalitetsledning och lockas av att arbeta i ett globalt bolag? Här har du chansen att vara med och utveckla den nya rollen som HSQE-specialist, ta fram rutiner och processer och arbeta i en varierande miljö. Är det dig vi söker? Skicka gärna in din ansökan idag.
Om rollen
I rollen som HSQE-specialist (Health, Safety, Quality & Environment-specialist) kommer du att ingå i HR-teamet i Sundsvall. Du ansvarar för att leda och genomföra arbete kopplat till hälsa, säkerhet, kvalitet och miljö. I samarbete med ledningen tar du fram, driver och följer upp implementationen av HSQE-strategier som säkerställer att organisationen uppfyller och arbetar efter relevanta lagar, rutiner och ISO-standarder.
Du kommer att arbeta med kvalitetsledning, uppsatta hälso- och hållbarhetsmål samt ansvara för att arbetet uppfyller både interna och externa kvalitetskrav från kunder. Med en kombination av operativt och strategiskt arbete kommer dina arbetsuppgifter variera från dag till dag.
Din profil
Vi söker dig som har flerårig arbetslivserfarenhet av implementationsprocesser kopplat till kvalitetsledning där du utformat, genomfört och utvärderat projekt / förändringsarbete. Då en del av arbetet är att kunna identifiera och åtgärda brister är det viktigt att vara analytisk och trivas med att fördjupa sig i data. Rollen innebär arbete med förändring som påverkar samtliga anställda på arbetsplatsen, vilket ställer krav på att du är en kommunikativ och relationsbyggande person. Du arbetar enligt en tydlig process, organiserar och planerar ditt arbete väl samt håller deadlines.
Då du förväntas etablera denna roll är det viktigt att vara bekväm med att genomföra förändringar i nära samarbete med berörda chefer samt med att ha många kontaktytor.
Om HL Display
HL Display är idag representerat på 70 marknader världen över och skapar attraktiva och innovativa butikslösningar för att skapa shoppingupplevelser utöver det vanliga. Genom att förstå konsumentens, varumärkets och butikens behov tillför HL Display lösningar som ökar försäljning, förenklar arbetet i butik och inspirerar samtidigt som de värnar om miljön.
Från att ha startat som ett enmansföretag på 50-talet är HL Display idag ett internationellt företag som arbetar med världens största butikskedjor och varumärken. HL Display är cirka 1200 anställda i koncernen där du som anställd snabbt kommer komma i kontakt med kollegor världen över. För rätt person, som trivs i en internationell miljö, innebär det stora möjligheter till vidareutveckling.
Krav för tjänsten
Minst 5 års arbetslivserfarenhet av att driva implementationsprocesser / förändringsprojekt
Några års arbetslivserfarenhet av kvalitetsledning eller styrsystem
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift
Mycket god datorvana, vana av att arbeta med MS Office-paketet och Sharepoint

Meriterande
Meriterande om du har arbetat i producerande industrier

Övrigt
Startdatum: Så snart som möjligt eller enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Ort: Sundsvall
Du söker tjänsten genom att besvara några frågor och bifoga ditt CV eller länka din Linkedin-profil. De kandidater som uppfyller grundkraven kommer att få en länk till ett personlighetstest och ett logiskt tänkande test. De som går vidare därefter bjuder vi in till digital intervju. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela rekryteringsprocessen.
Sista ansökningsdag är 2023-02-05, men vi går igenom urvalet löpande vilket innebär att rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Lina Södergren via 076-020 25 14 eller [email protected].
Stegra Rekrytering AB hanterar hela rekryteringsprocessen och alla frågor om tjänsten besvaras av Stegra. Visa mindre

Kvalitetssamordnare till Ögonmottagningen

Ansök    Nov 9    REGION GÄVLEBORG    Kvalitetssamordnare
Vårt uppdrag är att ge hela länet möjlighet att leva ett gott liv i dag och i morgon. Vi tar hand om hälsa och vård, får kollektivtrafiken att rulla och främjar kompetensutveckling och levande kultur. Vi är motorn för ett hållbart samhälle med samverkan över gränser. Tillsammans är vi Gävleborgskraften. Vårt länsövergripande verksamhetsområde Ögon i Region Gävleborg har som uppdrag att bedriva akut och planerad ögonsjukvård, med mottagnings- och operation... Visa mer
Vårt uppdrag är att ge hela länet möjlighet att leva ett gott liv i dag och i morgon. Vi tar hand om hälsa och vård, får kollektivtrafiken att rulla och främjar kompetensutveckling och levande kultur. Vi är motorn för ett hållbart samhälle med samverkan över gränser. Tillsammans är vi Gävleborgskraften.

Vårt länsövergripande verksamhetsområde Ögon i Region Gävleborg har som uppdrag att bedriva akut och planerad ögonsjukvård, med mottagnings- och operationsverksamhet samt synrehabilitering.

Vår mottagning är en teknikintensiv verksamhet, som kännetecknas av många patientmöten och ett bra arbetsklimat. Verksamheten bedrivs i Gävle, Hudiksvall och Bollnäs och leds av verksamhetschef och sex vårdenhetschefer i linjefunktion.

På ögonkliniken arbetar läkare, sjuksköterskor, synpedagoger, kuratorer, undersköterskor, medicinska sekreterare, optiker och ortoptister. Du har ett tätt samarbete med verksamhetsutvecklare och kvalitetssamordnare på Öron- näsa- hals.

ARBETSUPPGIFTER
Som kvalitetssamordnare arbetar du tätt tillsammans med och på uppdrag av verksamhetschefen. I rollen ingår regelbundna besök till alla enheter inom verksamhetsområdet för att arbeta verksamhetsnära för att fånga upp idéer och behov av förbättringsarbete.
Som kvalitetssamordnare är du en resurs i verksamhetsplanering och förbättringsarbeten inom VO samt enhet. Du håller utbildning och information till personal gällande kvalitetsarbetet - tex avvikelser, dokumenthantering och uppföljning.

Andra uppgifter som ligger i kvalitetssamordnarens ansvar är
• bidra till verksamhetens kvalitetsarbete genom att vara behjälplig vid utredning av avvikelser på uppdrag av VC/VEC
• deltar/leder händelseanalyser
• analysera avvikelsetrender och följa upp effekt av genomförda åtgärder
• bistår vid planering och genomförande av interna revisioner
• lägga in alternativt upprätta och slutgranska dokument i dokumenthanteringssystemet Platina
• ansvarig för dokumentsidorna på Plexus
• introducera nyanställa angående stöd för medarbetare i dokumenthanteringsprocessen, utbildar
• medarbetare och chefer i Platina
• supporta verksamheten i löpande kvalitetsfrågor
• sammanställa material till ledningens genomgång
• leda riskanalyser.

Hos oss får du
• möjlighet att påverka och delta i ledningsgrupp
• regelbundna avstämningar med verksamhetschef
• deltar i kvalitetssamordnarträffar som anordnas av Enheten för patientsäkerhet.

Vill du veta mer om våra förmåner? Läs mer här!
https://www.regiongavleborg.se/jobb-och-utbildning/Utbildning-och-forskning/PTP/Formaner/

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är en strukturerad person med stort engagemang för verksamhetens kvalitet och patientsäkerhet. Arbetet ställer stora krav på handlingskraft och självständighet men också på förmåga att samverka och samarbeta. Du har en god organisatorisk och administrativ förmåga och behöver snabbt kunna ställa om, prioritera, samt hantera flera parallella uppgifter. Viktigt för tjänsten är också att du är lyhörd och har en god analytisk förmåga.

I rollen som kvalitetssamordnare ska du
• ha relevant högskoleutbildning eller annan erfarenhet inom området som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
• dokumenterad erfarenhet av kvalitetsarbete
• kunna uttrycka dig väl i tal och skrift
• ha goda datakunskaper.

För den här tjänsten är det meriterande om du har kunskap om lagar och författningar inom hälso- och sjukvård.

Stor vikt kommer att läggas vid de personliga egenskaperna.


ÖVRIGT
Med 7 500 medarbetare är vi länets största arbetsgivare. Det ger oss styrka att driva utvecklingen framåt för ett livskraftigt Gävleborg. Vårt uppdrag är spännande och komplext. Oavsett vilken roll du har hos oss hjälper du invånarna i länet och gör nytta i samhället. Vi ligger i framkant i samhällsutvecklingen och satsar på att du som medarbetare ska få växa och utvecklas. Hos oss får du använda hela din kraft för att tillsammans med dina kollegor skapa framtidens Gävleborg.

Hälso- och sjukvårdsnämndförvaltningens cirka 6500 medarbetare arbetar tillsammans för att ge länets invånare de bästa förutsättningarna för ett aktivt liv med ökad livskvalitet. Genom att tillhandahålla god och nära vård i hela länet lägger vi grunden för ett starkt och friskt Gävleborg.

Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Vi har redan beslutat var vi vill synas med våra platsannonser samt vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa annonsplats eller tjänster för pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden. Visa mindre

Bilbolaget söker miljö- och kvalitetssamordnare

Bilbolaget tror på att skapa det bästa för våra kunder i form av tjänster som verkligen underlättar och medverkar till att det blir kul och enkelt att äga bilar från oss. Vi jobbar med Sveriges mest positivt omtalade varumärke Volvo och har alltid den senaste tekniken. Med märken som Volvo, Toyota, Ford, Renault och Dacia erbjuder vi ett stort utbud på marknaden. Vill du vara med på vår resa? Då har vi jobbet för dig! Din nästa utmaning I rollen som Mi... Visa mer
Bilbolaget tror på att skapa det bästa för våra kunder i form av tjänster som verkligen underlättar och medverkar till att det blir kul och enkelt att äga bilar från oss.

Vi jobbar med Sveriges mest positivt omtalade varumärke Volvo och har alltid den senaste tekniken. Med märken som Volvo, Toyota, Ford, Renault och Dacia erbjuder vi ett stort utbud på marknaden. Vill du vara med på vår resa? Då har vi jobbet för dig!

Din nästa utmaning
I rollen som Miljö- och kvalitetssamordnare kommer du tillsammans med vår miljö- och kvalitetschef stödja hela organisationen i miljö- arbetsmiljö- och kvalitetsfrågor. Du medverkar också i projekt, genomför och följer upp interna revisioner samt medverkar vid externa revisioner.

På miljösidan hjälper du organisationen att systematisera och effektivisera avfalls- och kemikaliehanteringen. Du övervakar vår miljöpåverkan och ger förslag på åtgärder för att minska våra risker och vår miljöpåverkan. Du säkerställer att vi har de tillstånd som krävs och att vi gör de besiktningar och regelbundna kontroller som ska göras och du hjälper organisationen med miljörapporter och ansökningar. Du är också en aktiv deltagare i vårt systematiska arbetsmiljöarbete, både på skyddsronder och i skyddskommittén.

På kvalitetssidan hjälper du organisationen att hålla struktur och ordning på våra dokument, tillstånd, utbildningar, kemikalier och utrustning. Du tar ansvar för vår lagefterlevnadskontroll och du administrerar våra systemstöd, exempelvis kemikaliesystem och lagbevakningssystem.

Placeringsort kan vara på vår anläggning i Sundsvall, i Hudiksvall eller i Gävle.

Vem är du?
Vi söker dig som har erfarenhet av miljö- och kvalitetsarbete inom offentlig eller privat sektor. Vi tror att du har en högskoleutbildning med inriktning mot kvalitetsledning, miljöledning eller annan utbildning som är relevant. Du har erfarenhet av att arbeta med ledningssystem och har goda kunskaper inom ISO 9001, ISO 14001 och av olika kvalitetsverktyg. Erfarenhet av Leanarbete och metoder som exempelvis 5s är meriterande.

För att du skall lyckas och trivas i din roll ser vi att du enkelt tar dig fram i såväl interna som externa kontakter. Du är en god kommunikatör med engagemang och framåtanda och självklart präglas ditt arbete av struktur, ordning och noggrannhet. Du är duktig på att ta fram beslutsunderlag och att visualisera fakta i diagram och tabeller.

Som person är du prestigelös, lyhörd och orädd. Du ser det som en härlig utmaning att stödja organisationen i sin utveckling. Du har förmågan att inspirera, engagera och utmana. Du har en hög arbetskapacitet och trivs när du får arbeta självständigt.

Du har goda kunskaper inom Microsoft Office och uttrycker dig väl i både tal och skrift. B-körkort är ett krav.

Vad erbjuder vi dig?
Vi är ett kvalitetstänkande familjeföretag. Hos oss blir du en del av en koncern med möjligheter till både professionell och personlig utveckling. Vi bryr oss om dig som anställd.

Vi erbjuder alla våra anställda:

- Friskvård och personalrabatter på olika träningsanläggningar
- Personalrabatter på drivmedel, verkstadsarbeten & reservdelar
- Personalrabatter hos samarbetspartners
- Tjänstepension
- Gruppförsäkring
- Goda utvecklingsmöjligheter
- Bra arbetsmiljö
- Utbildningar i bland annat samarbeten med Volvo Car Sverige, Renault, Ford och IHM Business School

Vill du veta mer?
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef, se kontaktuppgifter nedan. Urval sker löpande.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Välkommen med din ansökan!

För att söka denna tjänst https://bilbolaget.varbi.com/what:job/jobID:378312/?lang=se

Om Bilbolaget
Bilbolaget Invest Sundsvall AB är moderbolaget som med fem personbilsbolag, ett lastvagnsbolag och fastighetsbolag har cirka 550 anställda. Bilbolagets verksamhet sträcker sig från Timrå i norr till Norrtälje i söder, via Sundsvall, Ljusdal, Hudiksvall, Bollnäs, Söderhamn, Gävle, Sandviken och Östhammar. 


Koncernen ägnar sig dels åt försäljning, service och tilläggstjänster med personbilar, transportbilar och lastvagnar, men också förvaltning av de egna och hyrda fastighetsbestånden. Fordonsaffären omfattar försäljning av både nya och begagnade personbilar, transportbilar och lastvagnar och har fokus på att leverera helhetslösningar som förenklar kundens vardag. Omsättningen uppgick under 2020 till ca 2,8 mdkr.   


Bilbolagskoncernen ägs av familjen Persson. Martin Persson är styrelseordförande, även syskonen Henrik och Anders jobbar inom koncernen. 


Familjen Persson har siktet inställt på framtiden och jobbar långsiktigt med att hela tiden modernisera och återinvestera i verksamheten.  


Vårt kundlöfte:?Med personlig omtanke 
Smaka på orden du också! Det är stora ord som vi lovar till var och en av våra kunder och den viktigaste faktorn för långsiktig lönsamhet. Därför vill vi ha engagerade medarbetare som har en vilja att göra skillnad i sina arbeten och ge våra kunder positiva upplevelser i mötena med dem.


Vi vill att alla kunder ska känna sig betydelsefulla och att just deras behov är någonting som vi tar på allvar och har lösningar på. Att vara omtänksam handlar om att bry sig om, vilja väl och visa intresse. Vår filosofi är att omtanke i alla led vinner i längden. Och det gäller självklart även oss medarbetare emellan. Om vi lever på det sättet så kommer vi också omtänksamt kunna ta hand om våra kunder på bästa tänkbara sätt. Visa mindre

Suicidsamordnare

Ansök    Nov 11    Hudiksvalls kommun    Kvalitetssamordnare
Vi söker dig som vill vara med och förverkliga kommunens vision! Sveriges bästa kommun att leva och verka i! Där den grundläggande värderingen - allas lika värde, genomsyrar ditt förhållningssätt. Ett utvecklingsarbete för att skapa trygghet åt alla! Vi söker nu en medarbetare till tjänsten som suicidsamordnare för att kartlägga och utveckla arbetet med suicidprevention i Hudiksvalls kommun. Tjänsten är knuten till social- och omsorgsförvaltningen men... Visa mer
Vi söker dig som vill vara med och förverkliga kommunens vision!
Sveriges bästa kommun att leva och verka i!

Där den grundläggande värderingen - allas lika värde, genomsyrar ditt förhållningssätt.

Ett utvecklingsarbete för att skapa trygghet åt alla!


Vi söker nu en medarbetare till tjänsten som suicidsamordnare för att kartlägga och utveckla arbetet med suicidprevention i Hudiksvalls kommun. Tjänsten är knuten till social- och omsorgsförvaltningen men du ska arbeta tillsammans med alla förvaltningar. Social- och omsorgsförvaltningen är indelad i fem verksamhetsområden; staben, myndighetskontoret, arbetsliv och försörjning, tillfälligt stöd och vård och omsorg. Du kommer att tillhöra tillfälligt stöd.
Du kommer att ha nära samarbete med kommunens strateg för social hållbarhet



ARBETSUPPGIFTER
Som Suicidsamordnare har du en avgörande roll i att driva frågor om suicidprevention inom Hudiksvalls kommun. Därför behöver du vara en drivande kraft och ha ett engagemang kring människors psykiska hälsa och suicidprevention.
I ditt arbete ska du, tillsammans med kommunens olika förvaltningar, ta fram en handlingsplan för Hudiksvalls kommuns suicidpreventiva arbete. Som stöd har du Regional handlingsplan för suicidprevention i Gävleborgs län 2019-2021. Du behöver också följa Folkhälsomyndighetens, Socialstyrelsens och Sveriges Kommuner och Regioners (SKR) arbete i satsningen kring suicidprevention. En viktig funktion i samarbetet är Regionen Gävleborgs suicidsamordnare som har i uppdrag att samordna kommunerna i länet.
I uppdraget ingår också att kartlägga kunskapsnivån om suicid hos kommunens medarbetare. Du ska ha ett nära samarbete med kultur- och fritidsförvaltningens strateg för social hållbarhet för att bland annat analysera och kartlägga resultat av Folkhälsoenkäten samt kartlägga och utveckla arbetet med suicidprevention. Du kommer också att arbeta tillsammans med kommunens tre utbildade personer inom suicidprevention.
Det kan finnas möjlighet att kombinera med annan tjänstgöring upp till 100%.



KVALIFIKATIONER
För att vara aktuell för tjänsten vill vi att du har:
• Relevant högskoleutbildning eller motsvarande kompetens/erfarenhet som arbetsgivaren
bedömer som likvärdig.
• Flera års erfarenhet av att arbeta kommunalt eller inom Regionen
• Körkort
Meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i projektform.

Som person är du:
• Bra på att skapa engagemang och motivera andra
• Trygg med din kompetens och kan lyfta blicken för att se ett helhetsperspektiv
• Självgående, du kan sätta upp egna mål samt är kreativ i ditt arbete för att finna
goda lösningar
• Samarbetsvillig och arbetar prestigelöst i grupp
• Har lätt för att ta initiativ till kontakt med samarbetspartners
• Resultatinriktad med fokus på nytta för de invånare vi är till för
• Ordningsam och bidrar till struktur i arbetet


ÖVRIGT
Mitt i Sverige, vid den vackra hälsingekusten, ligger Hudiksvalls kommun - eller kanske mer känt som Glada Hudik. Här lever 37 600 glada hudikbor, och mer än hälften av oss bor på landsbygden.

I Hudiksvalls kommun är avstånden korta till det mesta man vill göra och det man behöver, och du får tid över till det som är viktigt i livet. Här finns närhet till kontrastrika miljöer, ett aktivt föreningsliv och ett näringsliv med stor handlingskraft - många världsledande företag har sitt säte i vår kommun.

Hudiksvalls kommun är den största arbetsgivaren i kommunen. Tillsammans är vi 3 800 medarbetare inom 300 olika yrken som varje dag jobbar för att skapa värde för dem vi är till för - våra kommuninvånare. Det är ett stort och viktigt uppdrag som ska genomsyras av trygghet, öppenhet, delaktighet och jämlikhet. På så sätt hjälps vi åt att bygga ett samhälle där alla människor är lika mycket värda.

Läs mer om vad vi som arbetsgivare kan erbjuda dig: www.hudiksvall.se/jobbahososs

I och med att du ansöker om denna tjänst lämnar du också ditt samtycke till att Hudiksvalls kommun behandlar dina uppgifter i enlighet med Dataskyddsförordningen (GDPR). Läs mer om hur vi behandlar dina personuppgifter: https://www.hudiksvall.se/Ovrigt/Om-personuppgifter.html

Observera att vi endast tar emot ansökningar via www.offentligajobb.se Visa mindre

Volontärsamordnare

Vi på social- och omsorgsförvaltningen vill vara Bäst på att bli bättre! Vi ger våra medborgare förutsättningar till ett gott och värdigt liv genom att erbjuda professionellt och individuellt anpassat stöd. Vi är en attraktiv arbetsplats där alla känner stolthet och glädje. Vår verksamhet ger ett stort värde för medborgarna. Detta åstadkommer vi genom vårt kvalitetsarbete med fokus på dem vi är till för. Arbetet genomsyras av vår gemensamma värdegrund. ... Visa mer
Vi på social- och omsorgsförvaltningen vill vara Bäst på att bli bättre!
Vi ger våra medborgare förutsättningar till ett gott och värdigt liv genom att erbjuda professionellt och individuellt anpassat stöd. Vi är en attraktiv arbetsplats där alla känner stolthet och glädje. Vår verksamhet ger ett stort värde för medborgarna.
Detta åstadkommer vi genom vårt kvalitetsarbete med fokus på dem vi är till för. Arbetet genomsyras av vår gemensamma värdegrund.




ARBETSUPPGIFTER
Är du en person som vill ha ett stimulerande arbete, är initiativrik och tycker om att möta nya människor? Då kan du vara den rätta för oss.

Vi söker just en volontärsamordnare till vår förebyggande enhet. Förebyggande enheten i Hudiksvalls kommun riktar sig både till barn och unga samt äldre. Du kommer att vara en viktig del i vårt team med ansvar för att rekrytera engagerade volontärer till olika delar i samhället. Du kommer även vara den som leder arbetet i att utveckla volontärinsatserna i kommunen. Din uppgift blir också att samordna, leda och motivera volontärerna i deras arbete. Samordningen av volontärer blir en viktig uppgift så att människors engagemang tas tillvara på bästa sätt. Eftersom rekrytering av fler volontärer kommer att vara en del i ditt arbete söker vi dig som har ett väl etablerat lokalt nätverk och god kommunikativ förmåga. Vi ser gärna att du har erfarenhet från ideell verksamhet, planering, samordning samt att hålla i presentationer och möten.


KVALIFIKATIONER
I rollen som volontärsamordnare behöver du kunna hålla många bollar i luften och samtidigt kunna hålla en god service. Vi ser gärna att du trivs att arbeta med bemanning och schemaläggning. I tjänsten ingår att vara ett praktiskt stöd till volontärer i deras uppdrag. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet, god samarbetsförmåga och intresset av att arbeta i ett team. Du bör även vara flexibel och kunna bidra till att skapa ett lösningsfokuserat klimat. Du bör också vara en person som vill skapa förändring i samhället med hjälp av de volontärer som du arbetar med. Som person är du också en god kommunikatör som lätt tar kontakt med nya människor och skapar goda relationer.

Arbetstiderna kan till viss del vara förlagda på kvällar och helger beroende på vilka uppdrag du arbetar med för tillfället.

För tjänsten krävs relevant högskoleutbildning inom socialt arbete, projektledning, kommunikation, arbetsledning eller annan utbildning som arbetsgivaren finner lämplig.

Körkort krävs för tjänsten.

Välkommen in med din ansökan!


ÖVRIGT
Mitt i Sverige, vid den vackra hälsingekusten, ligger Hudiksvalls kommun - eller kanske mer känt som Glada Hudik. Här lever 37 600 glada hudikbor, och mer än hälften av oss bor på landsbygden.

I Hudiksvalls kommun är avstånden korta till det mesta man vill göra och det man behöver, och du får tid över till det som är viktigt i livet. Här finns närhet till kontrastrika miljöer, ett aktivt föreningsliv och ett näringsliv med stor handlingskraft - många världsledande företag har sitt säte i vår kommun.

Hudiksvalls kommun är den största arbetsgivaren i kommunen. Tillsammans är vi 3 800 medarbetare inom 300 olika yrken som varje dag jobbar för att skapa värde för dem vi är till för - våra kommuninvånare. Det är ett stort och viktigt uppdrag som ska genomsyras av trygghet, öppenhet, delaktighet och jämlikhet. På så sätt hjälps vi åt att bygga ett samhälle där alla människor är lika mycket värda.

Läs mer om vad vi som arbetsgivare kan erbjuda dig: www.hudiksvall.se/jobbahososs

I och med att du ansöker om denna tjänst lämnar du också ditt samtycke till att Hudiksvalls kommun behandlar dina uppgifter i enlighet med Dataskyddsförordningen (GDPR). Läs mer om hur vi behandlar dina personuppgifter: https://www.hudiksvall.se/Ovrigt/Om-personuppgifter.html

Observera att vi endast tar emot ansökningar via www.offentligajobb.se. Visa mindre